Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

2007 skrev 2009-05-04 08:02:01 följande:
    Förstår att det måste vara problem med att amma med en till hemma. Vet faktiskt inte själv om jag kommer att lyckas. Men jag har tänkt försöka, men krånglar det kommer jag inte att pina mig igenom det för att amma. Då ger jag hellre ersättning. Med Wilma blev det både och och det fungerade bra för oss.
    Ja jag fattar bara inte hur det skulle kunna gå till? OK om barn1 är äldre o sköter sig mer själv (inte pockar på evig uppmärksamhet)... el om barn2 ammar snabbt o ligger o snuttar i 1h...

Nä sätta sig ner med Y 1h skulle M aldrig tolerera, o man kan ju inte bara släppa Y om det händer nåt då heller (som att M går ut i köket o börjar busa med nåt )
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    JUSTer skrev 2009-05-04 08:13:43 följande:
    Hanna: Första veckan blev man ju förståss sittande ammandes mest hela tiden och det kan ju vara svårt med 2. Sara var ju 3 så det gick ju. Men sedan så kommer man ju in i det och ammar liggandes, sittandes, krypandes, ståendes, medan man torkar barn på toaletten, medan man förbereder middagen, medan man knyter skor på dagis............. Nja, men efter nån vecka eller så så blev båda mina barn jätteduktiga på att suga och det tog typ 10 minuter.
    SKulle det ta 10 min o inte göra ont så är det en sak... o om M varit 3 hade säkert gjort jättestor skillnad från nu när han bara är knappt 21 mån ju...

Amma medans man knyter skor på dagis hahahaaa

Här skulle o kommer iaf aldrig någonsin ammas utanför dessa dörrar så att någon kan se
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-05-04 08:18:43 följande:
    Hannah Du gör ju det som funkar bäst fär dig & hela familjen. Y överlever även på flaska, det är ju många barn bevis på inkl. M Mysigt med nyfödd.....
    Absolut o jag har inte ens tänkt amma från början, mer än råmjölken... Ska hämta ut ett rec på previdel idag med så får jag se när jag börjar med dem... Det är väl mer att jag ser det som en sport att få något att fungera trots att jag eg inte vill synd att det gör så ont bara...

Jäääättemys med nyfödd är det så himla liten!
  • Hannnas

Linda... min erfarenhet av amningsnapp är att de suger ÄNNU hårdare bara o ja de säger ju att det går över men hur länge ska man ha det som att det svartnar framför ögonen o ser stjärnfall liksom... herregud...

Angie... o fy, låter inte alls kul... har du inte sökt hjälp tidigare?

• Hannnas
    angiee skrev 2009-05-04 08:31:43 följande:
    Hannah Nej, jag är en sån där som inte går i onödan, men nu känns det som ngn måste kolla på det , remiss till hudspec. för här på VC är dem så sega! Känns ju bara drygt att gå upp & sitta i ett v'ntrum på akuttiderna hela fm. BLÄ!
    meeen då... jag förstår dig iof, är likadan o det är väl inte alltid så himla smart Hoppas iaf du får reda på vad som är knas! för så kan du ju inte ha det...

NO... hoppas du får som du vill men själv fattar jag fortfarande inte hur man får tiden att räcka till med amning + ett litet barn på det när man är ensam... OM inte amningen går fort vill säga
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-05-04 08:34:56 följande:
    Men hannah när kommer det bild på Y:et?
    oj ja när jag ids lägga in dem på datorn SKA snart

NO... ok ja för mig är inte amningen någon "kontakt" alls men det där är ju jätteindividuellt o många tycker ju som du där När jag har flaskat har jag ofta bebis upp en bit på axeln så man kan pussa o nosa på dem samtidigt som de äter, jättemysigt! när de ammar är det så långt bort, men klart nära på annat vis
  • Hannnas

Linda... här gör det minst lika ont som sist

Angie... hahaaa du har rätt! ska skärpa upp mig

Nä nu ska dagen börja planeras, ska ju bli utskrivna från BB idag

• Hannnas

NO... inte alls kul att pumpa o ge i sond! Jag pumpade ju o gav M i kateter o sen i flaska, men fy fan vilken skitslit!

Nä nu loggs det ut Ha en fin dag alla

• Hannnas

Morron

Här är min lilla tjej

Ylva.JPG

Nu ska jag läsa igenom lite.....

• Hannnas

TACK

Sötast i världen är hon tycker jag, NU iaf för dag1 tyckte jag knappt det {#lang_emotions_embarassed} men ojoj så söt hon är nu o så mkt man älskar henne redan

Snö... klart det är en Ylva

Lurk... tappat bort spiralen lät läskigt? o visst är hon lik A, mitt första intryck med färgerna är helt klart han, hela ögon o pannpartiet med... bara munnen som är min o näsan, som man kan se just nu iaf...

Idag har jag kommit till dag skittrött... Ylva äter jättebra på nätterna mao bara 2 gånger (vid 01-02 o sen vid 04-05) så det är smidigt... tuttsen är huuur ONDA som helst däremot så nu undrar jag faktiskt själv varför jag plågar mig, råmjölken är ju slut nu så alla viktiga AK har hon fått, blev ju sent avnavlad med... hade det inte gjort så satans ont så hade jag nog tyckt det var lite mysigt att amma henne när man är hemma men detta är verkligen plågsamt har kommit in i en ond cirkel ang detta känner jag, just när det kommer till vad jag eg vill o önskar..

Har fått huuuuge probs med en ischiasnerv, någon som haft det???? Kan knappt stödja på ena benet

Thezz... välkommen hem! Trist att L var så lessen o visar svartsjuketendenser, hoppas det släpper! Hon behöver säkert bara lite tid på sig Hur mår du annars? eftervärkar, blödningar, läkning? Hur gick förlossningen? ja jag är jättenyf på allt så fort du orkar berätta såklart

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7