• Limja

Phil & Ted syskonvagn del 14

Ni som har ståbräda som alternativ ibland istället för syskonsits, vilken sort har ni? Jag fick en easyrider (?) av mormor, det var enda sorten i affären som öht passade att sätta fast. Min 2,5-åring står väldigt långt bak med den. Jag kan knappt gå själv, får gå vid sidan om vagnen för att inte sparka på brädan.
    Finns den nån bättre sort till p&t?

• Limja

Det är apkrångligt, vagnens stora begränsning tycker jag. Dessutom lyckades jag inte med att ta i eller ur liften när syskon sitter ovanpå i syskonsits. Funkar om man har bebis som sover länge eller gillar att ligga ner och inte se någonting (så man inte behöver ta upp den så mkt) ... men det hade inte jag.
    Använde liften 3 mån sen fick lillen sitta bak i syskonsits. Då blev allt mycket enklare.

• Limja

Beställde ett nytt "komplett framhjul"(framhjul och gaffel) till min sport efter att det gamla blivit snett (dikesvurpa). Det tog nästan tre veckor att få från Babyland, när jag hämtar är gaffeln alldeles repig och hackig, värre än min gamla som jag kört med i ett år! Den såg helt enkelt väldigt begagnad ut. Jag accepterade inte gaffeln och plötsligt gick det på två dar att få hem en ny(!) men enligt telefonsamtal från babyland idag är den nya också repig och nu verkar de mena att jag får välja vilken av dem jag vill ha. Tyvärr är den redan betald, eftersom jag inte tittade så noga på hjulet innan jag kom ut ur affären.
    Hur har kvaliteten varit på reservdelar ni beställt? Det här verkar ju mest handla om babylands fraktslarv. De verkar inte förpacka nåt där, alltihopa låg löst i en påse när jag hämtade det, och enligt expediten "fick vi den så här", Jag fattar inte hur man kan frakta delar utan någon som helst skyddande emballage. Det är väl självklart att det inte är nyskick längre då! *arg*

• Limja
    UllaBella skrev 2009-05-22 22:49:52 följande:
    Låter ju vansinnigt! Om du inte får en ny och fin kanske du kan kontakta konsumentvägledare eller så, om det inte hjälper att du hotar med att kontakta Sverker på Plus. Skämt å sido, jag skulle inte acceptera att få en ny reservdel som inte ser ny ut!
    Den nya gaffeln hade bara ett par hack. Slutade med att jag fick betala 400 istället för 675 för gaffel och framhjul. Alternativet var att vänta en gång till på ett nytt och jag tyckte det räckte med en månad på snett lutande framhjul...
  • Limja

Jag har precis tagit fram min gamla pansarbrio igen - gott om plats för barn och saker i korgen, härligt schvung i fjädringen. Och sufflett som faktiskt skymmer solen!
    Storebror vill inte åka längre, och lillebror som snart är 1 år kan ju inte röra sig alls när han sitter i p&t.
    Så var det med det, mindre än ett år har vi använt den, varav de första månaderna endast som singelvagn vid enstaka tillfällen.
    Vad tror ni man kan få för en 1 år gammal svart p&t sport, (med syskonsits, lift och dubbelregnskydd) om man säljer den beg?

• Limja

Två paddlar och en svans skrev 2009-06-17 22:32:39 följande:

Ursäkta men jag blir fortfarande inte klok på hur många matkassar man kan transportera hem när man har två barn i vagnen. Detta är rätt viktigt för mig eftersom jag sköter matinköpen och tar hand om barn samtidigt. Två kassar brukar det bli, fulla. Är detta ett problem att lägga i varukorgen? Och sen säger ni alltså att det inte är något som helst problem för en person på 190 cm att promenera med vagnen och ta ut stegen? Jag förstår att ni älskar era vagnar men lite svårt kan det bli att reda ut vad som är rena kärleksförklaringar och vad som är konkreta erfarenheter.
    Två kassar kan du nog tyvärr glömma, det har jag aldrig lyckats med. Korgen rymmer en del, men max en omfördelad matkasse. (Och inte med syskonsits bak, då barnets ben och fötter tar upp en del av det utrymmet (beroende på hur stort barnet är förstås). Korgen ska väl bara ta 4 kg om jag inte minns fel, så viktmässigt rymmer den betydligt mindre än en normal matkasse. När man kör kan man inte heller ha några kassar i händerna, eftersom en trehjuling kräver att man håller och styr med båda händerna. En lätt instabil vagn kan inte heller lastas med något på handtaget.

Jag som är 165 cm lång kan INTE ta ut stegen, utan måste hålla tillbaka lite, när jag går med 2 barn i vagnen (alltså ett i syskonsits bak). Slår lätt knäna i metallramen annars. Jag har en sport, det kanske beror på modell.
  • Limja

Ang. storesyskon som vill gå/åka om vart annat.
    Jag har nästan jämt gjort så här: När storbror inte vill åka längre, lyfter jag hela syskonsitsen med bebis i och flyttar till övre läget ovan huvudsits. Funkar superbra på sporten men jag har förstått att andra modeller inte är lika lättombyggda. På det här sättet får man också plats för matkassar och annat i nerfällt liggläge på huvudsitsen under syskonsitsen. Skulle ha gjort mig av med vagnen för länge sen om detta inte funkade.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14