Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Hannnas skrev 2009-04-16 17:46:45 följande:
    Ja än är ju inte allt klart o betalt så slutsumman kan jag inte svara exakt på men det landar på dryga 220' med allt, men då hade vi tur och golvvärmen var redan på plats... men det var iof allt...
    Shit pomme frites! Vad är det för lyxbadrum ni skaffat? Jag som räknade på cirka 100.

Angiee: Jättefint kök! Jag är ju inte alls för lantkök, så jag gillar strama kök. Vi har ju kört något mitt emellan, för vi ville inte ha blanka skåpsluckor.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-04-17 09:20:25 följande:
    MorronAE... nja lyx o lyx kan jag väl inte påstå att det är med det är dyrare än jag trodde från början, budgeterade 130 men det sprack ju rätt rejält Men iom att allt är platsbyggt istort sett så är ju det mesta arbetskostnader... finns ju inte en pinal förutom kar/fat/wc som är inköpt utan allt är byggt på plats (2 skåp - varav ett 3kantshörn, karet är inbyggt i panel och likaså tvättstället sen är det en liiten vägg byggd som ett "bås" till toan"... Vi har ju inget lyxkar (kostade 10 ungefär) och inga lyxgrejjer när det kommer till sånt... blandarna är ju iof inte ikea (de är mora) men inte jättedyra ändå... + att vi målar allt själva o det är myyycket.. vi har inte valt det dyraste väggklinkret och så fick vi vårt golvklinker på rea ändå... + att vi har skrivits in som "små byggherrar" i vår butik och har feta rabatter på precis allt material och vi har även 30% på all färg i vår färgbutik...Så räkna INTE med att badrummet ska kosta 100 OM ni ska bygga det från grunden som vi... OM ni inte gör väldigt mkt själv vill säga bara stjärnhimlen tog elektriker+snickare 1 hel dag att lägga ner... dyrt!
    Haha, bara stjärnhimlen... Nejdå, ingen lyx här inte. *fnissar*

Hanna, det kanske drar iväg mycket på grund av att ni har platsbyggt, precis om ni säger.

Avlopp och el har vi redan färdigt. Men det är klart att mycket kommer att kosta. Kanske bygger vi väggen i duschen själva, vi får se, det är länge kvar.
  • after eight

Efter att övervåninge är färdig (förutom badrummet då) får vi väl sätta oss och börja räkna. Du har kanske rätt i att vi behöver budgetera för mer än 100 papp. Men vi har några grannar som gjorde två badrum för 200', så då har jag tagit fasta på det, rätt eller fel...

Vad har varit de dyra kostnaderna? Arbetet, antar jag? Eller?

• after eight
    Hannnas skrev 2009-04-17 10:02:18 följande:
    arbetet har varit den största utg här heelt klart! minst 150 iaf... har det inte exakt i huvudet...
    Aha! Men så mycket tror jag inte det kommer kosta för oss. Kakelläggaren behövde ju inte mer än 2 dagar för badrummet på bottenplan. På övervåningen kanske det tar någon mer dag, men arbetet kommer ju ändå inte att vara så länge. Sen om vi lägger elslingor i golvet kostar det väl en del och tillkommer någon dags jobb på det.
  • after eight
    angiee skrev 2009-04-17 10:08:05 följande:
    Blä va dyrt... FIck vårt badrum på 8,7 kvm uppskattat till en kostnad av 170.000:- & då har vi inte gjort några tilval i kakel eller så, bara standard. Det enda vi tog som extra var ett badkar för 10.000 + inkakling ca 2000:-
    Vaddå, måste ni betala extra för det? Det måste väl ingå ett badrum i priset, eller?
  • after eight

Nej, badkar förstår jag att det inte ingår, men ett badrum borde väl ingå?

• after eight
    angiee skrev 2009-04-17 10:24:55 följande:
    AE Ja Såklart att badrummet ingår   Menade bara att uppskattat VÄRDE av badrummet uppgår till 170.000
    Aha! Ok, då förstår jag. Började bli lite upprörd över att ni hade en lurendrejare till husleverantör.

Men jag håller med Hanna, det låter väldigt dyrt.
  • after eight
    angiee skrev 2009-04-17 10:52:17 följande:
    haha, spännande, hoppas det passar! Inga bilder på kaklet men det kommer vara stora vita plattor på väggen, va 30*20 cm tror jag & så lite mindre mörkbruna på golvet + samma inkaklat på karet & en vägg i duschörnan i brunt
    Angiee: Det låter ganska likt vårt badrum på bottenplan, kaklet och klinkersen alltså. Fast vi har inte kaklat brunt i duschen.
  • after eight

Hihi! Ser att ni diskuterar vikt. Jag är nog ganska liten i längd (eller väldigt liten) 1.60 bara och väger i vanliga fall runt 59. Men när Vincent föddes var jag uppe på 78,5. Jösses! *fnissar* 78,5 på mina 1.60 såg ganska komiskt ut, tror jag. Rund som en badboll.

angiee skrev 2009-04-17 13:45:20 följande:
    HF För mig har det gått SAKTA i viktnedgången. Tyvärr har jag ju inte ansträngt mig något vidare efter att jag landat på mina nuvarande 75. När jag kom hem från förlossningen gick jag ner 15 kg snabbt. Resterande 13 kg fick jag BANTA bort men det gick på 4 månader. Nästa grav vill jag gärna inte upp mer än 16 kg, kan ju hoppas
    Angiee: Det var väl inte sakta, du har ju gått ner jättefort! Duktigt! Efter Isabel tog det mig 9 månader att komma ner i ursprungsvikten och då sprang jag ett par mil i veckan. Nu efter snart 1½ år efter Vincents födelse har jag fortfarande inte kommit ner i urprungsvikten, har cirka 2 kilo kvar. *suckar* Och jag har alltid fått slita för minsta lilla mikrogram jag ska ner.
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-04-17 14:37:12 följande:
    angiee... säger som AE, det var inte sakta utan kanonsnabb viktnedgång!Zago... så lite så har inte provätit just detta än men de är ju rätt likvärdiga o jag älskar silviakakor Imorgon ska jag slänga ihop snickersrutorna
    De där silviakakorna brukar min svärmor göra. Jättegoda! Och jag lästa snickarrutor förut, fattade ingenting. Snickersrutor makes more sense.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7