• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Är också stor på bredden men mer normal i mitten. Sedan är det något hårt på kanterna också någon cm in vilket jag tror är musklerna eftersom hon sa de var spända. Ja- detta underliv. Vad är vad liksom?? Vill ju bara ha ett underliv som helt enkelt bara är där och inte är obehagligt.

• Minnie7

Uppsalapojkarna: Är det du som har spända muskler i lilla bäckenet? Var sitter dem? Märker du själv av det- hur?

• Minnie7

Erica: Ok- kan livmodertappen orsaka dessa symtom? Inget med framväggen? Jag upplever fortfarande skav emellanåt. Känns som jag är för mkt öppen bakåt åt sidorna- eller det är ömt där iaf. Men det kanske har med musklerna att göra?

Hoppas du blir bättre snart!

• Minnie7

Jag gjorde en bakre plastik med perinealkroppsrekonstruktion den 16 april. Det som blivit bättre är att jag ser mer hel och normal ut samt att jag känner mer mer hel för det mesta. Tyvärr samma symtom från urinvägarna fortfarande. Helst hade jag velat träffa en urogynekolog men de verkar vara svåra att få tag på.

• Minnie7

Bra skrivet UP. Skönt att ha fått ner allt på papper så de kan läsa istället för att man ska rabbla allt- med gråten i halsen.

Kanske är de vaginala slidmusklerna som är spända? Men vad gör man åt det? Har haft det så länge nu så jag har ingen aning. Trodde själv att det var någon sena jag kände för den är verkligen otroligt spänd.

• Minnie7

Någon som vet vad man kan göra åt ömmande slemhinnor? Känns som om jag fortfarande har öppna sår bakåt fast allt är läkt. Antar att det är slemhinnorna som är ömma?!? Varit så sedan förlossningen.

• Minnie7

Tar du krämen? Hur ofta? De varken kliar eller känns torra men bränner liksom?!? Svårt att förklara.

• Minnie7

Jag har haft ömmande ärr sedan förlossningen så det är inte ärren efter op som gör ont. Vet att man kan få kronisk smärta efter op (därför varnar vissa läkare) men vad och på vilket sätt har jag ingen aning om.

• Minnie7

UP: var det du som har spända muskler i underlivet? Vad har du för symtom av det?

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder