• Jossa 79

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

Jag kom och tänka på en sak idag när jag gick på stan och tänkte att detta måste jag starta en tråd om på FL när jag kommer hem!

Det gäller kopior av märkeskläder, designerväskor, etc.

Om vi tar jackan "Canada Goose" så finns det ju en hel del Kinakopior i omlott som inte kostar en bråkdel av vad originalet gör. Sen har vi ju alla rip-offs på Louis Vuittionväskorna som var och varannan tjej bar för några år sedan.

Jag undrar lite vad vitsen är att bära dessa jackor och väskor? Hur roligt är det att ha en äkta när det finns så många kopior i omlopp.
    Nu har jag inte de pengarna att jag köper så dyra jackor eller väskor, men till er som har råd, är det inte lite tråkigt att ha betalat multum för en äkta när var och varannan människa har kopior.

Gäller ju inte bara ovan nämnda märken utan allsköns märken man kan komma över billigt i Kina och Thailand. Gucci, Prada, Chloé, etc....

• Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci
  • HelleGbg

War skrev 2009-01-26 20:42:26 följande:

HelleGbg skrev 2009-01-26 20:40:54 följande:
    Visst finns det.... i alla fall i stockholm, gbg och malmö
    men hur hittar man kläderna då? Bor själv i Gbg,men har inte sett fejk...om de inte kostar 5-6000 kr då...
  • Fru Bergman

Jag köper heller en äkta vara istället för en kopia. Om man har en sådär någon koll på produkterna så ser man direkt om den är oäkta. Jag skulle själv tycka det var pinsamt att gå runt i en kopia. Men det är jag det!

• Cuthalion

HelleGbg skrev 2009-01-26 20:40:54 följande:

men man kan väl ändå bara köpa kopior utomlands ändå??för i sverige finns det väl ingen sådan marknad??
    Förutom marknader så finns ju tradera, blocket etc där många säljare hävdar att varorna är äkta när de egentligen är fake.
  • marsbebis

Fru Bergman skrev 2009-01-26 20:51:22 följande:

Jag köper heller en äkta vara istället för en kopia. Om man har en sådär någon koll på produkterna så ser man direkt om den är oäkta. Jag skulle själv tycka det var pinsamt att gå runt i en kopia. Men det är jag det!
    Ja, alla är vi olika och tur är väl det!
  • War

HelleGbg skrev 2009-01-26 20:50:34 följande:

War skrev 2009-01-26 20:42:26 följande:
    men hur hittar man kläderna då? Bor själv i Gbg,men har inte sett fejk...om de inte kostar 5-6000 kr då...
    Som sagt, kolla på Tradera eller Blocket samt i anslutning till Stormarknader, Loppmarknader men räkna inte med några superbilliga priser.

Och som nån annan sagt så är det många i Sverige som säljer sina kopior som original till mindre bättre vetande.
  • Fru U

Sen finns det ju licensierade kopior även om det inte är vanligt

Svaren bor i hjärtat
  • Susiepie

Jag hade kontakt med en tjej som sålde mkt kopior och sånt jag tittade en del på hennes peak jackor tex och sedan goose jackor, jämförde med min jacka jag har en goose och min svägerska en peak och man såg ganska mkt skillnad på jackorna kanske inte om man inte tittat på en äkta men har man det så ser man! :)

Många av kopiorna dunar aav sig tappar tryck och reklexen i bak på tex peak Expidition som är den min svägerska har är att på kopian är reflexen i bak som en stämpel eller vad man säger och på den äkta är en reflet ditsydd , på CG såg man inte jätte mkt med det var loggan och hur den är sydd

SAMT VIKTEN PÅ DEM BÅDA min GC Snow mantra väger inget om man jämför med kopiorna som är blytunga!

Livet är fullt av kärlek!
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:45:44 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:43:31 följande: Men jag förstår inte varför någon måste bli bedömd negativt för att man inte går med en "äkta" väska (exempelvis)?
    Men å andra sidan, t.ex. Guess är ett märke som de där marknaderna hade fullt av kopior av i somras. Varför köpa en Guess kopia för 400 kr, när orginalet kostar 2000???
    Fattar det inte.
  • War

Missimo84 skrev 2009-01-26 21:06:15 följande:

Men å andra sidan, t.ex. Guess är ett märke som de där marknaderna hade fullt av kopior av i somras. Varför köpa en Guess kopia för 400 kr, när orginalet kostar 2000??? Fattar det inte.
    Det gör man ju inte, men kan man köpa kopian för 40 spänn så är det en annan femma.

Dom som säljer på marknader mm har ju inte betalat mer än kanske en tiondel av det dom säljer kopian för.

Är själv ointresserad av märken, men köper BRA märkeskopior när jag har tillfälle, bara av anledningen att det är schyssta kläder till en billig peng.
    Välsydda kopior av märkesfillingar för en 10st slår ju dressmanns skitkallingar vilken dag som helst.
Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci