Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....

foglossningar käns inte alls så, det är mer en annan typ av värk, jag hade de med nr två, och det är molande värk, svårt att förklara...har försökt kolla så mycket jag kan i tråden men jag tycker det är konstigt att du inte har fått åka in på akuten och träffa jour gyn...det fick jag göra nån gång med min grav. och ang dåliga bm, du har rätt att väja bm precis vart du vill, även i en annan kommun eller stad. Så om du inte har aldles för långt att åka till en annan mottagning så byt!!

• Förväntansfull0406

Ja, absolut kan man få det jätte tidigt har ju hört om de som blivit sjuksrivna så tidigt pga det...men detta låter ändå ej som fogarna....

MEn man kan ju ha rejält ont tidigt i grav.

• Förväntansfull0406

Exakt ts....det låter mer som en X grav (som man kallar det för) Det kan vara din livmoder som växer nu, det kan göra grymt ont...mend et kan oxå var för att foster sitter fel.

• Förväntansfull0406

Men vem har sagt att du inte kan åka in??? Ja det kallas X-grav. Och ofta får man INTE åka in om man blöder, då anser de att amn får mf och det finns inget att göra, men har man tydliga smärtor som du har, ja då finns det all anledning att kolla upp vad de e! om något måste göras menar jag

• Förväntansfull0406
    Anonym skrev 2009-03-04 19:29:59 följande:
    Ne ja vet inte .. Min bm lät ju inte så oroad och när jag fick prata med någon på spec-mvc så frågade hon hur det var osv och kopplade bara mej till gyn.. där jag inte fick någon tel tid ,så dom verkar ju inte så oroade. Ska ringa imorn bitti till gyn igen & hoppas på att jag kan få en tid. Min bm fårgade mest om blödningar och jag har ju inte haft någon blödning så då verkade det inte så akut.. Jasså får man det .. de visste jag inte. Ne jag har ju ett ställe till som ligger lite längre bort än där jag går nu. Men känns ju lite pinsamt att byta när jag precis har skrivit in mej ,tror du inte dom frågar varför jag vill byta då?
    Nej du kan bara säga, jag trivs INTE med den mvc jag går på nu, jag vill byta punkt slut. tack och hej lixom.
  • Förväntansfull0406

förstår inte, nu hard et gått ett tag och det diskuteras fortf, du får utrsäkt mig TS men jag förstå inte vad problemet är??!! vi har gett det råd och tips på allt men det är väl inte så svårt att bara åka in!! på den helt vanliga akuten! skit i gyn och skit i att ringa en massa, åk ner säg till dom att du har grymma smärtor och är rädd att något är fel el allvarligt, du kan ju överdriva lite med och säga att det blir värre och värre, de har jour gyn där, antagligen får du vänta men det får det vara värt, kan hända de skickar dig någon annanstans men för guds skull ÅK IN!!! vil vill ditt bästa men vi är inga läkare OM dte är utomkveds kan man dö i värsta fall, eller du kan bli steril, foster spränger äggledaren tillslut...och även om nu allt är normalt så är det väl värt det iaf??

Lycka till Ts!!!

• Förväntansfull0406

kanske man inte kan dö...dt var nog lite fel...men jag menar att det är riktigt farligt, och gör grymt ont om äggledaren sprängs.

• Förväntansfull0406

bra gjort ts!!! hoppas nu du kan slappna av, och låta allt ha sin gång, och har du nu fått se en säck plus att du inte haft blödningar så kan du nästan avar säker på att få behålla din kommande bebis lycka till!!

• Förväntansfull0406
    Anonym skrev 2009-03-05 21:40:29 följande:
    Jasså ,läste att embryot är som en ärta & att hjärtat slår.. Men det är ju väldigt litet ,vart lite nervös för det bara. Jo det var det jag fick pencilin emot för jag hade mycket vita(nånting) i urinen. Jo dels kunde det vara det ,även att jag har sån jädra halsbränna oxå det kunde tydligen orska smärta fast det var smärtan längre upp på magen inte den smärtan som jag hade längre ner under magen lixom. Dom kunde inte riktigt svara på varför det smärta men det kunde ha med uvi att göra.
    Vita blodkroppar
  • Förväntansfull0406

ja antagligen hade du inte märkt av det, eller gjort det sen. Men ofta om man dricker en massa så får man ut bakterierna.

Men nu när du är gravid så skulle jag starkt rekomendera dig att dricka mera vatten än normalt ett eller ett par extra glas extra varje dag, och ett stort glas ren tranbäsrsjuice varje morgon, det är super bra mot uvi! tom läkare rekomenderar det, och nu när du är gravid ska du helst undvika pencilin så mycket du kan lycka till!!

• Förväntansfull0406

ja gör det! men det ska inte vara blandat med anant, typ lingon eller så, det smakar....blää men försök för det är skit bra för njurarna.

Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....