Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

GRATTIS till Marie i dag, som just fått ett nytt jobb! Tjohoo!

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-04-15 15:19:45 följande:
    GoEftermiddag tjejjerGanska nyss hemkommen från stan, varit hos BM, tjejjen är rejält långt ner o hon undrade om jag inte hade väldans ONT mellan benen av detta o JO det har jag ju sitter benhårt fixerad nu oxå så det är verkligen en tidsfråga, nu börjar jag själv fundera på om det inte blir bebis till helgen här men hon får gäärna dröjja till nästa helg M hade en febertopp inatt på nästan 40gr bara sådär från ingenstans var borta på morgonen o nere i 36.6 igen... o nu när jag hämtat han på dagis har han feber igen... jäkla vårväder! jajaNO... säg nu luris grattis till tid även om jag inte vet Angie.. ohh roligt roligt ska bli väldans kul att se bilder sen!AE... vi har en midbec i Måns rum, o kommer ha midbec i badrummet med olika kollektioner såklart
    Ohh, vilken tapet? Har du bilder?
    Hannnas skrev 2009-04-15 15:23:17 följande:
    Fick lära mig nåt nytt idag med förresten... Hade en kanon BM idag, inte min vanliga mao o hon berättade att SD gör tydligen ofta ondare hos andraföderskor än förstföderskor... o att även eftervärkarna kan bli värre o göra ondare... o i mitt fall stämmer det verkligen ang SD.... har vaknat flera gånger inatt av hårda onda SD o det hade jag aldrig probs med Måns... Sen fick jag order om att OM vattnet går hemma så ska det ringas ambulans... herregud
    Japp, det kan jag skriva under på. Med Isabel hade jag inga onda förvärkar. Med Vincent trodde jag ibland att jag skulle förlossningen höll på att starta. Och eftervärkarna efter Vincent var INTE trevliga. Kommer ihåg att jag och en annan andragångsmamma på Mölndals sjukhus satt och beklagade oss över dessa förbannade eftervärkar. Jag som inte ens födde vanligt, men eftervärkarna slapp jag ändå inte...
  • after eight

Fint Hanna!

Den här har jag tänkt att eventuellt ha som fondvägg i Vincents rum.

www.photowall.se/artBilder/e10075s.jpg

resten skulle jag egentligen vilja ha i en brun-torkos-vit-randig tapet, men den verkar ha gått ur sortimentet.

• after eight

Lurkan: Utav alla hus du länkat till var detta inte ett av mina favoriter. Men så är jag inte så förtjust i souterränghus heller.

• after eight
    lurksmulan skrev 2009-04-16 12:33:40 följande:
    Här finns det väldigt mycket sånt.Jag gillar inte heller just det här huset, jag tycker inte om rum utan fönster, dessutom blir hallen väldigt mörk då.Vi har skrivit av det helt eftersom jag kom på att alla sovrum utom ett är på samma våning, vem ska sova ensam på en våning liksom?!
    Haha! Just det. Just det där med sovrummens placering var det som till slut knäckte oss på alla husvisningar och vi gav upp och byggde eget. Jag ville ha hela familjens sovrum på en våning och det var svårt att hitta hus med tre sovrum på övervåningen. Oftast var det bara två och så ett på bottenplan. Och med tanke på hur ofta vi får springa in och lägga ner våra barn, var det inte läge att ha en trappa emellan.
  • after eight
    Kickan 84 skrev 2009-04-16 12:55:50 följande:
    Hoppas också att Thezz är och föder!Förresten, håll tummarna för att vi får barnvakt till helgen. Vi tänkte ta in på hotell, käka sushi och bara mysa. Välbehövligt.
    Håller tummarna för att ni får barnvakt.

Vi har bokat den här helgen sedan länge. Vi ska ju iväg till Bjertorps slott och äta 5-rätters (hur man nu ska få i sig det) och rida på islandshästar och bara få sova i lugn och ro. Men nu när det börjar närma sig börjar jag få lite ågren för att lämna barnen. {#lang_emotions_surprised}
  • after eight
    Kickan 84 skrev 2009-04-16 13:03:34 följande:
    AE: Alltid jobbigt att lämna barnen. Jag vill egentligen inte men vi behöver verkligen detta, för äktenskapets skull...
    Jo, som för oss, vi är i skriande behov av egentid.
  • after eight

Hanna: Får jag fråga hur mycket det har kostat er att renovera badrummet? Mellan tummen och pekfingret? Vi har ju ett badrum där uppe som vi vill få gjort inom ett par år, men först måste vi spara...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7