Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Honeyflowers skrev 2009-04-16 20:39:13 följande:
    Nån som vet vad Kaspar och Saga tapeterna kostar i Sandbergs kollektion??

lite olika på olika ställen men strax under 500kr rullen så inte såå dyra ändå..

Zago... shit så spännande hoppas verkligen ni får det nu när det känns så rätt!!! Hur kan det komma sig att inflytten inte var innan dec?

Gullig du är kommer ju klart inte hinna med FL lika mkt sen men tänker iaf kika in när jag kan såklart o denna tråden är prio

Angiee... ska in o kika...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-04-16 20:54:12 följande:
    Nu är vi klara! Jättenöjda!! Blev en del tillval inkl. en vinkyl Kan ej länka till köket men om ni går in på www.tibrokok.se & sen väljer "kök", väljer "strama" & sedan längst ner - "staffli vit" så ser ni hur luckorna ser ut Vita med grepplist i valnöt!
    NU har jag kikat.. jättefint! Ska inte hyckla för det är ALLT annat än min stil men urläckert i nytt hus tycker jag, snyggt med valnöt till med, ska ni ha det?

Roooooooooooligt
  • Hannnas

Morron

AE... nja lyx o lyx kan jag väl inte påstå att det är med det är dyrare än jag trodde från början, budgeterade 130 men det sprack ju rätt rejält Men iom att allt är platsbyggt istort sett så är ju det mesta arbetskostnader... finns ju inte en pinal förutom kar/fat/wc som är inköpt utan allt är byggt på plats (2 skåp - varav ett 3kantshörn, karet är inbyggt i panel och likaså tvättstället sen är det en liiten vägg byggd som ett "bås" till toan"...

Vi har ju inget lyxkar (kostade 10 ungefär) och inga lyxgrejjer när det kommer till sånt... blandarna är ju iof inte ikea (de är mora) men inte jättedyra ändå... + att vi målar allt själva o det är myyycket.. vi har inte valt det dyraste väggklinkret och så fick vi vårt golvklinker på rea ändå... + att vi har skrivits in som "små byggherrar" i vår butik och har feta rabatter på precis allt material och vi har även 30% på all färg i vår färgbutik...

Så räkna INTE med att badrummet ska kosta 100 OM ni ska bygga det från grunden som vi... OM ni inte gör väldigt mkt själv vill säga bara stjärnhimlen tog elektriker+snickare 1 hel dag att lägga ner... dyrt!

• Hannnas
    2007 skrev 2009-04-17 09:24:15 följande:
    Hanna: Hur känns det idag, en dag kvar tills Ylva kommer enligt mig.........
    Nä känns inte som att någon bebis är på G alls, tror nästa helg är mer trolig nu ändå

Hoppas kan man ju göra iaf
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-04-17 09:29:22 följande:
    Har inget hört något från Thezz? Hon måste ju vara tvåbarnsmamma nu!Jag har varit hos kuratorn. Alltid spännande. Jag fick nog en uppenbarelse där idag nu hoppas jag bara att jag kan förvalta den till min fördel bara.
    Läser man på hennes blogg är deras dator sönder... men jag hoppas de har fött!
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-04-17 09:48:32 följande:
    Haha, bara stjärnhimlen... Nejdå, ingen lyx här inte. *fnissar*Hanna, det kanske drar iväg mycket på grund av att ni har platsbyggt, precis om ni säger.Avlopp och el har vi redan färdigt. Men det är klart att mycket kommer att kosta. Kanske bygger vi väggen i duschen själva, vi får se, det är länge kvar.
    haha stjärnhimlen är den enda "lyx" vi har unnat oss ... materialet runt den låg väl på ca 9000 o sen tillkom arb.kostnaden då o den var ju det dyra...

Jo att det är helt platsbyggt gör mkt i priset men samtidigt ger det mkt att dra av med...

Avlopp var framdraget men inte kopplat här o inte heelt färdigt heller iof, el fanns oxå framme men inte mer..
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-04-17 09:58:59 följande:
    Efter att övervåninge är färdig (förutom badrummet då) får vi väl sätta oss och börja räkna. Du har kanske rätt i att vi behöver budgetera för mer än 100 papp. Men vi har några grannar som gjorde två badrum för 200', så då har jag tagit fasta på det, rätt eller fel...Vad har varit de dyra kostnaderna? Arbetet, antar jag? Eller?
    arbetet har varit den största utg här heelt klart! minst 150 iaf... har det inte exakt i huvudet...
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-04-17 10:08:05 följande:
    Blä va dyrt... FIck vårt badrum på 8,7 kvm uppskattat till en kostnad av 170.000:- & då har vi inte gjort några tilval i kakel eller så, bara standard. Det enda vi tog som extra var ett badkar för 10.000 + inkakling ca 2000:-
    DET var dyrt tycker jag... vårt är 13 kvm ändå och då är ju precis rubbet "special"... vårt kar är inkaklat ovanifrån och väggsidan upp och sen panel och listverk på sidorna... vad ska ni ha för kar?
  • Hannnas

Lurk... ja håller med.,.. förstörde spänningen lite...

Angiee... ja klart, fönstret gjorde säkert endel o det ska bli kul att se karet inbyggt sen! är det emalj el akryl? gott när det är gjort för 2, det är vårt med har köpt detta 1900x900 http://www.ido.se/www/swe/idowwwswe.nsf/sp?open&cid=Content9AD85-3-2&template=WebPage1E62A-2&unid=1FB2CB57F5947CE1C22572A40048DB3D&cat=Bathtubs%20and%20whirlpools

• Hannnas
    angiee skrev 2009-04-17 10:46:13 följande:
    Så jävla snyggt hannah!Jag hade åxå velat ha utan bubblor, men min man vägrar. Jaja, får ej bestämma allt. Hade helt velat ha ett på lejonfötter men tji fick jag!Tror det är akryl om jag ej minns fel
    Tack tack... ja jag ville inte heller ha bubblor, avskyr "ljudet" fånigt va.. åhh lejontasskaren är SÅ fina! SYND att du inte lyckades övertyga mannen men detta kommer bli kanonfint med, särskilt när det blir inbyggt med! Har du några bilder på era kakelval?

Vår snickare lägger preciis sista kaklet (el klinker är det eg) runt handfatet och ovanför toacisternen sen ska han foga det imorgon och även listerna runt läggs idag o förhoppningsvis kommer spegeln in i ramen... o SHIT vad jag är nervös om den passar har måttbeställt med 1mm marginal bara på var sida
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7