Vi med blödarsjuka barn 7
Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m38933450.html
Hoppas alla hittar hit !
Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m38933450.html
Hoppas alla hittar hit !
Måste fråga..!!
När vi var på ks så sa de att de är tvungen å göra ul på bebisens huvud..!!
Är det någon som varit med om det å gjort ul på bebisens huvud alltså??
HUr fugerar de..??
Jag glömde fråga när vi var där!! Men ska nogg ditt igen men inte än..
EmiliA o7 skrev 2009-03-26 10:13:32 följande:
Måste berätta en sak som stört mig hela dagen..
Fick idag hem epikrisen från min förlossning och bb-vistelse..
I den hade läkaren skrivit att HON rekomenderar att man testar min baby för von willebrant först vid 3 års ålder...
Det som stör mig med detta är att läkaren hade inget hum om vad von willebrant är och när och hur man testar utan det var jag själv som berättade åt henne att man rekomenderar att testa först vid 3 års ålder pga blodmängden man tar...suck..
Börjar få riktigt nog av att möta läkare som inte kan ta sig tid och läsa lite om sjukdomen innan dom träffar mig så att jag slipper förklara varje gång hurudan vård jag eller mina barn behöver.
Börjar nästan tro att man hoppar över att lära ut om blodsjukdomar på läkarlinjen..
Vet man inte så tar man väl reda på själv och inte har klienten/patienten att vårda sig själv???
Tack för att jag får skriva av mig lite..
De är inte bara inom blodsjukdommar läkarnas kunskaper brister...........
Genom jobbet som personlig assistent har vi tillbringat åtskilliga dagar på olika sjukhus med blandat resultat... Min Brukare har trackialkanyl i halsen som han andas igenom och får lätt infektioner och lunginflamationer, han kan inte förmedla sig själv så vi måste alltid finnas hos honom...
Men de flesta läkare har inte äns läst hans papper där allt står... vet inte hur många av dem som kommer in å frågar honom med HÖG röst: HUR MÅR DU?? KAN DU SÄGA Aaaaaaaaaa?? precis som han vore döv, vilket han inte är!!
Då tänker man på alla de framförallt de gammla som inte har någon med sig som kan föra ens talan!!
Man måste vara påläst själv...