• Jossa 79

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

Jag kom och tänka på en sak idag när jag gick på stan och tänkte att detta måste jag starta en tråd om på FL när jag kommer hem!

Det gäller kopior av märkeskläder, designerväskor, etc.

Om vi tar jackan "Canada Goose" så finns det ju en hel del Kinakopior i omlott som inte kostar en bråkdel av vad originalet gör. Sen har vi ju alla rip-offs på Louis Vuittionväskorna som var och varannan tjej bar för några år sedan.

Jag undrar lite vad vitsen är att bära dessa jackor och väskor? Hur roligt är det att ha en äkta när det finns så många kopior i omlopp.
    Nu har jag inte de pengarna att jag köper så dyra jackor eller väskor, men till er som har råd, är det inte lite tråkigt att ha betalat multum för en äkta när var och varannan människa har kopior.

Gäller ju inte bara ovan nämnda märken utan allsköns märken man kan komma över billigt i Kina och Thailand. Gucci, Prada, Chloé, etc....

• Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci
  • Alvi

Syns det inte tydligt för dem som ens bryr sig ute på stan, om personen i fråga man just går förbi har en äkta äkta jacka då?

• HannahE

Det är väl bara grejen att själv veta att man kan köpa äkta varor.

• Jossa 79

Vissa LV-väskor ser man direkt att det är kopior, inte lika lätt med CG-jackorna.

Alvi skrev 2009-01-08 14:49:14 följande:
    Syns det inte tydligt för dem som ens bryr sig ute på stan, om personen i fråga man just går förbi har en äkta äkta jacka då?
  • SunnyBunny

Jo det är lite tråkigt:( Kommer ihåg när jag hade köpt min första äkta Gucci väska och gick på en fest. Där va det två tjejer som hade kopior på just min väska! Det enda som skilde sig åt va då att sömnen va finare på min och såklart insidan och märket. Men annars såg de likadana ut:(

• Sarah84

Oftast så ser man ju inte skillnaden, kopiorna är oftast såå grymt bra gjorda. De man i så fall kan se är ju vad personen har på sig övrigt. Är personen bara klädd i kända märken för övrigt så är de väl inte helt otänkbart att Prada väskan hon har är äkta. Har därimot kläder som e köpta i en "vanlig" svensson affär, så är kanske väskan en fejk..

• LPW

Sarah84 skrev 2009-01-08 14:59:08 följande:

Oftast så ser man ju inte skillnaden, kopiorna är oftast såå grymt bra gjorda. De man i så fall kan se är ju vad personen har på sig övrigt. Är personen bara klädd i kända märken för övrigt så är de väl inte helt otänkbart att Prada väskan hon har är äkta. Har därimot kläder som e köpta i en "vanlig" svensson affär, så är kanske väskan en fejk..
    Jag kan ärligt talat inte förstå varför man vill gå omkring med en billig kopia. Är den dessutom dåligt gjord så är det ju bara pinsamt.

Kan dock inte förstå varför man inte skulle kunna ha en "märkesväska" och kläder från en "vanlig" svensson affär (undrar för övrigt vad som avses med en Svensson-affär? H&M?!)?
  • Vanja03

Jag skulle aldrig gå med en oäkta vara, det känns o syns när de är äkta o dessutom spelar de ingen roll vad andra tror om de e en kopia eller ej, för JAG VET att den är äkta. Tycker dessutom de syns på goose jackorna på långa vägar när dom e fejk! Men man måste väl ha lite vetenskap om det för att se skillnad på äkta o oäkta.

• Cuthalion

Jag förstår inte vitsen med att köpa kopior. Det finns många billiga, snygga märken om man inte vill/kan lägga flera tusen på ett plagg/väska/skor.

De dyrare märkena är dyra av en orsak, visst ibland blir det löjligt dyrt men oftast får man precis vad man betalar för både vad gäller kvalité och design. Även om designen är lik på kopiorna så är kvalitén svårkopierad om man vill hålla nere priserna.

• romani beauty

de som bryr sig om sånt där ser skillnad men de som inte gör det tror alltid man har fejk grejer..jag har en del äkta grejer från armani, dolce gabbana etc..men folk tror det är kopior ändå. "Visst kan man köpa kopior i rumänien" har jag fått höra.

Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci