Pladderbebisarna Del 7
Thezz: Nej det är ju nackdelen när man bygger själv och börjar helt från början.Sen är ju fördelen med det att man slipper slita upp och kapa ner om det är sånt man inte vill ha. Eller om det är för mycket eller dåligt skött.
Åh Lättja vilka fina barn du har!
Morron!
Fredag! Hurra!
En fråga, Laban har fått ett sår strax under ena mungipan. Kom häromdagen, nu är det en gul skorpa och det är väldigt rött. Jag smörjer som en galning med mjukgörande. Så frågade jag bvc igår och de rekommenderade en salva mot svinkoppor och sa att vi skulle vara uppmärksamma på om det sprider sig.
När jag lämnade honom på dagis frågade jag om de visste att någon har svinkoppor, och då sa en i personalen att hon inte vet om det är just svinkoppor, men en kille (som Laban leker MYCKET med) har haft sår i ansiktet som inte gått bort, och nu har de precis fått någon slags salva att smörja med.
Dessutom har Laban ett litet sår under andra mungipan idag.
Tycker ni jag ska ringa bvc och be och få komma? Eller bara köpa salvan som bvc tipsade om? Eller bara låta det vara?
Jag är hemma med Laban nu iaf. Bvc sa att han inte ska gå på dagis om det är svinkoppor, och eftersom vi inte vet tar vi det säkra före det osäkra.
Lättja: Diska allt han lekt med? *skrattar mig fördärvad*
Morron!
Här fick vi sova till kl 7, skönt!
J har tyvärr feber och ont i ryggen, har haft feberfrossa hela natten och legat och yrat. Vi ska till kompisar ikväll så vi får väl se hur det blir med den saken nu.
LaG: Vad kul att ni ska kolla! Vi har gjort båda delarna, med Laban visste vi inte men med Polly visste vi. Båda sakerna har sin tjusning, och jag tycker inte att det är att öppna julklapparna i förtid etc, ett barn är mer än ett kön! Nu när vi visste att det skulle bli en tjej kunde vi bestämma namn i förväg etc, det var jätteskönt.
NO: Du kan väl skicka länken till min inbox kanske? Det måste man väl få?!
Morron *snörvel*
Jag har blivit förkyld. Suck. J började i fredags att säga att han inte kände sig bra, trött och ont i ryggen. Sen på natten bröt febern och förkylningen ut. Han har legat nedbäddad och yrat hela helgen, han får ju alltid en bra bit över 39 grader när han har feber. Och nu är jag snorig som sjutton. Vill inte!
Laban har trotsat som fan i helgen igen. Jag fattar inte vad vi gör för fel, men nåt måste det vara.
Grattis LaG! Jag sa ju också det!!
J har halsfluss, inte konstigt att han är hängig. Han har ju legat nedbäddad hela helgen och idag fick jag iväg honom till vc.
Morron!
Barn över 18 är envisa och har ett jävla humör överlag, sen spelar det inte så stor roll om man krigar om mat eller kläder. Nåt krig är det alltid.
Polly får spelet över det mesta, allt från att hon inte får bara slicka av smöret på mackan och förvänta sig mer till att hon vill ha ett speciellt klädesplagg eller inte får slänga toapapper i toan och fiska upp det igen.