• Jossa 79

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

Jag kom och tänka på en sak idag när jag gick på stan och tänkte att detta måste jag starta en tråd om på FL när jag kommer hem!

Det gäller kopior av märkeskläder, designerväskor, etc.

Om vi tar jackan "Canada Goose" så finns det ju en hel del Kinakopior i omlott som inte kostar en bråkdel av vad originalet gör. Sen har vi ju alla rip-offs på Louis Vuittionväskorna som var och varannan tjej bar för några år sedan.

Jag undrar lite vad vitsen är att bära dessa jackor och väskor? Hur roligt är det att ha en äkta när det finns så många kopior i omlopp.
    Nu har jag inte de pengarna att jag köper så dyra jackor eller väskor, men till er som har råd, är det inte lite tråkigt att ha betalat multum för en äkta när var och varannan människa har kopior.

Gäller ju inte bara ovan nämnda märken utan allsköns märken man kan komma över billigt i Kina och Thailand. Gucci, Prada, Chloé, etc....

• Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci
  • HelleGbg

men man kan väl ändå bara köpa kopior utomlands ändå??för i sverige finns det väl ingen sådan marknad??

• marsbebis

Missimo84 skrev 2009-01-26 20:40:01 följande:

Ungefär som att köpa en ketchup från Coop för att fylla på sin Heinz flaska där hemma... Weird liksom.
    Hahaa! Rolig liknelse! Så ser inte jag på det!
  • War

HelleGbg skrev 2009-01-26 20:40:54 följande:

men man kan väl ändå bara köpa kopior utomlands ändå??för i sverige finns det väl ingen sådan marknad??
    Visst finns det.... i alla fall i stockholm, gbg och malmö
  • Fidelis ad urnam
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:36:57 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:33:44 följande: Varför skulle du känna dig patetisk??
    För att jag på något vis då skulle försöka lura andra till att tro att jag har råd med en äkta Prada väska när det egentligen är en kopia.
    Jag skulle känna mig patetisk.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Fru U

Köper inte kopior av flera olika anledningar

dels är det som designer/företag inte kul att se sitt arbete stulet
    dels brukar kopior vara av undermålig kvalité
    dels är det olagligt och jag förstår inte varför man inte arbetar mer med att stävja sånt här (från myndighetens sida)

Förstår inte de som köper kopior om som stödjer en brottslig verksamhet.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Varenda marknad (tex den som brukar vara i Malmö i augusti) har flera stånd med fejkvaror (gucchi,LV, prada mfl)

Svaren bor i hjärtat
  • marsbebis

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:43:31 följande:

För att jag på något vis då skulle försöka lura andra till att tro att jag har råd med en äkta Prada väska när det egentligen är en kopia.Jag skulle känna mig patetisk.
    Men jag förstår inte varför någon måste bli bedömd negativt för att man inte går med en "äkta" väska (exempelvis)?
  • TereseA
    Missimo84 skrev 2009-01-26 20:40:01 följande:
    Ungefär som att köpa en ketchup från Coop för att fylla på sin Heinz flaska där hemma... Weird liksom.
    hahaSkrattande
    Akiim är mitt liv 071004
  • gutegirl
    HelleGbg skrev 2009-01-26 20:40:54 följande:
    I en del länder har de höga bötesstraff för den som handlar med kopior, även om man är en vanlig turist som vill fynda lite. Kopian kan då bli mångdubbelt dyrare än originalet.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Fidelis ad urnam
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:45:44 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:43:31 följande: Men jag förstår inte varför någon måste bli bedömd negativt för att man inte går med en "äkta" väska (exempelvis)?
    Jag skiter fullständigt i hur andra gör, jag skrev här om hur jag gör och hur jag resonerar kring det beslutet.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci