• Anonym

Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....

Hejsan!
    Är gravid i vecka sex och har haft vanligt illamående trött huvudvärk halbränna inge ovanligt lixom..

Men igår kväll hade jag sån himla värk i magen det gjorde lixom riktigt ont jag kunde knappt resa på mej & när jag väl gjorde det så kändes som att man körde en kniv så långt ner på magen man kan komma precis över könet eller vad man ska säga.. och det strålade ner i låren & lite bak på ryggen. Inte som mensvärk utan mycket mycket värre. Gjorde så fruktansvärt ont ,det var inte långt ifrån tårarna. Somnade tillslut iallafall & idag har ja sjukt ont långt ner på ryggen och det känns underligt i magen.
    Känner inte heller av mitt iallamående eller halbränna som jag haft alla andra dagar..

Har funderingar på att ringa till bm men vet att dom kommer inte kollar iallafall..

Hjälp, någon som har något förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 09:26
    Snabba svar vore super!

• Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....
  • Il y a
    Svar på #18
    Du verkar inte ha någon vidare bra kontakt med din bm. Kan du inte byta?
    Sen har hon ju dessvärre rätt i att om det är mf på gång är det inte så mycket att göra åt saken...
    Jag tycker i alla fall att du ska fortsätta att försöka få råd/en besökstid. Är ju knappast någon expert, men symtomen låter märkliga. Å andra sidan får man ju alltid veta att allt är normalt när det gäller en graviditet.
  • Anonym (.)

Håller med (anonym) lyssna till din kropp!
    Om det inte slutar göra ont innan kvällen tycker jag absolut att du ska ring gyn akuten eller liknande och se va dem tror.

Tycker din bm är nonchalant det är väl klart att man oroar sig när man är gravid och får så ont!

Tycker inte det låter som mf när du får sååå ont så tidigt i graviditeten. men det kan väl kanske vara olika.

• Rosenöga

Det måste inte vara något fel men det krävs i alla fall en undersökning. Har en kompis som fick så där jätteont på natten och hon fick rådet av sjukvårdsupplysningen att åka in akut. De gjorde ett UL och såg att embryot fanns i livmodern och ingen annanstans.

Du kan ringa sjukvårdsupplysningen och säga att du orkar inte ha så ont utan nu åker du in akut. Du slipper i alla fall oroa dig för att det skulle vara utomkveds när de har uteslutit det.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-04 13:14:17 följande:
    hej igen TS. Det var jag som svarade dig imorse. Uppdaterade mig lite i tråden, men det verkar inte ha hänt så mycket. Hoppas du mår bättre nu. Skönt att du fått lite peppning av bl.a Ilya som ger dig lite hopp om att det kan vara normalt ont. Jag har själv haft utomkveds så jag är säkert färgad av min upplevelse. Det kändes absolut inte som mensvärk. Smärtan var nästan outhärdlig och det gjorde jätteont att sitta. Hade liksom ont inuti rumpan. Tänker på dig!
    Jag hoppas på att det inte är nått farligt men nu har det gått ända sen igår kväll och det gör fortfarnade ont .. tycker att borde släppa. Det släppte lite men kom tillbaka. Ligger jag ner & vilar känna det lite bätte men som sagt går jag eller lyfter gör det ont.
    Jag kan inte säga att jag har ont så ,utan mer stickningar & värk.
  • Anonym
    Il y a skrev 2009-03-04 13:28:50 följande:
    Du verkar inte ha någon vidare bra kontakt med din bm. Kan du inte byta?Sen har hon ju dessvärre rätt i att om det är mf på gång är det inte så mycket att göra åt saken...Jag tycker i alla fall att du ska fortsätta att försöka få råd/en besökstid. Är ju knappast någon expert, men symtomen låter märkliga. Å andra sidan får man ju alltid veta att allt är normalt när det gäller en graviditet.
    Tyvärr kan jag nog inte få byta för där jag bor finns det bara två st bm och den andra precis likadan..
    Jag ska ringa tidigt imorn till gyn så fort det öppnar & hoppas på att jag kan få komma in & så dom kan titta om det är nått.
    Ja precis även om det kanske inte är nått får man ju veta att allt ä ok.
  • Anonym

Anonym (.) skrev 2009-03-04 13:33:19 följande:

Håller med (anonym) lyssna till din kropp! Om det inte slutar göra ont innan kvällen tycker jag absolut att du ska ring gyn akuten eller liknande och se va dem tror. Tycker din bm är nonchalant det är väl klart att man oroar sig när man är gravid och får så ont! Tycker inte det låter som mf när du får sååå ont så tidigt i graviditeten. men det kan väl kanske vara olika.
    Ska ringa imorn så fort dom öppnar och hoppas på att det inte blir värre under dagen/natten..
    Ja det tyckte jag med att hon var hon lixom .. men det är ingen fara typ.. lunga ner dej.. vart riktigt ilsken.

Hur kan det kännas när det är mf på g då?
    Känns det nått?
    Usch det snurrar riktigt nu med alla tankar.
  • Anonym

Usch nu kan jag knappt hosta utan att det gör super ont ,det hugger till så ja viker mej..

• Lowika

Vanliga akuten? Det kan ju t.ex. vara blindtarm och inte alls ha med "tjejmagen" att göra.

• Anonym (Tissan)

Ts, kan det inte vara foglossning? Har absolut ingen erfarenhet av det då jag är barnlös men har flera omkring mig som har det och dom har berättat att det kör också...

• Tjimtjom

Tycker du ska ringa sjukvårdupplysningen o höra med dom. Dom vet dessutom vart du ska vända dig.

Svar på tråden Gravid v. sex ,fruktansvärdt ....