-
Heja heja heja heja!!! Lägg skumpan på kylning!Kickan 84 skrev 2009-05-27 13:58:47 följande:Vet ni vad? Nu är jag 1 sammanfattning ifrån att vara färdig!
-
Hanna: Maskjakt är väldigt poppis här också kan jag säga. Polly kommer springandes med en spade i högsta hugg "Mamma ha pade. Leta maks." Och sen får man gräva.
Hon är ju så söt förresten, hon kan nästan hela bä bä utantill nu, men vissa ord är ju bara rapakalja eftersom hon inte vet vad de betyder. "Bä bä vita lamm, haj du LULLULLULL ja ja (obegripligt) baaaaarn jag haj (obegripligt) LULULLLULLLULLL" Och sen skriker hon YEAH så att hon skrämmer katterna varje gång. Fantastiskt roligt!
Nu ska jag på möte. Inte alls så fantastiskt roligt. -
Magda: Vad roligt med jordgubbar och att fixa till altanen! Våra jordgubbar sprider sig som pesten bara, vi rensar bort nästan allt i slutet av varje säsong och nästa år är det överallt ändå!
Hanna: Uttalar Måns R hyffsat? Polly kan inte det alls, det är bara J istället. "Min mamma hetej JAJIN" säger hon. Hon vill gärna använda samma bokstav i början om den finns någon mer stans i ordet. Som Laban heter Babal ganska ofta fortfarande. Och Emil, bästisen på dagis, heter Memil.
-
Grattis på bröllopsdagen jazzy!
Hemma hos oss laddar vi för Champions League-finalen ikväll.
-
Nu är vi tillbaka från ögonläkaren. Laban ska börja lappbehandlas, som vi trodde. 6 timmar om dagen 4 dagar i stöten, sen en dags vila innan 4 dagar igen osv.
Både jag och J blev helt gråtfärdiga när vi hörde det. Hur kommer det påverka hans vardag?! Han kommer ju inte se något med ena ögat 6 timmar om dagen!
-
Cia: Han sa inget om skelning så jag tror att det bara är ett svagare öga. Men det kändes jättehemskt, trots glasögonen ser han ju dåligt!
-
Ja precis, jag vet. Det känns bara så jobbigt när det är ens barn. Sen är det här världens fånigaste problem egentligen, det finns många som har det så mycket värre så jag ska inte klaga.Cia o krabaten skrev 2009-05-28 10:53:23 följande:Lurk: JA men det dåliga ögat är ju otränat nu.Om det får träna så blior det ju bättre sen.Tänk som att det är att vara högerhänt och sen gå med höger han i fickan ibland. Då tränar han ju vänster så den blir bättre!
Nu ska jag äta lunch, handla ögonlappar och sen ut på busstur med jobbet hela eftermiddagen! -
Ja vi hoppas det går bra.
Igår provade vi 25 minuter och han var helt hysterisk hela tiden eftersom han ser så pass dåligt med det ögat som inte är övertäckt. Han hade panik helt enkelt.
Usch vad trist att vara snörvlig när det är så fint väder ute! I helgen ska vi packa tänkte vi. Förhoppningsvis får vi hem flyttkartonger idag.
Sen har jag drabbats av akut kalla fötter och har allmän panik över det här med ekonomin när vi flyttar. Det kommer säkert gå bra men jag har nog alltid ekonomisk panik den här tiden i månaden tror jag.
-
Idag gick det bättre att få på Laban lappen, hurra!
Jag vet inte om han har den fortfarande men när jag pratade med J förut hade han haft den i över en timme och det gick jättebra.
Mormor har lovat honom att de ska åka och köpa någon fin leksak till honom för att han är så duktig, det är jättebra.
Själv tänkte jag rymma från jobbet om en timme för att följa med och hämta Polly från dagis, det är alltid mysigt.
-
Samma här. Det är nästan tomt idag! Sen är inte chefen på plats heller, vilket gör att bortfallet blir mycket större direkt...after eight skrev 2009-05-29 14:31:16 följande:Mysigt Lurkan. Jag tänkte också sticka vid tre. Här är alla som kossor på grönbete nu när det fina vädret kommit, alla vill hem.