• Jossa 79

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

Jag kom och tänka på en sak idag när jag gick på stan och tänkte att detta måste jag starta en tråd om på FL när jag kommer hem!

Det gäller kopior av märkeskläder, designerväskor, etc.

Om vi tar jackan "Canada Goose" så finns det ju en hel del Kinakopior i omlott som inte kostar en bråkdel av vad originalet gör. Sen har vi ju alla rip-offs på Louis Vuittionväskorna som var och varannan tjej bar för några år sedan.

Jag undrar lite vad vitsen är att bära dessa jackor och väskor? Hur roligt är det att ha en äkta när det finns så många kopior i omlopp.
    Nu har jag inte de pengarna att jag köper så dyra jackor eller väskor, men till er som har råd, är det inte lite tråkigt att ha betalat multum för en äkta när var och varannan människa har kopior.

Gäller ju inte bara ovan nämnda märken utan allsköns märken man kan komma över billigt i Kina och Thailand. Gucci, Prada, Chloé, etc....

• Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci
  • marsbebis

Missimo84 skrev 2009-01-26 20:26:08 följande:

Men varför köper du då kopior överhuvudtaget om det inte är märket du är ute efter? Är det inte bättre att köpa kläderna på H&M då?dessutom kan man ju tänka på vilka otäcka saker man sponsrar när man köper kopior. Prostituering, människohandling, smuggling, droger, och även handel med barn
    Jag köper det jag tycker är snyggt oavsett vad det kostar! Jag köper inget för märkets skull utan för att jag gillar det! Hittar jag en väska jag gillar som inte är LV, Gucci eller något annat dyrt märke så köper jag den ändå!
  • marsbebis

Och jag handlar på HM också!

• Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:29:29 följande:
    Missimo84 skrev 2009-01-26 20:26:08 följande: Jag köper det jag tycker är snyggt oavsett vad det kostar! Jag köper inget för märkets skull utan för att jag gillar det! Hittar jag en väska jag gillar som inte är LV, Gucci eller något annat dyrt märke så köper jag den ändå!
    Nej, men hur snyggt är det med en kopia, som oftast har vinda sömmar, dålig kvalite, fodret upp och ner och dessutom oftast i oäkta material?
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:30:23 följande:
    Och jag handlar på HM också!
    Skulle inte välja att köpa kopia ändå, men det är ju upp till var och en
  • TereseA

jag hade en Dior jádore parfym som jag köpt från Usa...tyckte det var svår att veta om den var kopia....den hade en nr lapp under ..men siffror och bokstäver..flaska o kork såg likadan ut,likaså lukten..   Kan en jádore parfym har olika utseende på flaska?

Akiim är mitt liv 071004
  • Fidelis ad urnam

Jag skulle aldrig få för mig att köpa en fejkväska.
    Har jag inte råd med originalet skulle jag bara känna mig patetisk om jag bar runt på en kopia.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Missimo84
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:33:44 följande:
    Jag skulle aldrig få för mig att köpa en fejkväska.Har jag inte råd med originalet skulle jag bara känna mig patetisk om jag bar runt på en kopia.
    Amen!!!
  • marsbebis

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:33:44 följande:

Jag skulle aldrig få för mig att köpa en fejkväska.Har jag inte råd med originalet skulle jag bara känna mig patetisk om jag bar runt på en kopia.
    Varför skulle du känna dig patetisk??
  • War

o GUTEGIRL o skrev 2009-01-26 20:26:20 följande:

Min dotters väninna hade fått en fjällrävenjacka från Kina av sin mamma. Det var en äkta fjällräven, men den var inte tillverkad för den svenska marknaden, utan den skulle säljas till något annat land. Ungen blev påhoppad av några töntiga brudar på T-banan som trackade henne för hennes "fejkjacka" fast det ju inte var det.
    Precis, just såna kläder är toppen att fynda på plats.

Äkta men skitbilliga.
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:36:57 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:33:44 följande: Varför skulle du känna dig patetisk??
    Ungefär som att köpa en ketchup från Coop för att fylla på sin Heinz flaska där hemma... Weird liksom.
Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci