Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Själv längtar jag lite till nästa år jag då får vi tillbaks nästan 60' bra för rotavdraget

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

haha nu fattar jag

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-06-09 12:47:46 följande:
    Thezz: här blir det ingen poprea, varit in på pop för ett tag sen men faktist inte mycket som lockar mig där just nu... här blir det en kamera och extra pengar till semesterkassan. men några 17 000 blir det inte...kasnke 2-3, men alltid nått Hanna: en padwico 938 har vi haft, köpte den när Alex var nyfödd och den har använts FLITIGT! Nu blev det en lite enklare modell av padvico, 903, några hundralappar billigare. SUPERnöjd med den gamla! Pratade med en kille på supporten och jag ska skicka in den. har vi tur går den att laga, men det kommer ta flera veckor, är "beroende" av att ha en så jag fick så lov att köpa en ny... vad är det för nån ni har?
    Vi har en topcom... trodde de var skitkass så jag har alltid dissat dem när jag kikat runt men sen valde jag mellan den o en philips o topcom hade fått bäst i test (om det nu säger nåt ens) så jag tog den... KANON! vi använder oxå vår väldans flitigt oumbärlig
  • Hannnas

NO... du får tillbaks 7273 kr o det skulle betalats ut 6/6...

Utbetalningsdatum stämmer inte för varken mig el A... han skulle fått sitt 6/6 o jag 1/6 enl den sidan men icke har det kommit in nåt... fattar inte den biten

• Hannnas

ahh NO... såg att jag sett fel... ser rörig ut det där, fattar heller inte?

• Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-06-09 12:55:09 följande:
    Ni som har dagisbarn nu, vad behöver man införskaffa?? Galonisar o regnjacka, överdragsbyxa och jacka förstår jag, gummistövlar....nåt mera??
    beror på dagiset! Vårt gamla dagis krävde att det skulle finnas kläder där hela tiden (regnkläder, stövlar, ombyten) men nuvarande är lättare men det ska finnas vid väder såklart... jag har lämnat ett par stövlar däruppe men resten har jag hemma o så får M med sig vid behov så behöver jag inte köpa några dubbla uppsättningar i onödan...
  • Hannnas
    numberone skrev 2009-06-09 12:57:13 följande:
    haha jäkla mydighetskraffs.... ge mig bara massa pengar så är jag nöjd
    haha exakt

Vi får inte heller mkt iår... bodde ju billigt o hade nästan inga skulder sist så då blir det ju så som regel...

Nästa år blir det andra bullar som sagt nästan 60 tillbaks bara från badrummet o sen blir det ju mer pga att vi har mkt mer lån nu (huset)
  • Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-06-09 12:59:02 följande:
    Ska på tillväxt-UL kl 2 idag, för första gången, ska bli lite kul Hoppas få se nåt kön en gång till så man är lite säkrare på att det blir en kille!
    spännande se lille Måns
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-06-09 13:00:05 följande:
    HF: dubbelt upp av allt, mössa, vantar, galonhandskar, överdragsbyxor, fleecejacka...vi kör med lite "slit å släng" på dagis. Alltså inte trasiga kläder, men det som vi inte är så rädda om. På Alex dagis är dom ute MYCKET och leker, blir dyngiga osv. Känns inge kul att ha "finkläder" på dagis. Roligare om man har nått helt och rent när man är ledig och ska på stan osv.
    vi har inte dubbelt an nåt
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-06-09 13:04:39 följande:
    Jag tycker det är praktist. speciellt om Alex varit ute och lekt i snön hela dan. sen när jag hämtar honom så ska han sova i vagnen, då måste han ju ha torra kläder. samma sak med leriga galonbrallor. kuuul å dra fram å tillbaka...*not*
    Förstår dig.... har aldrig haft det behovet här bara
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-06-09 13:12:28 följande:
    Hanna: klart behoven är olika bra för oss då vi fått ärva mycket sånt, gallonisar och annat, som kommer funka utmärkt på dagis i höst och nästa vår.
    ullared hade varit ett hett tips annars när ni har vägarna neråt vår overalll därifrån var grymt bra o sjukt billig!
  • Hannnas

Då borde det vara rea på nätet med? el?

• Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-06-10 09:27:15 följande:
    hanna: hm, ingen aning...
    nä jag har ingen aning, har ju själv inga möjligheter att ta mig till popbutiker så... gillar deras kläder, lööööv ytterplaggen MEN jag tycker det är på tok för dyrt för den korta användningstiden...
  • Hannnas

my gooood hur mkt kan en unge skita eg??

Kom hem från lillstan nyss, tog en tur som tog lite drygt 1h totalt.. snorpan var givetvis nybytt precis innan avfärd... väl hemma sen så får man en trevlig surprise när man lyfter henne ur babyskyddet... det är nämligen genomvått! hela damen nedskiten o nedpissad! fy stackarn men hon hade mest kul, låg o pratade o småskrattade o log... det gjorde INTE jag kan jag säga

Detta är väl "priset" för att hon inte varken kissar el bajsar NÅT på nätterna... skumt... men allt kommer under fm ist... bläk

• Hannnas

Lurk... jag är impad av dina ungar!! o klart du ska skryta, vad ska annars stolta mammor göra nä skryt o gå emot hela trista jantesverige

SÅ avis på dig som har fått P att vara så duktig med pottan! Måns är inte alls där än, han talar om när han ska göra nåt men då är det DÅ det sker liksom... men i sommar så får han gå mkt nakenfis hoppas jag o hoppas att han får mer vilja till potta då, hittills har han ju vägrat..

O laban så DUKTIG han är! han måste vara stolt själv med

• Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-06-10 13:42:28 följande:
    Hanna: Polly är faktiskt otroligt duktig. Ibland om hon går utan blöja kan det komma lite kiss men om jag säger "men du måste kissa på pottan" så kniper hon (!!) och går och kissar resten där!Hon har ju egentligen suttit på pottan i omgångar från att hon var 6 månader och nu visar det resultat. Ibland har hon inte alls haft lust och då har vi struntat i det, sen har hon börjat sätta sig själv igen. På dagis kissar hon däremot inte på pottan. Ja Laban är duktig, det är så roligt att se för han är inne i en period när han inte kan något alls om man frågar honom själv.
    Ja jag är impad! tycker hon är kanonduktig när M går utan blöjja så händer det att det kommer på golvet då blir han jätteolycklig o vrålar "oooneeeeeeeeeej" ist

Visst var det Laban som gillade dora för nåt år sen el så? Måns är tokglad i det programmet o jag tänker alltid på Laban då så himla bra program! Måns härmar Dora o är helt trollbunden av det, imorse pratade han om gårdagens program då de var på jakt efter en glassbil
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-06-10 14:16:48 följande:
    Hanna: Laban gillar fortfarande Dora! Han tittar på henne vaaaarje morgon på Nick Jr. Man märker nu att han har ett annat utbyte av programet, nu svarar han och ropar och har sig. Det är jätteroligt. Polly älskar också Dora, Labans Dora-docka har helt övergått i Pollys ägo.Men Dora är ett bra program, väldigt lärorikt. Laban kan en massa engelska ord som han lärt sig därifrån. Om Polly kissar på golvet kommer hon springades "Mamma! Iss däj!" och så får man torka.
    Jaaa nickjr på morgonen är det som gäller M svarar o ropar o viftar o har sig med, jättekul!

KUL att torka kiss jag kommer få torka myycket i sommar gissar jag ...

AE... Lurk.. o alla ni andra som har tips... FRAM med dem ang potträningen jag vill oxå att det ska vara på Måns villkor... han har ju sagt till säkert 6mån när han bajsar o de sista mån säger han till när det är nåt i blöjjan o då är det kiss som gäller... detta sägs alltid till antingen när det ska ske o då SKER det eller så säger han till efteråt för han vägrar gå med blöjja med nåt i... så HUR gör jag?
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-06-10 16:07:15 följande:
    Postar en döing vi hade i morse. Han har varit vaken innan 6 den senaste veckan, i morse fick vi bara inte liv i honom. Han behagade vakna efter vi ruskat lite i honom efter 8.  Blev stressigt kan jag lova.
    " target="_blank">

Trots lampa på, vi hade stökat på uppe i en timme med dörren öppen, pappa spelade musik i vardagsrummet. haha.
    haha vilken sömntuta
  • Hannnas

Lurk... jag får helt enkelt bli bättre på att "tjata" o fråga mer... men de få gånger jag har fått ett ja som svar o gått till pottan så vill han inte ta av blöjjan el byxorna... hmm... jaja bara jobba på helt enkelt... svårt nu när man har Y dock...

Magda... tandläkaren låter INTE kul!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7