Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Hej tjejer!

Ingen ny bebis i tråden?

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight

Magda: Vi har haft fodrade regnkläder till Isabel i vinter. De har funkat kanon. Men det känns kanske lite onödigt att köpa det så här sent, om du nu inte köper ett par som han kan ha i höst också.

• after eight
    MagdaA skrev 2009-04-14 09:23:57 följande:
    ae: vad har ni haft under då?
    Hon har haft vanliga kläder. Regnkläderna är ju varmare än vanliga regnkläder, men inte lika varmt som en overall. Dessutom håller de ju vätan borta bättre än en overall. Skaljacka och byxor har jag aldrig testat, men det är ju säkert också bra. Isabels fodrade regnkläder och fodrade gummistövlar har varit kanonbra i höst/vinter/vår.
  • after eight

Hej hej!

Angiee: Så attans kul med huset, vad har ni fått välja? Vad har ni kvar att välja?

Lurkan: Fy sjutton vilken situation för J. Och vad är det för mesiga chefer han har som låter den nya strutsen göra sådär? Trist att husvisningen skjuts upp.

Gallina: Grattis här också! Du är gravid, vännen! Tjohoo!! Och vad roligt med jobbet och dagiset!

Hanna: Ha inte dåligt samvete, Anders förstår säkert, du bär ju runt på hans barn som du snart ska föda.

• after eight
    numberone skrev 2009-04-15 08:55:49 följande:
    Nu ska vi snart åka till förlossningen och boka datum för snittet... Denna gången kommer jag hem med ett datum!!
    Tjohoo! Spännande!
  • after eight

Åh, vad kul det låter. Vi var i exakt samma fas som ni för två år sedan. Kul, men svårt att välja. Låter dock som jättefina val ni gjort!

Nu är jag ju i väljartagen igen. Håller på att surfa mig blind på jakt efter tuffa tapeter till hela övervåningen. Jag har ganska fria händer. Nu fnular jag på om jag kanske ska ha en taktapet till gå-in-garderoben. Varför inte gå lite crazy, liksom?

• after eight
    angiee skrev 2009-04-15 13:04:43 följande:
    Ja det är verkligen kul! Vilken husleverantör anlitade ni? Fick ni nyckelfärdigt hus? Nöjda?
    Vi anlitade Mjöbäcksvillan. Vi köpte nyckelfärdig bottenvåning, med helt oinredd vind, alltså inte isolerat, inget golv, nada. Kanske inte det smartaste vi gjort, men snart är vi klara att flytta upp.

Vi är supernöjda, har inte direkt hittat något vi är missnöjda med.
  • after eight

HF: Vad är du på jakt efter? För jag letar tapeter till barnens rum också, men de får inte vara för barnsliga.

Jag är inne på en fototapet till Vincents rum, för en fondvägg. Har hittat ett giraffhuvud som är görcoolt. Resten av rummet har jag tänkt mig randig tapet i klatschiga färger.

Intrade har en del barntapeter. Men de har mycket som inte syns på nätet. Midbec har också en del. Sen finns ju Sandbergs också, de är jättefina flera av dem, precis som Kickan säger.

• after eight

Frågan är vad man ska ha i Isabels rum. Jag vill ha någon cool fototapet som inte är FÖR tjejig. {#lang_emotions_undecided}

• after eight
    numberone skrev 2009-04-15 13:54:19 följande:
    BOKAT!!!! känns jätte bra att veta dag.... och förhoppningsvis är vi hemma till midsommar i år....
    Nämen! Så kan du inte bara säga! När blir det?!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7