-
Månadsskiftet mars/april.after eight skrev 2009-06-02 10:44:13 följande:Vilken månad var ni där?
-
Thezz: Vi har ätit blodpudding precis!
AE: Jag har varit på Lanzarote i januari och det var inte varmt kan jag säga! Det gör stor skillnad på ett par månader när det gäller värme. Vi hade ju 21-25 grader under den veckan vi var iväg nu. -
Stor humor idag när vi byggde lego.
Jag: Vad fint du har gjort Laban.
Laban: Tack! Det är en bovmaskin.
Jag: M-hm...?
Polly räcker fram sin lilla duplohög som hon byggt.
Jag: Åh du har också gjort fint!
Polly: Gjort fint!
Jag: Vad är det?
Polly: Lego!
En dum fråga får ett dumt svar....
-
Morron!
Jag är hemma med Laban idag igen, han är nästan mer snorig idag än igår.
Och idiotförklara mig gärna, snälla, men jag har skickat Polly till vattkoppsdagis med två prickar i ansiktet. Men allvarligt, jag vet inte vad det är för prickar! Onekligen känns det konstigt att hon har fått två prickar i ansiktet och en på handen när det går vattkoppor. Men det ser inte ut som vattkoppor tycker jag. Och ena pricken har hon haft i kanske två dagar så då borde personalen ha reagerat om de tyckte annorlunda.
I morse sa min mamma direkt när hon kom in genom dörren "vad är det för prickar hon har i ansiktet?", så tydligt syns de. Men vi tittade på de tillsammans och jag vet i ärlighetens namn inte vad det är. Inte hon heller. Så då får hon väl gå.
Tråväder här idag igen, småregnar och är grått. Jag ska nog fortsätta rensa och packa som jag gjorde igår.
Var riktigt duktig, packade tre lådor, tog hand om all tvätt, kalkade av diskmaskinen och kaffebryggaren, rensade bort alla papper i köket och la de viktiga i en korg och sen plockade jag syréner och satte på köksbordet.
-
Thezz: Du som kan det här med fiskar, våra guppys dör hela tiden, varför? Vi hade fyra först, sen helt plötsligt fanns det bara en kvar utan att någon sett döda fiskar, dessutom hade en annan fisk också dött (en bottenlevande som äter alger). Nu när vi bytte vatten var det en som dog typ framför ögonen på oss. Stjärtfenan såg helt söndertrasad ut, den måste vara sjuk?
-
Nej vi har andra fiskar också. Några guldfärgade, typ guldfisk/slöjstjärt. Sen några minifiskar som inte kan äta andra. Sen har vi skurken. Malen. The moth. Men jag trodde han åt alger?Thezzizen skrev 2009-06-03 10:13:55 följande:Har ni bara guppys? Inget som kan tänkas smaska dem i sig? Kollat vattenvärdena så de inte är nitrit i vattnet? Då kan de dö som flugor. Inga vita prickar eler ngt på dem...Du som kan fiskar, jag skäms ngt oerhört för hur vårt akvarium ser ut. Det ska tömmas. men vart fasen ska jag göra av alla fiskar då? De ska ju inte vara kvar, men känns dumt att ta dö på dem.
-
Thezz: Jag tror att det är typ 60 liter och vi har väl 8 fiskar kanske.
Usch jag har precis tagit bort en fästing från Laban!
Vidare fråga till dig Thezz; jag och J har ju haft halsfluss precis. Nu är Laban förkyld och säger att han har ont i halsen, dessutom har han fått var i två fingrar och en tå. Bör vi kolla upp det? -
Thezz: Ja jag vet inte vad som händer med de. Vi ska nog lämna in vattenprover igen tror jag, det var ett tag sen sist. Prickar har de iaf inte haft. Eller, jag har ju bara sett en död fisk och den hade inga prickar.
Han har var i nagelbanden. Jag vet ju att han pillar på naglarna en hel del.
-
zago: Urban Jungle har ju gått i konkurs så de vagnarna ska man inte köpa nu!
-
Nej men inga garantier gäller och om man beställer en ny vagn är det inte säkert att den kommer eftersom de inte kommer tillverka färdigt allt.zagolik skrev 2009-06-03 17:21:47 följande:jasså...visste jag inte...har ev en begangnad på gång från en kompis som ska sälja sin....är det nåt fel på dem då??
Min jobbarkompis som väntar tvillingar skulle köpa en UJ nyligen men blev avrådd i barnvagnsaffären. De kunde inte ens garantera henne en vagn.