• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 14

Phil & Ted syskonvagn del 14

Välkommen till 14:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

" target="_blank">

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix 

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14
  • Kaxmaja

Någon som testat en buggysnuggle i syskonsitsen? Passar den bra? Funderar på att sy två stycken nämligen

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • dainaise
    Hikaru skrev 2009-05-21 17:49:18 följande:
    Är det fel på min vagn?? När Fliz sitter uppe på syskonsitsen så drar vagnen märkbart till höger hela tiden. Sen verkar det som att gaffeln på framhjulet glappar så att det liksom smäller om det i själva fästet. där uppe. Ska det vara så? Gaffeln är liksom rörlig så att det går att vicka på det.
    Jag har haft samma problem på min Dash, det klickade, vobblade och vagnen drog till höger även olastad. Så jag kontaktade företaget o dom skickade ett nytt framhjul där dom smörjt in själva fästet med nått fett, klickandet slutade, men hade fortfarande problem med vobblande o att den drog till höger. Jag fick lämna in vagnen och distrubutören kollade över den, men kunde inte fixa det så nu har jag fått en ny vagn, men har inte hunnit testa denna ännu...jag hoppas verkligen att det funkar nu.
  • Lady Gaga

Så nu har jag varit med vagnen på Barnens Hus så att dom fick titta på den. Dom provade att byta ut alla däck och visst blev det lite bättre men vagnen drar fortfarande åt höger. Så dom skulle ringa till tillverkaren igen och fixa ett nytt chassi. Väntar på att dom ska återkomma till mig.

Bättre bly än illa fäkta
  • Limja

Beställde ett nytt "komplett framhjul"(framhjul och gaffel) till min sport efter att det gamla blivit snett (dikesvurpa). Det tog nästan tre veckor att få från Babyland, när jag hämtar är gaffeln alldeles repig och hackig, värre än min gamla som jag kört med i ett år! Den såg helt enkelt väldigt begagnad ut. Jag accepterade inte gaffeln och plötsligt gick det på två dar att få hem en ny(!) men enligt telefonsamtal från babyland idag är den nya också repig och nu verkar de mena att jag får välja vilken av dem jag vill ha. Tyvärr är den redan betald, eftersom jag inte tittade så noga på hjulet innan jag kom ut ur affären.
    Hur har kvaliteten varit på reservdelar ni beställt? Det här verkar ju mest handla om babylands fraktslarv. De verkar inte förpacka nåt där, alltihopa låg löst i en påse när jag hämtade det, och enligt expediten "fick vi den så här", Jag fattar inte hur man kan frakta delar utan någon som helst skyddande emballage. Det är väl självklart att det inte är nyskick längre då! *arg*

• SandyL

Har kontaktat köpbarnvagn där jag köpte vagnen... skickat bilder på lutningen... enligt dom ska det va så... att det inte är helt plant på liggdelen utan att det är en lutning...

• E L I
    SandyL skrev 2009-05-22 18:17:44 följande:
    Har kontaktat köpbarnvagn där jag köpte vagnen... skickat bilder på lutningen... enligt dom ska det va så... att det inte är helt plant på liggdelen utan att det är en lutning...
    har du någon bild på det??
  • E L I
    SandyL skrev 2009-05-22 19:45:06 följande:
    ELIJApp kolla min blogg: www.dandy84.blogspot.comNi andra kan med kolla....!!!!
    tja det beror ju på hur man ser på lutning. jag tycker den är plan, är ju bara en lutning vid sitsen, alltså där bebisen kommer ha sina fötter...den översta bilden är ju sitsen plan... ialla fall vad jag kan se!
  • Fenomen a

Hej
    Vi funderar på att köpa tvillingvagnen(med sitsar bredvid varandra) Vart kan man köpa den? Är det någon skillnad mellan olika årsmodeller?? tack på förhand

• modestyclara

Fenomen a skrev 2009-05-22 20:12:51 följande:

HejVi funderar på att köpa tvillingvagnen(med sitsar bredvid varandra) Vart kan man köpa den? Är det någon skillnad mellan olika årsmodeller?? tack på förhand
    nä köp en urban jungle istället!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14