Hur fort blir man beroende av stilnoct
Jag har sovit väldigt dåligt ett bra tag och nu har min svärmor givit mig 4 stilnoct , så jag ska få sova några nätter. Det jag undrar över blir man beroende av att ta 10 mg Stilnoct fyra gånger?
Jag har sovit väldigt dåligt ett bra tag och nu har min svärmor givit mig 4 stilnoct , så jag ska få sova några nätter. Det jag undrar över blir man beroende av att ta 10 mg Stilnoct fyra gånger?
Har testat de mesta. Jag är konstant trött men det gör inget. Jag börjar bli van. Det jobbiga är väl att jag har konstant huvudvärk.
Jag kan ju somna nu, men det tar nån timme, sen vaknar jag en gång i timmen ungefär. Sover väldigt oroligt med mycket mardrömmar och så..
Det kanske går över av sig självt nån gång..
jag försökte begå självmord då jag åt stilnoct. passa dig för dom. gjorde en massa crazy saker efter att jag tagit dom på kvällen, inte somnade jag...
hallucinerade och var helt yr i bollen!
kom inte ihåg dagen efter vad jag gjort, och en gång så försökte jag som sagt begå självmord. vaknade upp på psyket dagen efter...
Jag tar också Stilnoct.
Somnar inte annars och tar även Lergigan Forte för att inte vakna upp när Stilnoct gått ur kroppen efter ett par timmar.
Skönt att hitta denna tråden och se att jag inte är ensam om att få Blackouter, nu förstår jag ju att det har med insomningstabletten att göra. *phu!*
En morgon när jag vaknade blev jag sittande häpen i sängen över att inte förstå vad jag såg.
Tydligen hade jag möblerat om i sovrummet under natten...
Jag har fått utskrivet båda Stilnoct, imovane och propavan samtidigt. Propavanen får man ofta tillsammans med Stilnoct. Just nu annvänder jag bara stilnoct. har gjort från och till ganska länge har inget problem men att ta uppehåll. Gjorde det när jag var gravid och andra tillfälle. Jag är en fd missbrukare av amfetamin och är alltså en beroende person men jag har inte blivit beroende av stilnoct. Det är säket olika från person till person men jag har hört att imovanen är lättare att bli beroende av.
Jag har själv haft stilnoct & dem blir iaf jag broende av väldigt fort. Så de är inga som jag skulle rekomendera. Däremot Propavan har jag inte alls upplevt på samma sätt utan dem har jag lätt kunnat sluta med.
Anonym skrev 2009-02-01 14:38:41 följande:
10 mg är en stor dos och inget jag skulle rekommendera om du tar dem för första gången. Du kommer att bli helt klubbad. Beroende blir man dock icke av att ta dem 4 ggr, eller 10 ggr för den delen.
Själv har jag tagit 5 mg per kväll i flera år och har äntligen efter 20 års allvarliga sömnproblem äntligen fått ordning på sömnen. Är oerhört noga med att ta enligt ordination. Viss tolerans har givetvis skett då jag tagit dem i flera år, så jag blir inte längre lika klubbad som första tiden jag tog dem men de gör fortfarande sitt jobb.
Ett par ggr om året låter jag bli att ta dem under ca en vecka för att fortfarande hålla dem effektiva. Upplever ingen abstinens eller sug etc. Det ända som händer är att jag absolut inte kan sova dvs exakt så som jag haft det hela livet innan jag fick stilnoct. Förövrigt anser jag det rätt olämpligt att ta mediciner som man fått av nån annan istället för av läkare. Då dessa är narkotikaklassade torde det även innebära narkotikabrott att både ta dem och ge bort dem.
Anonym skrev 2009-02-01 14:22:10 följande:
Det är inte alls ovanligt att det glider in användare och påstår de är ssk(sjuksyster), och sen saknar de mest grundläggande kunskap inom medicinering och sjukdomar.
För sen komma och svamla en hel del om vad som är vad, men tappar en massa fakta då allt är googlade kunskaper.