Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

Thezz: Vad jobbigt det låter. Jag förstår att det är svårt för henne, hon är ju nästan en bebis själv fortfarande! Vi har grannar med ungefär lika mycket mellan barnen, deras dotter är väl som Polly och lilla tjejen kan vara en månad gammal kanske, och de har samma problem. Stora tjejen är väldigt svartsjuk. Jobbigt.
    Försök dela upp er så att en är väldigt mycket med L, se till att hon får egentid med både mamma och pappa, det är jätteviktigt.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Morron!

Om en halvtimme ska jag till bm för att leta efter min spiral. {#lang_emotions_undecided}

• lurksmulan

Åh vad fin hon är Hanna! Hon är faktiskt väldigt lik A!

Jag är tillbaka från bm, hon hittade spiralen! Phew!

• lurksmulan
    Hanna: Ja den var på vift lite... jag har ju massa mellanblödningar och så skulle jag känna själv efter trådarna men hittade inget! Så jag fick gå till bm och hon kollade.

På tal om inget, har ni sett den porriga bilden på förstasidan här på fl? "Baka bebis i maj" eller vad det nu står. Ena handen på tutten och andra på väg ner i brallorna. *skrattar ihjäl mig*
  • lurksmulan
    numberone skrev 2009-05-05 11:34:11 följande:
    Vart kan man se hannas tös???
    Föregående sida.
  • lurksmulan
    Hanna: Det kan som sagt hålla på i någon vecka. Det är olika. Om man är duktig på att lufta och smörja mellan så brukar det gå över ganska fort. Men det är klart plågsamt i början.
  • lurksmulan

Hanna: Men det GÖR ont, jätteont. Jag har också haft sår och blödit och sånt. Jag kommer ihåg att jag fick ta ett djupt andetag innan jag började amma, för att det gjorde så jäkla ont.
    Men det går över, sen måste man bara bestämma om man vill vänta ut det eller låta bli.

Herregud ja, när den lilla börjar röra på sig är friden över! Jag tyckte det var så lugnt och skönt, sen bestämde sig Polly för att vara Blixten och göra allt så fort, och det var inte alls roligt.

• lurksmulan
    Hanna: Ja precis, man får djupandas och tänka på mjukglass eller nåt.

Nej jag såg inte! Typiskt! Det var på Jägarstigen vi kollade, var det med? Man borde kunna se programmet på tv3´s hemsida kan man tycka.
  • lurksmulan
    Hannnas skrev 2009-05-05 15:17:09 följande:
    ohh kommer inte ihåg adressen men det var ett lyxigt radhusboende i borättform, bubbelbad o lyxigt överlag... tyckte mig känna igen det från ett av dem ni kikat på, i höstas el vintras
    Då är det säkert det. Jag ska kolla deras hemsida!

Är det bara jag som är konstig? Det finns en tjej som jobbar här i kommunen, hon är medlem på fl. Vi brukar träffas på utbildningar och prata etc, ibland mailas vi lite, vi läser varandras bloggar etc. Jag skickade bilder på nya huset och hon sa att det är jättefint och undrade om hon får komma och fika någongång, och så skriver hon kram och sånt.
    Och jag tycker bara att det är jätteläskigt.
    Som att det "går för fort fram".
    Är det bara jag som blir så?
    Jag är ett osocialt freak?!
  • lurksmulan
    zagolik skrev 2009-05-05 15:25:38 följande:
    Lurk: Men hela programmet finns att se på deras hemsida.
    Åh vad bra! Jag ska titta på det ikväll, ska bli roligt!
    De fick ju 1 555 000:- för det huset!

Kickan: Skönt att det inte bara är jag! Jag är inte heller mycket för kramar och sånt så jag tycker det är lite jobbigt när andra är det. Och när folk vill blir kompisar lite för fort liksom. Jag får gärna fler kompisar, men ibland känns det lite läskigt liksom.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7