Inlägg från: MizzLizzy |Visa alla inlägg
  • MizzLizzy

Pladderbebisarna Del 7

LURK, ZAGO & AE: Tack Känns häftigt att veta faktiskt Och AE: ja visst är det en bra kombo

ZAGO: Ska du göra Könsul?

Tycker också att ni 2 barns mammor verkar så coola... Får väl bara hoppas att man själv blir det också.

JAZZY: Ja, jag kan tänka mig att ju fler barn desto coolare Se på dig! Själv nöjer jag mig nog med 2

♥ Fanny ♥ 080130
  • MizzLizzy

NO: Vad kul! Hon ser verkligen ut att gilla det och hon är ju söt som socker lilla Ellen

♥ Fanny ♥ 080130
  • MizzLizzy

ZAGO: Stackars E, det är hemskt när de slår sig och speciellt om det blöder. Tur att det inte var ngn fara med tänderna.

HANNAH: Kul att det funkar så bra med amningen trots svamp och annat ont. Fanny hade ju också torsk, men jag reagerade som tur var inte på det. Penslade bara hennes tunga med vichyvatten och till slut försvann det. 

LURK: Härligt att det kändes så bra på dagis och att han genast fick kompisar! Det betyder mkt. Vi har just fått reda på att vi får plats på vårt 1:a handsval fr 31/8. Känns ju bra i och med att det ligger bättre till, men känns lite sådär att behöva skola in igen. Dessutom måste hon gå 2 veckor på gamla dagiset efter semestern för att sedan skolas in igen.... Ja, ja det löser väl sig men det känns inte så snällt mot F.

THEZZ: Vad jobbigt med L:s utbrott. Förstår att du mår dåligt över det. Har det blivit värre sen N kom till världen? Svartsjuka?? Har tyvärr inga råd, men hoppas att det vänder snart. Kram

Här blev det ingen sovmorgon idag för F tyckte det var lagom att gå upp vid 6.. då drog hon mig i håret så att jag skulle vakna busungen. Tur att hon är söt

P kör upp båten till gbg idag och sedan ska han faktiskt, hör och häpna, vara ledig i säkert 2 dagar med oss innan han åker och jobbar! Wow liksom! Det känns verkligen som om vi inte har ngt liv just nu. Är sååå trött på detta gräsänkeri att jag spyr. Sen fick jag mig värsta spelet när han berättade att han bokat tid för att lyfta båten igen (det var några saker som inte hanns med) i augusti. Just den veckan han lovat att ha F eftersom jag jobbar och dagis är stängt! Tänker man inte på sin dotter före man tänker på materiella saker?? Även om det måste göras med båten så kollar man väl av först. *svär över att jag en gång gått med på detta förbannade båtprojekt*

♥ Fanny ♥ 080130
  • MizzLizzy

HF: Jättefin mage!

Själv undrar jag om det blir några magbilder här denna grav. Känns som om min mage är lika stor nu som den var i v 25 eller nåt förra gången... bara att den är något mjukare i konsistensen (dallrig)

Har fått umgås med min sambo några dagar och det var verkligen välbehövligt. Jag har ju mått mer än dåligt sista tiden över vårt förhållande och liv. Har iaf äntligen fått prata ut och tala om hur jag känner och det känns så skönt. Fattar inte varför det ska vara så svårt att börja kommunicera bara...  Allt känns hur som helst mycket bättre nu och jag känner mig gladare över livet och lillebror.

P&F har varit ute en sväng nu på em så jag fick vila vilket var en välbehövlig lyx. Har haft sån huvudvärk sista tiden, tror att jag hade det en tid när jag väntade F också så det har säkert med grav att göra.

MAGDA: Vad kul det lät med betessläppet. Kom det mkt folk? Vi var på Barnes zoo i Slottskogen igår, men Fanny tyckte det var mer intressant att kolla in alla andra barn. Djuren var hon mest rädd för...  Hon skrattade i och för sig när hon såg en stor gris som kliade ryggen mot väggen.

♥ Fanny ♥ 080130 Lillebror BF 091108
  • MizzLizzy

ZAGO: Inte oroa dig det kommer att gå finfint på UL!!

NO: Wow 3 veckor!!! Förstår att du är nervös, men det kommer att gå så bra så bra.

THEZZ: Jag hade inte heller tyckt att det spelade någon roll att barnen är döpta i olika kyrkor.

LURK: *fnissar* Vilka underbara kommentarer L gjorde! J måste ha varit överlycklig Barn är verkligen härliga!

Sitter på jobbet och väntar bara på att få åka och hämta F. Har inget direkt att göra så det känns som om jag bara sitter av tiden... Kanske skulle smita lite tidigare.
    P har åkt och jobbat igen. Känns ok, men trist speciellt när vi haft en så mysig helg.
    Men nu när man själv jobbar så går ju tiden väldigt fort så snart är han hemma igen.
    Fanny är så rolig nu. Hennes prat har verkligen exploderat sista veckorna och hon härmar allt man säger. Lär sig nya ord varje dag känns det som. Sötisen. Sen ska hon hjälpa till med allt man gör. Diska och dammtorka hör till favoriterna
    Vi har köpt ett eget litet diskställ med tillhörande plasttallrikar som hon får diska.

• MizzLizzy

ZAGO: Spännande! ÄR det en hyresrätt då? Lovar att hålla alla tummar jag kan

• MizzLizzy

ZAGO: Tror inte jag sagt det, för jag har nog mest hunnit läsa sista tiden, men; Grattis till det lyckade rUL:et. Såg att du blev flyttad en vecka också. Hur känns det? Hur mår du annars? Fortfarande illamående?

Orkar inte dra min status, mer än att jag är trött, trött, trött på allt. Har skrivit om det i andra tråden. Ska faktiskt hoppa i säng nu. Man är inte direkt någon nattuggla längre

• MizzLizzy

Ja Grattis alla goa mammor Hoppas att ni haft en härligt dag.

Själv har jag tagit hand om en grinig och förkyld F, sovit kasst i natt pga samma griniga tjej samt att de hade fest i lokalen som ligger i källaren ....
    Precis vad jag behövde *NOT* Lyckades dessutom knäcka till ngt emellan skulderbladen när jag skulle lyfta F innan så nu har jag nackspärr också.
    *nynnar "Things can only get better" *

ZAGO: Har också mina funderingar om det är tänder på G hos F. Har ju haft lite feber igår och idag (knappt någon idag) och näsan rinner och hon vill inte äta. Väldigt lös i magen också. Hon har varit hyfsat pigg för övrigt, men mer än nådigt grinig mellan varven. Hon har alltid varit lite påverkad de andra gångerna men inte så här mkt, men har hört att kindtänderna ska vara rätt jobbiga och BVC sköterskan sa att det är de som står näst på tur.

• MizzLizzy

Halloj,
    Ja syskonvagnar är verkligen inte lätt. Har faktiskt kollat en del på Emmaljungas Twincerox (tror jag den heter) med svängbara framhjul. Är ju lika bred och klumpig som andra syskonvagnar kan jag tänka mig, men en av  fördelarna är att du kan vända sittdelen vilket man t e x inte kan på Babytravels. Men den är ju också väldigt dyr. Och har bara sett en begagnad på Blocket. Får väl ta tag i det hela och gå och provköra lite vagnar en dag....

Fanny har varit supergnällig idag och jag är nog 99% säker på att det är tänder. Hon har ju knappt ätit ngt flera dagar nu (igår på dagis åt hon inte något på hela dagen!) och idag ville hon ha ett kex och när hon bet idet så började hon storgråta. Sen är det diarré, dreggel och annat smått och gott också. Lite feber har hon ju haft till och från.  Ingen feber idag iaf så jag antar att hon kan gå till dagis imorgon??

NO: Nej du ska nog inte bära byrå och bokhyllor själv!!! Är inte A hemma så ni kan hjälpas åt???

LURK: *skrattar* vilket underbart svar från Polly De är smarta de små liven!

• MizzLizzy
    MrsMurphy skrev 2009-06-03 19:00:17 följande:
    Men vad f*n!! Hur har ungen lyckats få iväg det??? Man måste väl trycka med musen på posta inlägg, finns inga snabbkommandon va??
    De kan mer än man tror de små rackarna. Fannys specialitet är att skicka MMS till folk

ZAGO: Spännande med lgh! Hoppas ni får den
  • MizzLizzy
    Thezzizen skrev 2009-06-04 20:39:20 följande:
    hanna, tackhoney, nej man får inte tappa humöret så, fan jag förstör henne ju för all framtid, men jag vet inte vad jag ska göra för att hon ska sluta .  jag blir helt förstörd av hennes provokationer, och nu kommer ja inte va mänska igen på två veckor
    Ville bara säga att jag vet hur du känner dig. Fanny provocerar också ngt ruskigt ibland och speciellt nu när jag varit själv så länge med henne så har jag inget tålamod. Man känner sig som världens hemskaste mamma och jag är, precis som du skriver, rädd att förstöra henne för all framtid. Detta händer inte ofta (som tur är) men man vill ju inte tappa humöret alls Och även om man vet att det nog händer alla någon gång då och då så känner man sig lika hemsk för det.

Jag har ju mått väldigt dåligt sista veckan för jag har helt enkelt varit för trött, det har varit för mycket och jag har gråtit mycket ibland inför Fanny och det har jag också ångest över. Hon ska ju inte behöva se sin mamma sån, men när allt känns som mest hopplöst så går det liksom inte att stoppa.

Är det förresten någon som vet hur länge de kan vara lösa i magen när de får tänder (kindtänder denna gång)... Tycker aldrig det tar slut. Trodde det var lite bättre så F har varit på dagis idag, men när jag hämtade henne berättade fröken att hon bajsat 3 ggr på 1,5 timmar... Har iallafall lyckats se ett oerhört svullet tandkött med en liten vit prick i så det stärker ju iaf tandteorin. Undrar bara om det är fler på g, har inte lyckats se detta. Vet inte hur jag ska orka en hel helg till ensam med en super gnällig F?
  • MizzLizzy

MAGDA: Fy vad läskigt med en björn så nära inpå! Skulle varit livrädd om jag visste det fanns en björn i närheten {#lang_emotions_surprised}

Är hemma med F än så länge. Hon har i och för sig inte bajsat än idag, så jag vet ju inte hur läget är... Känns skit att vara borta så mkt från jobbet, men vad ska man göra. Förhoppningsvis är hon så ok så hon kanske kan gå en stund. Hon är ju inte dålig för övrigt. Hon har dessutom sovit jättebra i natt så hon kanske inte har så ont i munnen heller. Vet att man inte ska ha dåligt samvete för att man vabbar, men jag har ju varit borta så himla mkt sen jag började för en månad sen och P kommer ju inte hem förrän på tisdag... Är jag dum om jag lämnar henne några på timmar på dagis om jag ser att hon fortsätter att vara så här pigg? *villrådig*

• MizzLizzy

LURK: Hon fick alvedon igår kväll, men idag har hon inte fått något och hon har inte klagat heller. Rumpan var lite röd igår, men efter en natt med inotyol så är den som ny Ska ge henne lite mellis nu så får vi se hur det går

• MizzLizzy

Jisses vad ni har skrivit sen jag var inne sist

Hade tänkt lämna F på dagis, men sen ringde de från dagis och sa att de var på väg ut i skogen och då kände jag att det får kvitta så jag stannade hemma istället. Har verkligen bara slappat och för en gångs skull sovit middag med Fanny! Skönt. Givetvis har hon inte bajsat på hela dagen

THEZZ: Såg att du var orolig för ögoninflammation på lillebror. Nu minns jag inte exakt hur gammal F var när det började, men hon hade ett rinnigt öga ett tag och på BVC svarade de att det kan bli så när tårproduktionen är på väg att sätta igång. Kan vara lite trångt i tårkanalen t ex och det går över av sig själv. Så förhoppningsvis är det bara det som är problemet

HANNAH: Förstår att det känns som en lång tid att ha M hemma på heltid. Har dagis stängt så många veckor eller vad är anledningen? Vad gäller amningstoppar så hade jag inte så många, däremot hade jag ett amningslinne under istället för bh, så även om man drog upp tröjan så var ju inte magen bar. Men det kan ju vara lite varmt nu på sommartid förstås... Tycker det finns väldigt dåligt med mammakläder över lag nu sen Kappahl och Lindex slutat med det. Blir ju HM kvar om man inte vill slänga ut en hel förmögenhet och det har man ju inte riktigt lust med.

LURK: Vilken härlig bild på Polly och vagnen och vad stor hon blivit! Stackarn som är sjuk.

NO: Vad mysigt det lät med en middag på tu man hand. Det borde man verkligen göra lite oftare!

Vet inte heller vad jag ska rösta på. Röstade också nej. Har inte orkat kolla några debatter eller liknande.... Får väl se om det blir röstat. Kanske kan smita in ngn stans idag?

• MizzLizzy

THEZZ: Stackare avundas dig inte vad gäller L:s utbrott och svåra läggning. Har du någon som kan hjälpa dig nästa vecka??

Fanny har alltid varit lätt att lägga men sedan hon var sjuk så har hon fått den fula ovanan att sova i min säng och har inte orkat ta tag i problemet än. Får göra det nu när P kommer hem. Vår lägenhet är ju bara en 2a och när vi flyttade tillbaks från båten så ställde vi vår säng i vardagsrummet för att F skulle fortsätta få eget rum... Och nu sover hon ändå i vår säng... i vardagsrummet.... Stor idé att ha den där alltså
    Är glad för P fick komma hem redan idag Han har varit i Bergen och gjort en tenta och skulle egentligen åkt tillbaks till riggen några dagar. Men så strulade ngt till sig så de tyckte inte det var ngn idé att han åkte ut igen Så han kommer när som helst. Skööönt!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7