• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Ska nog också ta och ringa Strandkliniken tror jag och boka in en undersökning. Orkar inte fundera på saker längre och jag är ju tveksam till att enbart en inkontinensop skulle hjälpa mig. Har något sorts skav på höger sida i slidan också som jag inte begriper mig på. Det var ju på höger sida jag sprack och det känns inte bra där.

• Minnie7

Förstår vad du menar. Är ju själv tveksam till privat hjälp just för att de är vinstdrivande och samtidigt är det ju många som blivit hjälpta av en op trots att de enligt landstinget inte varit i behov av op. Suck... Vet varken ut eller in jag heller. Ska nog boka ett besök på Strandkliniken iaf och se vad hon säger. Detta urinrör gör mig galen!

• Minnie7

Snöfrun: Kan du fråga en annan sak också?
    Om man enbart fått en prolaps av urinröret- vilken är behandlingen? Inkontinensop eller prolapsop? Är en sak som jag grunnar ihjäl
    mig på...

• Minnie7

Nja- jag fick hjälp med bakre framfallet och att musklerna var av. Känns bättre på den punkten så där är jag nöjd. Men- urinröret besvärar mig fortfarande och en slags skavkänsla i mynningen. Känns som jag liksom gått sönder där och det är jättestort, flikigt och konstigt ömmande stundtals. Hon kan inte se något konstigt med mitt urinrör men jag känner ju att det har sjunkit ner. Så min tanke är att det inte sjunkit ner så pass mkt att de vill åtgärda det. Hon sa att om jag inte skulle haft problem med inkontinens så skulle hon aldrig op mig och visst har jag inkontinens, MEN känslan av fyllnad i slidans mynning, trängningarna och att jag måste putta upp urinröret när jag sätter mig är mkt värre. OCH så känner jag mig osäker på om man kan göra något åt detta efteråt OM jag bara sätter in ett TVT band först. Vet att man kan göra tvärtom (först prolapsop och sedan TVT) men åt andra hållet?? Blir nog värre med det.

Så- jag funderar på om det är för att min slidmynning är stor som allt åker ner? Jag har ju blivit lite trängre i mitten iom bakre plastiken men åt sidorna är det fortfarande väldigt brett. Känns liksom bara köttigt där. OCH stor slidmynning gör ju landstinget ingenting åt så det skulle hon nog inte ens kommentera så det frågade jag aldrig om.

Därför funderar jag på en privat konsultation också. För att se vad hon säger. Kanske kan man inte göra något åt slidmynningen iom att jag redan är op vad vet jag? Blir nog att boka ett besök dit i sommar om vi ska dit på semester. Någon som vet om det är semesterstängt något? De borde väl ha semester där också. Kanske stängt v 29-31??

• Minnie7

Japp- tack. Ska ringa dit och kolla. Måste försöka hitta semesterbilder först bara så jag vet när vi är där.

• Minnie7

Måste fråga er som spruckit mkt i samband med förlossning. Bakåt på sidorna känns jag så stor och sprucken. Vet ju inte om det var så före förlossningen men nu gör det liksom ont där- eller känns som en sår som skaver. När man känner efter känns det stort och sedan kommer en hård kant (musklerna?). Svårt att förklara. Har ni det också så?
    Jag vet ju liksom inte om det är normalt eller inte.

Pseudonym: du som känner dig stor- är du liksom stor hela vägen eller hur är det?

• Minnie7

På måndag ringer jag Strandkliniken förresten. Hann inte idag. Har ju så svårt att komma hemifrån. Undrar om de har det svårt med tider...

• Minnie7

Tror att jag kanske äntligen tror mig veta varför jag har sådana urinträngningar/ öm blåsa hela tiden. Uretrit eller interstitiell cystit. Kan uppstå efter barnafödande och fel på musklerna i bäckenbotten. Mina symtom dök ju upp ca 2-3 månader efter förlossningen.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder