Inlägg från: sofflan82 |Visa alla inlägg
  • sofflan82

Vänner i kristianstadområdet!

Helt klart! Oftast har jag koll på vart jag är om jag har vart där nån gång innan och jag brukar kunna peka ut åt vilket håll bilen är parkerad på nya ställen.. Men är man mycket och rider ute i skogen gäller det att man vet åt vilket håll som är hem..

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • sofflan82

Välkommen some say love! Vi börjar ju bli ganska många i tråden nu!

Idag har vi börjat gräva ner ny slang till elen eftersom att vi behöver ha eget elmätarskåp när vi byggt till. Sambon hade en SG10 hemma att gräva med. När jag grävde med spaden lyckades jag hacka i telekabeln och gjorde ett jag i den, så nu har jag fått lära mig att skarva den! Bra med sambo som är teletekniker. Var även ute och red och det var supermysigt! Ut och galloppera och mysa med min söta pålle. Hade grannens dotter här hela eftermddagen när vi grävde igen hålet, hon tycker så mycket om att få vara med när det händer saker.. Sambon undrade om det inte fanns en muting knapp på henne..

• sofflan82

Varför är det såå tråkigt väder nu när man är ledig?? Hade verkligen sett fram emot att sitta på altanen och lapa i sig vårens första värmande solstrålar! Men icke då...

• sofflan82

Mums! Våfflor! Jag har tänkt att bara ta det lugnt, läsa lite och ut med hästen i eftermiddag.

• sofflan82

Vår eftermiddag blev inte riktigt som vi hade tänkt. Vi har satt upp profiler till grävandet av grunden och sedan fixade vi med stengärdet. Helt plötsligt fick vi se kissen hoppa runt på grävmaskinen och sedan ramlade hon ner på stången med allt fett... Inte så nyttigt för en lite kisse att slicka i sig det så vi fick störta in i duschen med henne... Inte såå populärt kanske! Stackarn var liten som en sticka när hon var nyduschad.. Hon har inte blivit helt återställd ännu.

• sofflan82

Jaha, vad ni har skrivit! Jag har bara orkat läsa igenom här varje dag, men inte orkat skriva.. Har varit väldigt trött och så har jag ritat på olika planlösningar efter att stadsbyggnadskontoret haft åsikter... De är ju fruktansvärt petiga! (har egentligen ingenting med bygglovet att göra) Vi fik helt klart en petig handläggare.. den första vi pratade med sa att det skulle vara klart på två veckor de skulle bara ta upp dt på ett möte, sen var det klart.. Denna har haft papprena i 4 veckor oh vill kanske skicka ut allt till garannarna och sen ska de få två veckor på sig att yttra sig.. suck alltså...

• sofflan82

ja dte kan man väl säga, men men så kan det vara bara att vänta och hålla ut vi ska ha tillbyggnaden som VI vill och inte som nån okänd handläggare som fotat tomten genom vindrutan vill ha det..

• sofflan82

Laminatgolv är ju bra golv! Vi har bestämt att vi ska ha plastmatta i groventrén, det finns ju massa snygga plastmattor nu för tiden och de tål ju vatten också!

Edvina: vad trist att du inte blir frisk!

• sofflan82

Superfint ni har det! Ni får vänta med att se vårt tills det är klart!

• sofflan82

Vad skönt med ledigt imorgon!

Själv var jag hemma hos Solstrålen på erotikparty igår! Vi hade väldigt trevligt! Blev en blöt kväll, för de flesta (förutom jag som körde... får lämna bilen hemma nästa gång!) Solstrålen är en underbart trevlig och rolig tjej, även om de trodde att de skrämde mig ibland, men jag är ju inte så lättskrämd..

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!