• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Mysan: Jag hade också olika från dag till dag innan op.

• Minnie7

Hibiscus: Hur går det? Själv slutade jag blöda (igen) för några dagar sedan. Hoppas verkligen det får läka ifred nu. Hur har du det med smärtan? Jag har ont på sidorna bak (på var sin sida om sutureringen i mellangården). Det är där muskelfästena sitter om jag fattat det rätt. Är skiträdd att suturerna släppte för tidigt där. Men jag kan knipa bättre än innan så kanske är det ok ändå (hoppas hoppas). Däremot har urinträngningarna blivit värre. Är skitjobbigt att vara konstant kissnödig, fast man inte är det...

• Minnie7

Känner att urinröret blockerar utgången och det känns som en tampong. Hade ju det innan också men nu tycker jag att trängningarna blivit värre. Antar att det kanske åkt ner lite mer nu när framfallet bak är borta. Ingen tyngdkänsla bak- bara fram med urinblåsan. Bajsa kan jag som innan op- hade hu inga jätteproblem då heller och det var ju egentligen inte pga framfallet bak de opererade utan att musklerna var av. Trist att du inte känner att du kan bajsa ordentligt

Nej som sagt- det är urinen som är jobbig här- urinrör, kissa, tyngdkänsla fram, trängningar mm. Och där hittar de ju inget fel. Man blir ju smått deppig alltså... Kan inte tänka mig att leva så här så hoppas verkligen att musklerna nu gör att jag kan knipa upp det igen annars vet jag inte vad jag tar mig till.

• Minnie7

Jag op för drygt 4 veckor sedan och har precis fått börja lyfta igen. Tar det dock väääldigt försiktigt och lyfter inte sonen alls om sambon är hemma. Jag hade en väninna boende hos mig de pass hon kunde så sambon kunde jobba lite. Annars var han föräldraledig när jag var sjukskriven.

Jag har inte heller sökt ersättning hos mitt försäkringsbolag men funderar på patientskadeföreningen eller vad det nu heter. Anser att mina skador kunde undvikits om jag blivit ordentligt ihopsydd efter förlossningen. De sydde mig ju inte ordentligt och det bör väl kunna ersättas. Samtidigt jobbar jag ganska tajt med de BM och gyn på sjukhuset så det känns inte så kul. Jag vet inte... De ska iaf få en återkoppling på mina symtom, mitt lidande samt vad JAG tyckte brast i vården. NÄR jag är hyffsat återställd och förhoppningsvis känner mig stark nog att ta den diskussionen. Ska kolla med min gyn i Linköping som op mig OM hon också anser detta kunnat undvikas genom adekvat suturering, tex av läkare samt på operation med tillräcklig bedövning och ljus.

• Minnie7

Härligt UP!!!!! Stort jättegrattis! Nu hoppas vi på snabb op tid även om det kanske brukar vara lite neddraget på sommaren. För mig gick det snabbt mellan bedömning och op- tog 1.5 månad . Tror de har 2 månader som riktvärde

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder