• Anonym

Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....

Hejsan!
    Är gravid i vecka sex och har haft vanligt illamående trött huvudvärk halbränna inge ovanligt lixom..

Men igår kväll hade jag sån himla värk i magen det gjorde lixom riktigt ont jag kunde knappt resa på mej & när jag väl gjorde det så kändes som att man körde en kniv så långt ner på magen man kan komma precis över könet eller vad man ska säga.. och det strålade ner i låren & lite bak på ryggen. Inte som mensvärk utan mycket mycket värre. Gjorde så fruktansvärt ont ,det var inte långt ifrån tårarna. Somnade tillslut iallafall & idag har ja sjukt ont långt ner på ryggen och det känns underligt i magen.
    Känner inte heller av mitt iallamående eller halbränna som jag haft alla andra dagar..

Har funderingar på att ringa till bm men vet att dom kommer inte kollar iallafall..

Hjälp, någon som har något förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 09:26
    Snabba svar vore super!

• Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....
  • Smulan87

idag måste man överdriva för att få hjälp >.< lycka till iaf! :D:D

Anonym skrev 2009-03-05 21:15:16 följande:
    Jaha va bra då vet jag det.. Ja det kändes nästan som ja fick överdriva lite för att få komma in men tillslut så fick jag komma in iaf (:
    BF 11Juni 2009
  • Anonym
    Rosenöga skrev 2009-03-05 21:20:07 följande:
    Ja, vi kan ju alltid fösa iväg dig till doktorn!
    Hehe ,aa bra det annars kanske jag aldrig kommit iväg (;
  • Rosenöga
    Anonym skrev 2009-03-05 21:18:53 följande:
    Ni som kanske vet ,man ser inte ett hjärta så tidigt som i vecka sex eller??Jag såg inget iallafall och dom sa inget om de.
    V.6 är lite för tidigt. Många gånger kan man se det i v.7 men det är väldigt olika. Du kan titta på svaren i den här tråden. Allt verkar normalt precis som de sa på sjukhuset.

www.familjeliv.se/Forum-2-297/m41928838.html

Jag tänkte på, kunde det vara UVI som du ju fick medicin mot, kunde det vara det som gett smärtorna.? De nämnde inget om det ?
  • Rosenöga
    Anonym skrev 2009-03-05 21:22:51 följande:
    Hehe ,aa bra det annars kanske jag aldrig kommit iväg (;
    Nej du var lite trög.
  • Anonym
    Rosenöga skrev 2009-03-05 21:26:35 följande:
    V.6 är lite för tidigt. Många gånger kan man se det i v.7 men det är väldigt olika. Du kan titta på svaren i den här tråden. Allt verkar normalt precis som de sa på sjukhuset.www.familjeliv.se/Forum-2-297/m41928838.htmlJag tänkte på, kunde det vara UVI som du ju fick medicin mot, kunde det vara det som gett smärtorna.? De nämnde inget om det ?
    Jasså ,läste att embryot är som en ärta & att hjärtat slår.. Men det är ju väldigt litet ,vart lite nervös för det bara.

Jo det var det jag fick pencilin emot för jag hade mycket vita(nånting) i urinen.
    Jo dels kunde det vara det ,även att jag har sån jädra halsbränna oxå det kunde tydligen orska smärta fast det var smärtan längre upp på magen inte den smärtan som jag hade längre ner under magen lixom.
    Dom kunde inte riktigt svara på varför det smärta men det kunde ha med uvi att göra.
  • Förväntansfull0406
    Anonym skrev 2009-03-05 21:40:29 följande:
    Jasså ,läste att embryot är som en ärta & att hjärtat slår.. Men det är ju väldigt litet ,vart lite nervös för det bara. Jo det var det jag fick pencilin emot för jag hade mycket vita(nånting) i urinen. Jo dels kunde det vara det ,även att jag har sån jädra halsbränna oxå det kunde tydligen orska smärta fast det var smärtan längre upp på magen inte den smärtan som jag hade längre ner under magen lixom. Dom kunde inte riktigt svara på varför det smärta men det kunde ha med uvi att göra.
    Vita blodkroppar
  • Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-06 18:53:24 följande:
    jag har ofta uvi, ofta med mycket blod oxå, ochd et känns som att få en kniv uppstucken i urinröret när man kissar
    Usch va hemskt.
    Jag har bara haft det engång i hela mitt liv eller ja två nu då.
    Fast jag kände aldrig av det sved eller nått sånt när jag kissade utan dom såg ju nu i urinen det var vita blodkoppar (som du sa).
    Och det var ju bra att dom såg det innan det började göra ont (:
  • Förväntansfull0406

ja antagligen hade du inte märkt av det, eller gjort det sen. Men ofta om man dricker en massa så får man ut bakterierna.

Men nu när du är gravid så skulle jag starkt rekomendera dig att dricka mera vatten än normalt ett eller ett par extra glas extra varje dag, och ett stort glas ren tranbäsrsjuice varje morgon, det är super bra mot uvi! tom läkare rekomenderar det, och nu när du är gravid ska du helst undvika pencilin så mycket du kan lycka till!!

• Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-07 19:55:22 följande:
    ja antagligen hade du inte märkt av det, eller gjort det sen. Men ofta om man dricker en massa så får man ut bakterierna. Men nu när du är gravid så skulle jag starkt rekomendera dig att dricka mera vatten än normalt ett eller ett par extra glas extra varje dag, och ett stort glas ren tranbäsrsjuice varje morgon, det är super bra mot uvi! tom läkare rekomenderar det, och nu när du är gravid ska du helst undvika pencilin så mycket du kan lycka till!!
    Jaha tranbärsjuice ,det ska jag köpa då (:

Jo precis..
  • Förväntansfull0406

ja gör det! men det ska inte vara blandat med anant, typ lingon eller så, det smakar....blää men försök för det är skit bra för njurarna.

• Anonym
    Förväntansfull0406 skrev 2009-03-07 20:22:35 följande:
    ja gör det! men det ska inte vara blandat med anant, typ lingon eller så, det smakar....blää men försök för det är skit bra för njurarna.
    Jasså gör det .. har aldrig provat. Men ska genast göra det (:
Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....