Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

snö: Polly vill nog gärna ha en Pippi Långstrump-peruk. Vi var på kalas för en tjej som fyllde två, och hon fick en sån. Polly älskar ju att klä ut sig, hon är det enda barnet på sin avdelning som har på sig peruk och utklädningskläder typ non-stop på dagis. Och med tanke på hur stora ögon hon gjorde när hon såg peruken utgår jag ifrån att hon också vill ha en.

Morron AE! Hur mår magen?

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan
    ae: Det är bra att du är försiktig, min mage klarar ju fett väldigt dåligt överlag eftersom jag haft stressproblem och IBS under många år.
    När får du svar på proverna?

snö: Kanske nåt fint paraply inför hösten? Matlåda och vattenflaska för utflykter?
  • lurksmulan
    NO: När är det dags egentligen? Du måste ta det lugnt nu, försök vila när Anders är hemma!
  • lurksmulan
    numberone skrev 2009-05-15 11:09:47 följande:
    Snittet blir om exakt en månad.... Ja kroppen verkar säg ifrån en hel del nu...
    Vad skönt att det inte är så lång tid kvar! Om det skulle dra igång av sig själv blir du akutsnittad eller?

Kickan: Det låter som bra presenter! Har han någon dockvagn? Laban önskade ju sig docka och dockvagn när han fyllde 2 har jag för mig.
  • lurksmulan

Ha ha, stor humor.
    Jag har ju haft ont i halsen lääääänge. Gjorde halsprov 14/3 som var negativt, och då såg de även en prick, men det var en virusprick. Sen har jag ju haft ont lite till och från och så bokade jag tid hos min husläkare för nästan tre veckor sen.
    Nu har jag inte ont i halsen längre. Men pga J´s halsfluss tog han ett prov, som var positivt! Så jag är hemskickad med halsfluss! (av någon anledning har jag skrivit halsfluff varje gång) Jag får inte åka med och äta god lunch eller nåt! Skitsurt!
    Istället ska jag äta penicilin tre gånger om dagen i tio dagar!

• lurksmulan

Magda: Säg inte det du, konstigare saker har hänt! Här har vi precis smällt i oss hemmagjord pizza och inväntar myskväll i soffan med Laban efter att Polly lagt sig. Pinsamt, vi sålde en grej på tradera som J skickade i förrgår. Men hälften av frimärkena satt ganska dåligt så han försökte tejpa dit de, men det har nog inte funkat för nu ringde killen och sa att han fått ett brev om att han måste lösa ut paketet. Pinsamt!

• lurksmulan

Morron!

Trött! Jag sover massor tycker jag, men är ändå skittrött. Det är väl alla bakterier jag släpar runt på säkert. Jag har varit vaken i över en timme men det känns som om jag precis gått upp.

• lurksmulan
    Hanna: Vi har köpt både servis och även plastmat i vanlig leksaksaffär. Sist jag var på ICA Maxi hade de också.

Morron förresten!
  • lurksmulan

AE: Då är vi i samma läge. Du vet ju hur Laban är för det mesta. Igår började han slå min mamma med ett pingisrack och när hon sa till honom kastade han racketen och slog på henne med nävarna istället. Sen sprang han hem, och när hon kom med Polly flög han på henne igen! Imorse när hon hämtade oss sa hon till honom att han inte får smälla i dörren och då började han slå henne igen! Helt otroligt!

Hanna: Polly är ju också galen i böcker. Läsa läsa läsa läsa är allt vi hör hemma!

• lurksmulan
    AE: Jag vet verkligen inte varför de slåss. I Labans fall handlar det nog mycket om att han dels blir frustrerad, så pass att han inte kan uttrycka sig i ord, och dels att han vill ha uppmärksamhet. Men det är bara mina gissningar.
    Om vi bryter hans dåliga uppförande och frågar om han vill ha en kram istället brukar det bara försvinna. Men varför han börjar slåss vet bara han.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7