Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

ang storkbett... Anders har sina kvar några prickar på handleden

kväller förresten

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

morrn

trött

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-14 08:03:19 följande:
    morrn!lite stökig natt här, men helt ok ändå, allt är bättre än förut! hunnit med att dammsuga hela huset, karlar kan verkligen skräpa ner! M´s pappa var här igår, dom har börjat förbereda för jordvärmen, plockade ur elpatronen igår så nu har vi ingen uppvärming i huset. kör några små elelement på kvällen/natten för att håla lagom temp. I kväll ska M krypa ner i ett hål som dom gjort i golvet i pannrummet, ner under grunden...nu blir det gröt!
    Härligt ändå! När är installationen klar att sättas igång??

O visst kan karlar skräpa!! Fattar du hur jag har städat här när jag haft hantverkare i huset i 8v snart...
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-14 08:44:14 följande:
    vi kommer att gräva under kristihim, men ställa in pumpen kan vi ju göra innan, där är ju elpartonen inbyggd. pumpen + övrigt material är beställt, borde komma den här veckan.jag jobbar i kväll men farmor skulle komma hit och passa Alex medan M och farfar grejar, lite svårt med en liten som vill hjälpa till...
    Dösvårt när liten vill hjälpa till!!

Hur värmer ni huset nu under tiden då? Måste bli urkallt för visst har ni snö o runt nollan hos er?
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-04-14 08:52:29 följande:
    Hej tjejer!Ingen ny bebis i tråden?
    Inte än... väntar på Thezz grabb
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-14 08:59:56 följande:
    solen värmer upp rätt bra på dagarna. sen har vi några som elelement som håller tempen på natten.
    ja ok, bra det iaf
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-14 09:19:16 följande:
    tips på bra ytterkläder när det är kring 0 och upp mot +10 på dagarna, snö, slask och lera. har ju varit så enkelt i vinter då man "bara" behövt en varm overall, tycker våren är mkt svårare.
    vi har brallor med tunna överdragsbyxor... dubbeljacka (skal+fleece) så man kan ta av den ena när tempen ökar... inga vantar o ingen mössa när det blir över 10gr...
  • Hannnas

Magda... ja man kan nog inte jämföra med oss, för vi har ju annat väder.. här är det ju runt 15gr o ingen snö o massa vårblommor redan... så ingen slask el gegg...

Hade jag varit du så hade det nog blivit galonisar o någon skalis iaf...

Kick... lycka till

• Hannnas

Ms fodrade gummistövlar har inte ens använts här... trist med onödigt köp men men...

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-14 10:56:34 följande:
    hej å hå. nu har vi varit ute och blivit leriga! Alex har åkt på rumpan utför snöhögarna ner i leran hej vad det går i galonisar. vi tog en cykeltur också. haft lite läsestund och nu ska vi fixa lunch.
    Lät mysigt

Jag ska ta mig i kragen efter lunch o gå ut o kika på myror, leta tusenfotingar o gräva mask med M tror jag.. kika på en o annan traktor med...

Mer orkar jag nog inte... helt död!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7