Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

after eight skrev 2009-04-30 08:25:46 följande:
    Haha, absolut! Bajs är väl hur naturligt som helst?! Det tycker i alla fall Isabel, som just nu är inne på att sjunga bajssånger om hur hon bajsar på allt högt och glatt.
    Laban har haft kortare kiss- och bajsperioder, men inte så farligt som jag hade väntat mig faktiskt. Ingen av oss vuxna har sån humor så det förekommer inte så ofta här hemma.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Nu har jag äntligen lagt in lite bilder på nya huset! Finns i mitt galleri.

• lurksmulan
    Kickan 84 skrev 2009-05-01 11:48:28 följande:
    Zago: finns ju de som har krysvärkar i 6 timmar, de har säkert 400! Stackars människor! Själv vet jag inte exakt antal värkar, men jag krystade 2 ggr med Seth och med June typ en halv gång, hon kom liksom ändå men jag fick ju inte krysta för hon skulle inte komma minsann
    Jag hade krystvärkar i 4 timmar när Laban föddes! Det var inte jätteroligt kan jag säga.

snö: Tack! Det blev väldigt snabba ryck där så det är inte konstigt att du inte hängt med! Vi flyttar 25/7.

Nu sover båda barnen faktiskt. J och L var på ett äventyrsbad nu på förmiddagen medans jag och P rensade maskrosor och cyklade på gatan.
    När de har vaknat ska vi gå och få titta på nya huset igen, jag ringde och frågade om vi inte kunde få komma och det var inga problem.
    Efter det ska vi gå till ett tivoli som alltid är här över valborg och första helgen i maj.
  • lurksmulan

Grattis till lillebror Thezz! Hoppas du mår bättre snart!

• lurksmulan
    Thezz: Vad skönt att höra ifrån dig! Hoppas du mår bättre snart, blödningar är verkligen inte roligt!
  • lurksmulan
    Magda: Under vad? Bröggstuga? *korkad stadsbo*
    Vad ska ni göra med gården hade ni tänkt?

Laban och Polly har lekt jättebra under kvällen. De bestämde sig för att ta hand om Pollys isbjörn, så de slet fram alla täcken och kuddar i hela huset och la i en hög på vardagsrumsgolvet tillsammans med diverse gosedjur. Sen bäddade de ner djuren och jag vet inte allt de höll på med. De hade jätteroligt iaf!
    Skönt var väl det, Laban har varit på världens sämsta humör hela helgen, slagits och skrikit och varit kaxig och bara allmänt tråkig.
    Dessutom sover han dåligt nu, vaknar med nattskräck flera gånger per kväll, så det är väl något som ligger och stör.
  • lurksmulan
    JUSTer: Amen till det! Man ammar liksom överallt när man får möjlighet.

angiee: Usch det låter inte alls roligt!

Hanna: Amning GÖR ont i början, så är det bara. Sen måste man välja om man vill stå ut tills det gått över eller strunta i det. Inget är fel och inget är rätt, man måste bara känna själv.
  • lurksmulan
    Magda: Finns det någon anledning att ni vill göra större än vad ni har nu?

Här är det väldigt växlande väder idag. Ibland är det kolsvart på himlen och ibland är det soligt.
    Vi ska åka och köpa nya gummistövlar till Polly efter jobbet, hennes är för små.
    Det är synd, de är så fina. Får lägga ut på Tradera eller nåt.
  • lurksmulan
    Magda: Jaha, då förstår jag! Men det är ju en jättebra idé.
  • lurksmulan

Vad roligt att se dig Thezz! {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7