Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Happy baby skrev 2009-04-29 16:31:40 följande:
    Hej tjejer! Long time no see! Vad spännande att värkarna satt fart Hanna. Snart har du en bebis hos dig!!!! Minns när jag började jobba efter föräldraledigheten ooch började hänga lite mer här igen. Du var i v.5 typ. Fattar inte hur fort det gått!
    ja gud det har gått galet fort eg hur kan det då eg komma sig att det känns jäkligt segt nu
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Lurk... haha ja det finns ju lite hopp att det kanske kan fungera

Får väl se vad som händer under morgondagen värkarna kommer ännu inte tätare utan håller sig runt 20 min...

• Hannnas

runt 10 min emellan o känns nu

• Hannnas
    angiee skrev 2009-04-29 21:47:48 följande:
    Nej för fan Hanna, knip i 3 timamr till minst!! TJOHO  BEBIS PÅ G!
    Nja så nära är det ju inte ... tagit 2 alvedon nu så vi får se vad som händer...

Jepp messar Jaz om jag klarar hantera mobilen
  • Hannnas

Halloj tjejjer

Nu är vi hemma stooora familjen

Ni hade rätt det hände inatt/imorse kl 01 inatt vaknade jag av täta onda värkar o klockade ca 7 min emellan... visste att det verkligen var på G... väntade lite o klockade 5 min då ringde vi mina föräldrar... sen bar det av till förlossningen...

Vi kom dit strax innan 03, var öppen 3-4 cm o de satte CTG 30 min för att kolla läget... kl 03:30 skrevs vi in på förlossningen o fick ett rum hade ont men inte dödligt ont... först hade vi tänkt ett rum med bad men det var så tätt mellan värkarna så alla misstänkte att det skulle gå undan o då kände jag det så onödigt att slösa det rummet o gav det till en annan tjej...

Sen satte det verkligen igång... ungefär vid 04 var jag öppen 6 ynka cm... då tog hon hinnorna och jag fick sitta på en stor gummiboll, rekommederas!! Sen bidde det sängläge o ajajajajajaj.. tog INGEN bedövning öht...

Värkarna höll på till en stund innan 06 o då var det dags för krystvärkar... 4 krystvärkar o hon var ute 06:02 gick HUR bra som helst, o bara 2 ynka stygn behövdes utvändigt! så STOR skillnad på förlossningarna! hade knappt ont efteråt heller, förutom eftervärkarna då såklart...

Ingen bruten kota denna gång, jag kan gå normalt o mår kanon faktiskt förutom att vi alla är trötta efter en natt/dag utan sömn...

Redan vid 08 ville vi hem men det är 6h som gäller minst här o läkarkontroll så vi kom inte iväg innan 02 men det var ju ok iaf

Y vägde 3450 g så EXAKT vad som räknats ut på tillväxtUL 51cm o huvudmått 35cm mår kanon o är jättesöt, hur lik Anders som helst

• Hannnas

Tack tack

Var en "smidig" förlossning.,.. men jag har aldrig haft så satans ont någonsin o jag gör ALDRIG om det kan jag lova...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Hej tjejjer

Y på armen här hon är SÅ gossig... Sover tacksamt nog mest än... Måns älskar henne dock (än ) pussar henne o vill gossa hela tiden, oftast går det jättebra men ibland blir han lite väl hårhänt, när han blir sådär "till sig"...

Jag har ju sagt att jag inte ska amma men just råmjölken vill jag ge henne, o till skillnad från M så har hon en alldeles ypperlig sökreflex däremot är hon helt ointresserad av mina tutts, jahopp... så här handpumpas det o ges på sked, fast blir det kallt vill hon inte ha o hon är huungriga damen. så det flaskas redan o det går kanon! Ingen kritik ang detta från BB el fl alls faktiskt de ansåg oxå att det var sunt att ge råmjölken o sen kan det eg kvitta då gör man som man känner passar en själv bäst ska få en med utskriven imorgon på BB som stänger av mjölkproduktionen långsamt sen iom att det redan är igång...

Hoppas jäklar att T har fått nu iaf!! Lät ju så på FB iaf

Nu är det grill o VIN här

• Hannnas

Roligt att höra från dig Thezz o hoppas du repar dig fort! Hur mkt blödde du eftersom du är såpass medtagen o feber o allt?

Magda... jag rekommenderar Frontline varmt! kanonbra!! hatar fästingäckel...

tjejjen... tack

SÅ... åter till familjelivet hemma, allt tar sin lilla tid Var på återkontroll på BB igår med lillfisan, allt klart godkänt o PKU är avklarat... ska till BM imorgon igen för att kolla upp mig lite, tappade 850mL blod o hade värsta stora moderkakan tydligen men jag mår kanon så det är ingen fara på taket har t o m vågat kolla mig mellan benen o shit det SYNS inte att jag fött förutom att det är aningens svullet såklart... enda problemet jag har är en ischiasnerv på vänstersidan men det får ta sin tid att släppa...

KRAM

• Hannnas

Morrn

JAG av alla människor förstod "bröggstuga"

Trött... har ammat Ylva hela dagen igår o förrgår o ONT gör det så snart läggs det ner helt, nu har hon ju fått starten... o ärligt så kan jag förstå att det är lite mysigt med amning om man är själv, har en bebis som gillar det och det inte gör så ont, men det gör ju svinigt ont ju...

Måns älskar sin syster o det är så underbart att se inga sura el svartsjuka miner (än) o han vill bara mysa o pussa henne o har t o m blivit ännu mysigare med oss... fantastiskt!

Ska snart till BM för återbesök och utskrivning, ja vi är ju inskrivna på BB än

Hoppas alla mår fint

• Hannnas

Zago... nä det är helt enkelt inte värt alla tårar, sen får hon inte rätt tag heller o det gör säkerligen mkt till, hon tar så "litet" grepp o även om hon gapar bra o får in mkt från start så släpper hon det för att typ bara suga stenhårt på vårtan sen ändå... AJ! Idag måste jag flaska endel för jag är så satans öm

2007... jo problemet är snart ur värden ändå, för helt ärligt så även om jag hade velat så hade jag inte kunnat helamma henne sen när jag är ensam med M... hon tar good tid på sig o kan amma upp till 1h totalt minst 30 min iaf... o när jag har M själv sen har jag verkligen inte möjligthet att bara sitta så länge

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7