Inlägg från: zagolik |Visa alla inlägg
  • zagolik

Pladderbebisarna Del 7

Heeeej!

Spännande Hanna!!! Jag tror bebisen kommer på Måndag kväll

Idag var vi på öppna och en tjej frågade om jag var gravid Jag sa nej men hon sa att det syn sju långa vägar att du är det. Men jag förnekade det. Vi har inte ens berättat det för våra närmaste så vill vänta med att andra ska veta så kanske bäst och sätta fart...tänkte vänta tills efter rutinUL. Men det är nog dags och börja sprida ryktet!

Imorgon är det dags för radhusvisning för oss!!! Mäklaren ringde och bad oss komma en halvtimme senare då många skulle komma så det känns sådär nu , men kan iof förstå det är poppis för det är toppenläge och bra utgångspris. Vi kommer va med och buda om vi gillar det IRL men chansen är väl inte sådär hög att vi får det. Ja,ja...annars får vi leta vidare.

Emil är såååå söt. Han har hittat sin speldosa till mobilen han hade när han var mindre. Spelar vyssan lull och han går runt med den och nynnar! *man blir tårögd när man tänker på hur fort det går*

♥ Emil 080327♥
  • zagolik

Hej på er!

Mår sååååå bra idag!!! Inget illamående och är superpigg! Har fått aptiten tillbaks så nu äter jag grillad kyckling Får väl se hur det blir till kvällen men jag passar på och njuter.

I em ska vi på visning på radhuset. Ska bli kul!

Hoppas thezz är inne på BB! Skulle hon sms:a någon?

♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-04-16 13:03:30 följande:
    zago... härligt att höra att du mår bra igen jätteglad för dig för det är verkligen som man får livet tillbaks o du har ingen länk till radiset?Kick... allt utom sushin lät härligt
    Tack snälla du!!! Ja,jag hoppas verkligen det västa gått över nu men just nu mår jag superbra. Känner mig inte illamående för 5 öre och det är värt att njuta av det så mkt det går Ja,du vet ju själv!

Jo,visst har jag länk...trodde jag länkat. Här är det.

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/392663

Väldigt hög avgift mot vad vi har nu. 3,500 men vi gillar det och sen är det ju vart det slutar på budgivningen. Men vi kommer ju få 1,3 för våran bostadsrätt vi har nu och köpte den för 925. 
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    2007 skrev 2009-04-16 13:24:48 följande:
    Jättefint radhus, praktiskt att ha lekplats som syns från fönstret. Men som du sa kostar det ju en del. Men allt beror ju naturligtvis på vad ni har råd med. Nära havert var det ju dessutom vilket inte är fel.
    Ja, det är superfint tycker vi. Gillar att det är tvättstuga och 2 badrum och sen tv rum & v-rum för sig. Men sen tänker jag...får vi ett 3:dje barn...vad gör vi då??

Lekplatsen är verkligen precis utanför med!!! Inte många steg från ytterdörren.

Vi har råd,det har vi. Gillar vi i det i em så kommer vi nog vara med och buda.

Supernära havet!! Inte långt ifrån där vi bor nu heller så det blir inte så stor förändring på läget.
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    2007 skrev 2009-04-16 13:39:19 följande:
    Låter som om det vore perfekt för er, lova att berätta hur det går.
    Precis så känner vi med

Ja, lovar att berätta hur det går! Kommer inte kunna låta bli det!
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-04-16 13:50:15 följande:
    Zago... tycker det är jättefint!! Bra iordning, men dyrt, särskilt för att inte vara gaveln... men läget är ju AoO o har man råd så varför inte
    Ja.visst var det!! Gaveln hade ju varit toppen läge men det är tom havsutsikt från detta så det är inte helt fel

Vi har ju arv osv så vi har har ju en stor budget till just detta med boende och det känns helt okej ekonomiskt sen så får vi sålt denna så känns det ännu bättre.

Ja,blir det trejdje får vi väl se då vad vi gör...men det får bli en sladdis för sen ska jag plugga  efter denna. 
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-04-16 15:12:09 följande:
    Zago... så underbart härligt att ha både lyan o arv att sätta in! Men du, varför i sjuttan kör ni inte på HUS direkt då för det är nog inte så mkt dyrare än det där fina radiset Angiee... haha det där var anledningen att vi aldrig kunde bygga hus jag bara kunde inte hålla mig till standardvalen någonstans typ o jäklars vad det skenade iväg så räkna på allt även det som känns litet är mitt råd KUL att kolla köksluckor, lova att länka sen!
    Vi tänkte ju köpa hus...det har vi ju tänkt hela tiden. Men så kom detta upp och vi fastnade. Chansen att just vi får det är ju inte sotr då det är många som ska komma och kolla och jag har hört massa på öppna som skulle dit och kolla....s´å vi kommer isåfall leta vidare och isåfall efter hus igen. Just att hitta nåt som båda gillar är sådär känner vi så när vi föll för detta så måste det ju finnas någon mening med det....

Ja,ekonomin är bra just nu men vi har sparat och sparat och verkligen bestämt oss för att satsa pengarna på boendet då det är prio nr 1 för oss. Sen får vi fixa det andra med pengarna som blir över...bil mm.

Jag vill göra om toan där nere på radhuset om vi får det. var verkligen inte min smak!
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik

Har jag berättat föressten att Emil går HELT själv nu??

Det släppte ju nu i påsk men det var väl för pappa var hemma!

Så kul för han är inte alls klängig på mig längre

♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-04-16 15:35:29 följande:
    Zago... så roligt att han går helt själv nu stort!!! Släpp inte det där med hus ändå, för det är nog stor skillnad och särskilt när ni verkligen har de ekonomiska möjligheterna till det så Hur hade ni tänkt göra badrummet?Vårt är snaaaaaaart klart, el man ser iaf ljuset i tunneln snickarn sätter upp listerna idag, ska lägga sista kaklet imorgon sen ska kar o sånt in nästa vecka... underbart!
    Superkul att att han går själv!!! Så stolt så stolt!!! Han har fått en jäkla balans dom sista dagarna. Nu kan han tom gå i soffan själv och det är ju så njukt. Duktigt!!!

Nä,vi kommer inte släppa hus men vi gillar detta jätte mkt och kommer lägga bud. För det var superduperfint IRL. Meeeeen jätte många var på visningen och man hörde hur dom gick och planerade ! Men vi ska va med i fajten. Så får vi se. Imorgon ska vi lägga bud tänkte vi.

Badrummet vet jag bara att vi ska fixa till. Hur har jag inte planerat än. Men kommer ha tid och tänka på det för inflytt är i dec så tid finns till det.

Gott ni snart är färdiga!!! Då får man se bilder! Du,man kommer ju inte se dig här på ett tag sen när Ylva kommer....trist! Men du vet vi kommer tänka på dig!
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-04-16 22:37:44 följande:
    lite olika på olika ställen men strax under 500kr rullen så inte såå dyra ändå.. Zago... shit så spännande hoppas verkligen ni får det nu när det känns så rätt!!! Hur kan det komma sig att inflytten inte var innan dec? Gullig du är kommer ju klart inte hinna med FL lika mkt sen men tänker iaf kika in när jag kan såklart o denna tråden är prio   Angiee... ska in o kika...
    Ja,det känns jätte rätt för oss! Dom som bor där ska flytta till ett hus som dom har tillträde i nov/dec så det är därför. Kanske inte det bästa och flytta när bebisen precis har kommit osv jag hade velat flytta innan men vi får ta det.

Henke ska ringa mäklaren på fm så är vi igång ilf. Spännande!

Klart vi kommer sakna dig!!! Och det låter brqa du kommer titta in när du kan.

2007: Ja,det är superkul!!! Det var tom en större gräsplätt på baksidan än vad jag hade tänkt mig! Ja,nu ska vi börja dra igång och buda så får vi se. Lovar att uppdatera!!!

Idag ska jag till ögonmottagnigen men är sååååå trött så trött. Emil var mega gnällig i natt så jag fick ligga på hans soffa och hålla han i handen så somnade han men så fort jag tänte gå så vaknade han. Och soffan på hans ruim är inte den bekvämaste. Så jag somnade efter kl 3 i våran säng och sen började den trådlösa telefonen pippa att batteriet var slut och såklart hittade jag inte den på ett bra tag så idag är man inte direkt den piggaste!! *gäääääääsp*
    ♥ Emil 080327♥
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7