• Anonym

Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....

Hejsan!
    Är gravid i vecka sex och har haft vanligt illamående trött huvudvärk halbränna inge ovanligt lixom..

Men igår kväll hade jag sån himla värk i magen det gjorde lixom riktigt ont jag kunde knappt resa på mej & när jag väl gjorde det så kändes som att man körde en kniv så långt ner på magen man kan komma precis över könet eller vad man ska säga.. och det strålade ner i låren & lite bak på ryggen. Inte som mensvärk utan mycket mycket värre. Gjorde så fruktansvärt ont ,det var inte långt ifrån tårarna. Somnade tillslut iallafall & idag har ja sjukt ont långt ner på ryggen och det känns underligt i magen.
    Känner inte heller av mitt iallamående eller halbränna som jag haft alla andra dagar..

Har funderingar på att ringa till bm men vet att dom kommer inte kollar iallafall..

Hjälp, någon som har något förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 09:26
    Snabba svar vore super!

• Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....
  • Anonym

Ring gyn eller bm omedelbart! Kan vara utomkveds.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-04 09:26:01 följande:
    Ring gyn eller bm omedelbart! Kan vara utomkveds.
    Ska jag?? vad är utomkveds?????
  • Anonym

ägget kan ha fastnat utanför livmodern. vill inte skrämma upp dig, men ring genast för i vilket fall som helst ska du inte ha så ont.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-04 09:28:32 följande:
    ägget kan ha fastnat utanför livmodern. vill inte skrämma upp dig, men ring genast för i vilket fall som helst ska du inte ha så ont.
    Fy jag läste om det nyss .. och har som stickningar i ena sidan.
    Kan ju inte få tag på min bm .. men det funkar väl lika bra att ringa till sjukhuset!?..
  • Anonym

Självklart kan du ringa sjukhuset direkt. Bäst att du får komma på undersökning så snabbt som möjligt. Jag håller alla tummar för dig!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-04 09:47:49 följande:
    Självklart kan du ringa sjukhuset direkt. Bäst att du får komma på undersökning så snabbt som möjligt. Jag håller alla tummar för dig!
    Ringe till sjukhuset & bad få prata med en bm men fanns inga teltider ,så vet itne vad jag ska glra nu!?
  • Anonym

blå fisk skrev 2009-03-04 10:25:31 följande:

Det brukar finnas en akut Gyn-motagning på de flesta sjukhus, ring till sjukhuset eller kolla på nätet under ditt landssting. Man kommer alltså till den gynekologiska mottagningen och får träffa en gynekolog inte till den vanliga akuten.
    Har ringt gyn.. Ringde till spec-mvc med och dom gav mej samma nummer och talade om för henne vad som hade hänt.. så dom verkar inte tycka att de är så akut.
  • Anonym
    Lowika skrev 2009-03-04 10:20:45 följande:
    Ring sjukhuset igen, och säg att det är akut och fråga vart du kan vända dig då du inte kan få tag på BM. De är säkert hjälpsamma.
    dom verkar inte tycka att det är så akut.. eftersom dom ger mej samma nummer och det finns iga teltider..
  • Anonym

Se till att vila Ts, gör inget som kan vara ansträngande..
    Hur mår du nu?

Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....