• Maniok

Vänner i kristianstadområdet!

Edvina82 skrev 2009-03-04 20:28:05 följande:
    maniok: nädå inte ett dugg men jag snarkar och sen har jag uppehåll!Har en knuta som trycker mot luftröret
    Det låter ju inte roligt ju, känner du dig utsövd själv då?

Jag har varit hemma hela veckan med min gosse, men idag har jag jobbat fast på en annan avdelning. Man känner sig helt bortkommen, speciellt om det är lite att göra. Så jag fick gå lite tidigare idag. Skönt eftersom jag börjar få ont i halsen :S

Säger oxå välkommen till dig Immaaaa! Drygt att gå och vänta. Första barnent eller har du fler?
  • Maniok

Edvina: Vi har ett så kallas "specialteam" som går över alla medicinavdelningar. Där det fattas folk vid sjukdom osv hoppar de in. Innan vår avdelning blev en enhet med Akuten och ITVA så "lånade" medicinavdelningarna folk av varandra, om man var ngn xtra personal på ett ställe och fattades på ett annat. Då var det mer en regel än ett undantag att man lite då och då fick jobba på annan avdelning om man var utöver bemanningsmålet. Men eftersom vi inte längre hör till medicinsavdelningarnas enhet så är det dyrare försjukhuset att "låna ut oss". (tror jag) I detta fallet så hade jag varit hemma hela veckan och en från specialteamet hade jobbat hos oss. Vi har stort utbrott av kräksjukan på vår avdelning just nu och då var det bättre att jag gick till den andra avdelningen för att undvika smittspridning.

hmmm, lite långt o rörigt kanske...??? Tråkigt att du måste pendla, du kunde sökt jobb hos oss

• Maniok

Edvina: Ja, det e synd att det ska vara så svårt. Har du fast jobb där du är nu?

Usch, det lär bli ännu en vecka hemma för mig. Förra veckan hade min lillgosse ögoninflammation. Och idag på jobbet började det för mig, alltså min tur att få ögoninflammation. Mitt öga är så svullet och bara rinner....undrar hur man ska kunna ta sig till vårdcentralen imorgon med "endast ett öga". hade man bott i Tollarp nu så hade det varit nära till både VC och apotek.

• Maniok

Edvina: Jag vet att de har sökt usk både till IVA och till specialteamet.
    Vi lär nog behöva fler den dagen ITVA möjligtvis flyttar upp till oss och vi bildar ännu ett team. Det diskuterades 0m eventuella platser för infpatienter hos oss (iom vi ofta har infpat). Men inget är klart ännu, så det återstår att se. Men jag ska hålla mina ögon öppna.

• Maniok

Jag håller oxå med. Tyvärr vet jag inte om jag har annat inplanerat den dagen. Men hoppas att man kan komma.

• Maniok

Hej på er! Då var man så gott som frisk från ögoninflammationen. Ska jobba ikväll och imorgon bitti, sen e jag fri 2 dagar.

Edvina: Förstår att du blir tokig!

Trevlig helg på er!

• Maniok

Stort Grattis Immaaaa!!! Gick allt bra? Ni mår bra och så? kram

• Maniok

Låter härligt och gott sofflan! Själv har jag jobbat, men varit ledig idag. Var hos en kompis i Viby och vi tog en riktig långpromenad med hundarna.

• Maniok

Solstrålen 82 skrev 2009-03-16 13:02:52 följande:

Hej allihopa!Nu var man tillbaka i kalla sverige igen och redan på jobbet... Fast nu har man väl fått slappa tillräckligt för ett tag :) Gud vad mycket ni har skrivit, ska försöka läsa in det en dag. Här är allting bra, hur är det med er?Kram
    Hej, och välkommen tillbaka! Haft det varmt och skönt? Här är det bara bra. Har en ledig dag idag så jag ska passa på att städa lite. kram
  • Maniok

Ikväll har jag jobbat iaf, de behövde ha ngn på vak, så man fick väl ställa upp. Nu e jag ledig imorgon istället. Ska bli skönt!

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!