Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

after eight skrev 2009-05-18 13:53:47 följande:
    Jo, jag har också upptäckt att kramen är ett suveränt vapen. Det finns inget bättre sätt att avväpna dem och oftast är det också en kram de behöver. Och Isabel slåss ju bara när hon blir riktigt arg, men varför nu, liksom? Hon blir ju bättre på att uttrycka sig för varje dag och hon har ju inte slagits på säkert tre (!) år.
    Laban har också börjat nyligen. Det är säkert någon utvecklingsgrej. När vi gick på bup sa kuratorn att vi skulle köpa en bok om barns utvecklingsspykologi. Det har vi tyvärr inte gjort, men det står säkert något om det här i en sån bok!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan
    snö: Jag tror inte heller att man kan tvinga fram läslust. Barn lär sig ord överallt ändå. Men det är klart att det främjar språkutvecklingen genom att läsa, det visar alla studier.

Jag skrattade så mycket i morse förresten. Under natten hörde jag Polly från sin säng "Mamma fixa lälling", men sen blev det tyst så jag tänkte att hon kanske pratat i sömnen. Sen när jag vaknade hittade jag hennes vällingflaska i fotändan av min säng, då har hon nog slängt över den och somnat om igen!

Jag har förresten fixat så att jag och Laban ska vara hela dagen på hans nya dagis imorgon! Det ska bli jätteroligt!
  • lurksmulan

Det blir inget dagisbesök imorgon. Jävla skit. Man måste visst ansöka skriftligen från hans majestät konungen av bulgarien för att få ta ut en semesterdag.
    Jag blev så förbannad att jag smällde igen en dörr och sen när jag gick lyckades jag slå handen i en dörr som inte öppnades fort nog för mitt tycke så att jag började blöda.

• lurksmulan

Morron!

Jag känner mig på ganska dåligt humör idag måste jag säga. Säkert mensen som är på väg snart.
    Dessutom försov vi oss i morse och sånt kan ju förstöra en hel dag.

• lurksmulan

Laban tittar på Bumbi-björnarna, vilken nostalgi!

Idag ska han och jag vara på hans nya dagis hela dagen, det ska bli jätteroligt, jag ser nog fram emot det mer än han.

• lurksmulan
    HF: Jo när det väl drog igång gick det mycket fortare! När Laban föddes hade jag krystvärkar i 4 timmar och jag krystade i 1 timme för att få ut han. När Polly föddes hade jag krystvärkar i 12 minuter, hann väl krysta 4-5 ggr kanske.
  • lurksmulan

Besöket på dagis idag kändes jättebra. Som dagis när jag var liten, på nåt sätt. Det var stökigt överallt, alla grejer stod framme. Först blev jag helt förskräckt men sen insåg jag att då behöver barnen aldrig be om något utan kan göra saker precis när de känner för det, vilket skapar mer självständiga barn.
    Han känner två killar som kommer gå där, vilket är skönt. Och han fick nya kompisar direkt. Vid maten satt det en tjej på andra sidan bordet, han  hade inte ens pratat med henne tidigare. Sen lutade hon sig fram och frågade om de skulle leka efter maten. Och sen gjorde en annan kille det. Jätteroligt!
    Så det blir nog bra. Det är alltid skönt att ha sett lokalerna och träffat personal och barn.

• lurksmulan
    Hanna: Jag tycker att det är så roligt att se att du fortsätter amma. Att du gav det en ärlig chans och kände att det funkade. Jag tror att många med dåliga erfarenheter från första gången helt enkelt struntar i att försöka andra gången, och det behöver inte vara något fel i det, men att du ändå kände att du ville försöka tycker jag är jättebra av dig.
  • lurksmulan
    zago: Usch och fy för en sån vurpa! Skönt att tänderna klarade sig som sagt! Jag kommer ihåg när Laban trillade ner från en stol och spräckte läppen, vi satt i över en timme med handdukar och försökte få stopp på det. Usch!

Jag vaknade med huvudvärk idag, skittrist. Nu börjar alvedonen hjälpa iaf så att jag känner mig mänsklig.

Laban har åkt med min mamma till skansen, Polly står här brevid, fullt påklädd (hon tar ju på sig stövlarna själv) och vill att vi går ut.
  • lurksmulan

Åh vilken irriterande huvudvärk! Morr! Prick på 4:e timmen börjar det göra ont igen. Nu har jag smörjt in nacken för jag tror att värken kommer från nacken och ryggen. Dessutom har jag sovit en stund med Polly, men det är så trist för jag känner mig mest vimmelkantig nu.

jazzy: Usch för så hög feber! Vad är fel?

Thezz: Antingen dricker Polly välling i soffan eller i sängen, det beror lite på när hon säger till att hon vill ha den. Sen går vi med henne till sängen, sjunger ett par sånger och så får hon lägga sig. När J lägger henne säger han bara godnatt och går ut, men det funkar inte när jag lägger henne. Då får jag sitta med henne tills hon somnar, vilket tar ca 10 minuter.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7