Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Kväller

Vilar lite...

Här är kommer det oxå grillpremiäras ikväll *nice*

Jaz... När M började på dagis var han där 3dgr/v á 7h/dag (mellan 07-14)... sen på nya dagis när jag jobbade 75% var han där 5dgr/v á 8h/dag (mellan 06:30-14:30)... Nu är han där 3dgr/vecka á 5h/dag (mellan 09-14)..

Hur ska ni ha Måns där har du tänktk?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Goddagens

8 dagar kvar nu då... TRÖTT på kroppsform rund nu faktiskt men hon får ändå inte komma ut än så... har däremot skitsvårt att sova igen, vaknar HELA tiden, ligger obekvämt o vaknar vid varje vändning.. bläk! *gnäll*

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-13 09:13:04 följande:
    Hej! Om ni bara visste hur GLADA vi är idag!!! Alex har sovit HELA natten, somnade iofs sent, ca 21, men har inte sagt ett pip förns 7:30. 4 nätter utan välling nu och bara 1 av de nätterna har jag behövt böka lite med honom för att han skulle somna om. HELT underbart! Och vi vågar faktist tro att det här är vändningen. Det bästa av allt är att hela familjen mår SÅ mtk bättre3 då vi alla får sova ostört, underbart!
    Vad UNDERBART att höra vännen!! På tiden! JätteJätteglad för er skull!!

Här har nattningarna blivit sega, så ljust ute... men M sover längre på mornarna ist o det är kanon för numer vaknar man själv först
  • Hannnas

Kick... ja det är fasen inte alls kul att vara gravid... icke gillar det inte alls!  inga fler barn här inte

Nu har jag iaf bestämt mig för nåt jag funderat på länge... det blir INGEN amning för min del... o det är skönt att ha bestämt sig... för det finns verkligen INGA argument att amma för mig...

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-13 09:52:21 följande:
    Hanna: kommer du ge ersättning från start eller pumpar du som med M? Hur länge pumpade du då?
    Ersättning från start, finns ingen anledning att pumpa... sist pumpade jag 4 plågsamma veckor till ingen nytta alls...
  • Hannnas

Snö... roligt att det släppt lite nu de "samlar" ju ofta i perioder

Här pratas det friskt, mest i meningar numer... jättekul är det

• Hannnas
    numberone skrev 2009-04-13 10:05:11 följande:
    Jag vet inte vad det är riktigt, kan inte sätta fingret på det men det är nåt som får mig att känna det som om anders ständigt är irriterad på mig ... som om jag alltid är i vägen. Ibland undrar jag om han älskar mig ... Jag önskar att han tog ett större ansvar än bara leka med Ellen, jag sköter alla kontakter, all matning osv. och det är ett jäkla jobb ... igår hade vi stor städning och det var jag som gjorde så gott som allting. På kvällen så hade jag så ont (har fortfarande jätte ont) i ryggen/höften/skrevet men han bryr sig knappt ... har inte sovit nåt vidare i natt utan haft så ont när jag vänt mig + att jag hör så vansinnigt tydligt hur han snarkar trots att jag har proppar i öronen. Jag vet inte vad jag ska göra åt allt?!
    Kommunikation? Är du TYDLIG med hur du känner o ser det? För med män kan man inte köra genvägar o tolkningar utan raka rör som regel o ja... ??

Inte kul att känna så
  • Hannnas
    numberone skrev 2009-04-13 10:09:27 följande:
    Ne jag har inte pratat med honom om det, började känna av det mer igår och nu känns det som jag bara vill gråta över det ...
    MM men du... nu vill jag eg inte generalisera MEN många kvinnor tar ofta på sig mer än de behöver o många män tycker det är smidigt o liksom flyter med... sen brister det för ena parten o andra förstår nada och ser man det så så är det eg inte så konstigt...

Prata med A... försök att dela upp ansvarsuppgifter o våga släppa lite...

Utan kommunikation så rasar allt är jag helt övertygad om, sen att man måste "banka" in vissa saker hos vissa personer är nåt annat
  • Hannnas
    numberone skrev 2009-04-13 10:19:08 följande:
    Ja jag måste nog göra det... känner väl bara att han nån gång kan erbjuda sig att gå upp tidigt och ta frukosten men det händer ALDRIG!! Jag kan väl få sovmorgon nån gång... han sover fortfarande och själv har jag varit vaken sen 06.30 och då sov jag inget mellan 2-4 ... Igår när hans kompis var här och hörde om A skulle med å festa på kvällen så sa anders att ne den här jäkla förkylningen verkar inte ge sig och jag sa att mitt suttit i ca 2 veckor. Då säger karlfan men du har ju bara hosta!!!! Jag har haft sån hosta att det rivit sönder halsen på mig och jag har hostat extra på nätterna. Medan han bara måste snyta sig?! JAg trodde jag skulle gå i taket. Jag är så tät i näsan på kvällarna att det inte går att andas alls genom näsan medan hans bara rinner... #¤T"#¤&")&%¤%=/#=&/?#%?&Y *sur*
    haha flåt men karlar o förlkylningar, det är nåt med det

Men jag tycker inte du kan förvänta dig att han ska erbjuda sig saker som du alltid annars gör automatiskt, han är bekväm! ni har levt ihop länge har barn ihop o ja... jag tror han som många andra tar för givet! helt FEL såklart men lätt gjort..

Som sagt, prata med honom o du måste måste få honom att inse allvaret så du inte bara "nämner" det o tror att han ska fatta för det kommer han nog inte göra direkt... detta måste nog "bankas" in... var övertydlig o bestämt säger ju jag...

*herregud, amatörpsyk har talat*

Nu ska jag nog ut o elda lite... kramis
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-13 10:23:18 följande:
    Nån här vars barn haft storkbett vid födseln? syns de fortfarande? Alex har kvar sina både i nacken och pannan/ögonbrynet.No: säger osm Hanna, kommunikation. Ta upp det med honom och låt honom förstå. säger hur du tycker och känner och hur du skulle vilja att det var. Annars kommer ni aldrig orka när nästa kommer.
    M hade röda märken i nacken men de är väck.. försvann innan året någongång..
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7