• Jossa 79

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

Jag kom och tänka på en sak idag när jag gick på stan och tänkte att detta måste jag starta en tråd om på FL när jag kommer hem!

Det gäller kopior av märkeskläder, designerväskor, etc.

Om vi tar jackan "Canada Goose" så finns det ju en hel del Kinakopior i omlott som inte kostar en bråkdel av vad originalet gör. Sen har vi ju alla rip-offs på Louis Vuittionväskorna som var och varannan tjej bar för några år sedan.

Jag undrar lite vad vitsen är att bära dessa jackor och väskor? Hur roligt är det att ha en äkta när det finns så många kopior i omlopp.
    Nu har jag inte de pengarna att jag köper så dyra jackor eller väskor, men till er som har råd, är det inte lite tråkigt att ha betalat multum för en äkta när var och varannan människa har kopior.

Gäller ju inte bara ovan nämnda märken utan allsköns märken man kan komma över billigt i Kina och Thailand. Gucci, Prada, Chloé, etc....

• Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci
  • Missimo84
    War skrev 2009-01-26 21:12:57 följande:
    Missimo84 skrev 2009-01-26 21:06:15 följande: Det gör man ju inte, men kan man köpa kopian för 40 spänn så är det en annan femma.Dom som säljer på marknader mm har ju inte betalat mer än kanske en tiondel av det dom säljer kopian för.Är själv ointresserad av märken, men köper BRA märkeskopior när jag har tillfälle, bara av anledningen att det är schyssta kläder till en billig peng.Välsydda kopior av märkesfillingar för en 10st slår ju dressmanns skitkallingar vilken dag som helst.
    Men å andra sidan så sponsrar inte dressman organiserad brottslighet, mig veteligen.
  • War

Missimo84 skrev 2009-01-26 21:15:10 följande:

Men å andra sidan så sponsrar inte dressman organiserad brottslighet, mig veteligen.
    haha, deras fillingar och strumpor sys säkert av barnarbetare i tredje världen precis som hos dom andra kedjorna.
  • Satisfaction

Till er som köper äkta varor:
    Jag undrar varför ni lägger så mycket pengar på t. ex. en väska som kopieras och finns i billiga kopior ute på stan? Jag har köpt en dyr väska en gång, flera tusenlappar, och då valde jag märke-modell på en väska som inte är poppis, den är liksom "bara" snygg och har superkvalitet. Jag skulle aldrig köpa en äkta LV-väska eller Burberryhalsduk, hellre en mer anonym lyxig och dyr halsduk.
    Skulle vara intressant med synpunkter på detta.

• sickan 2

Jag gillar allt vad gucci, dior LV mm heter...
    Numera köper jag hellre äkta vara UTAN för tydliga monogram på.
    Vill inte skylta jättemycket med att det är äkta.
    Tycker det är mer klass att vara lite diskret med sånt, men ett riktigt fan ändå kan se att det är äkta.
    Självklart blandar jag med H&M kläder oxå...

• Nicke Nyfiken
    Satisfaction skrev 2009-01-26 21:20:56 följande:
    Till er som köper äkta varor:Jag undrar varför ni lägger så mycket pengar på t. ex. en väska som kopieras och finns i billiga kopior ute på stan? Jag har köpt en dyr väska en gång, flera tusenlappar, och då valde jag märke-modell på en väska som inte är poppis, den är liksom "bara" snygg och har superkvalitet. Jag skulle aldrig köpa en äkta LV-väska eller Burberryhalsduk, hellre en mer anonym lyxig och dyr halsduk.Skulle vara intressant med synpunkter på detta.
    Som jag skrev tidigare, vill jag ha en märkesväska köper jag en märkesväska, om jag då vill ha en klassisk LV modell så köper jag det. Varför skulle jag bry mig om att det springer omkring folk med kopior? Jag vet att min väska är äkta. Har dessutom en äkta Burberry halsduk, den köpte jag för jag tycker den är snygg och grymt skön. Jag har andra väskor som det inte finns lika mycket kopior av tex Marc Jacobs, Furla, Mullbery och Burberry, men jag tänker inte börja köpa väska efter vilka märken/modeller som det finns mycket kopior av.

Förstår faktiskt inte varför man köper en kopia, vill man att det ska se ut att man har mer pengar än man egentligen har??
  • Susiepie

Ang märkes kläder så köper jag det mest till barnen tex burberry jeansen finns INGA eans som håller så bra som dem tex... Ralph Laurens vinteroveraller finns inget bättre där heller...
    JAg köper för kvaliteten och för att just dessa eans tex var snygga och bra då spelar väl märket ingen roll?

Livet är fullt av kärlek!
  • War

Finns ju inte att jag köper 1000 kronors jeans till mina ungar, köper inte såna till mig själv heller.

• Susiepie
    War skrev 2009-01-26 21:33:45 följande:
    Finns ju inte att jag köper 1000 kronors jeans till mina ungar, köper inte såna till mig själv heller.
    Neh alla är olika och tur är väl det :) Och det är ävl inget fel i det tycker jag! :)
    Livet är fullt av kärlek!
  • War

Susiepie skrev 2009-01-26 21:35:47 följande:

Neh alla är olika och tur är väl det :) Och det är ävl inget fel i det tycker jag! :)
    Så sant så sant.
  • Cuthalion
    Till er som köper äkta varor:Jag undrar varför ni lägger så mycket pengar på t. ex. en väska som kopieras och finns i billiga kopior ute på stan? Jag har köpt en dyr väska en gång, flera tusenlappar, och då valde jag märke-modell på en väska som inte är poppis, den är liksom "bara" snygg och har superkvalitet. Jag skulle aldrig köpa en äkta LV-väska eller Burberryhalsduk, hellre en mer anonym lyxig och dyr halsduk.Skulle vara intressant med synpunkter på detta.
    Jag brukar fastna för de väskorna/skorna/kläderna som inte har stora, blaffiga monogram.

Det enda skälet till varför jag inte skulle köpa en av de mest kopierade LV-väskorna beror på att jag inte tycker de är snygga. Hade jag gillat dem hade jag köpt en äkta oavsett hur många kopior som finns. Fördelen med en väska som kopieras mycket är ju att ingen kommer försöka stjäla den då de tror att det är en kopia
  • Duncan

Köper bara äkta - men gärna diskreta med loggor osv. Köper inte äkta för att skylta med det och skulle aldrig komma på tanken att försöka flasha med en kopia

• Missimo84
    War skrev 2009-01-26 21:18:45 följande:
    Missimo84 skrev 2009-01-26 21:15:10 följande: haha, deras fillingar och strumpor sys säkert av barnarbetare i tredje världen precis som hos dom andra kedjorna.
    Möjligheten finns ju iofs. Men tror inte det, då hade aftonbladet och expressen redan varit där och gottat sig.
  • Missimo84
    Spelar väl ingen roll om det är LV eller nåt mer "anonymt" märke. Jag köper kläder för designens skull, och för kvalitens skull. Men jag köper heller inte kopior, för jag vill inte sponsra organiserad brottslighet.
Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci