Två paddlar och en svans skrev 2009-06-17 22:32:39 följande:
Ursäkta men jag blir fortfarande inte klok på hur många matkassar man kan transportera hem när man har två barn i vagnen. Detta är rätt viktigt för mig eftersom jag sköter matinköpen och tar hand om barn samtidigt. Två kassar brukar det bli, fulla. Är detta ett problem att lägga i varukorgen? Och sen säger ni alltså att det inte är något som helst problem för en person på 190 cm att promenera med vagnen och ta ut stegen? Jag förstår att ni älskar era vagnar men lite svårt kan det bli att reda ut vad som är rena kärleksförklaringar och vad som är konkreta erfarenheter.
Två kassar kan du nog tyvärr glömma, det har jag aldrig lyckats med. Korgen rymmer en del, men max en omfördelad matkasse. (Och inte med syskonsits bak, då barnets ben och fötter tar upp en del av det utrymmet (beroende på hur stort barnet är förstås). Korgen ska väl bara ta 4 kg om jag inte minns fel, så viktmässigt rymmer den betydligt mindre än en normal matkasse. När man kör kan man inte heller ha några kassar i händerna, eftersom en trehjuling kräver att man håller och styr med båda händerna. En lätt instabil vagn kan inte heller lastas med något på handtaget.
Jag som är 165 cm lång kan INTE ta ut stegen, utan måste hålla tillbaka lite, när jag går med 2 barn i vagnen (alltså ett i syskonsits bak). Slår lätt knäna i metallramen annars. Jag har en sport, det kanske beror på modell.