• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Mm- har börjat blöda lite igen nu. Är så orolig att det ska dra igång igen men det behöver det ju förstås inte göra.

• Minnie7

Bättre idag här. Blöder liiite men inte alls på långa vägar som igår. Får cyklokapron regelbundet. Hon trodde inte detta skulle påverka op resultatet men sa samtidigt att det naturligtvis är bättre om det får läka ifred. Jaja- var ju tvungen. Annars hade jag nog förblött igår.

Skönt att du kände dig väl omhändertagen på KK. mina muskler var också stenhårda men det berodde på att de var av. När hon tryckte på muskelfästena (eller där de skulle varit) höll jag på att hoppa ur gynstolen!
    Sjukgymnast är inte fel och som sagt- känner du ingen förbättring träffar du ju henne igen.
    Jag kände ingen förbättring med den öppna känslan efter vare sig avslutad amning eller mensens igångsättande. Däremot blev skavet mindre.

Jag är fortfarande inlagd och väntar på ronden. Ska hem snart.

• Minnie7

Jag ringde Linköping först men de tyckte jag skulle vända mig till mitt hemlandsting i första hand eftersom jag var så påverkad. Att jag är op i Linköping har de inga synpunkter alls på eftersom de remitterade mig dit.
    Jag sjönk från 135-95 på kort tid och var riktigt påverkad av det- därav blodtransfusionen. Fick inte heller blod efter min förlossning med samma blodvärde, trots att jag i praktiken mådde lika uselt. Så, nej de brukar inte ge blod vid Hb 95.

Hoppas också att resultatet inte ska påverkas. Blöder lite mer just nu och skulle egentligen åkt hem men hon som sydde mig igår är jour så det känns bra om hon får titta på mig först. Det droppar och kommer liiite koagler när jag är på toa men lugnt annars. Äter ju cyklokapron också så det maskerar väl blödningen samt att mitt systoliska blodtryck låg på 95 igår vid sutureringen och har man lägre tryck så blöder man oftast mindre. Kanske därför jag inte började blöda igen förrän mitt blodtryck steg lite. Är inte alls sugen på en ny gynundersökning men det känns tyvärr som det enda rätta just nu.

• Minnie7

Angående när man ska ha blod eller inte så är gränsen olika för olika sjukhus. Har dock för mig att det ligger lågt- typ 75-80 eller så. Även om man mår skit!

• Minnie7

Jag får komma hem och ingen ny gynundersökning behövs . Hurra! Blöder så pass lite att det anses normalt. Cyklokapron och hem med mig! På ÅB om ett par veckor om allt är lugnt och då känner jag mig trygg med en gynundersökning eftersom läkningsprocessen då pågått en månad och stygnen borde hålla då.
    Nu hoppas vi på att jag inte börjar blöda mer- om jag gör det så ska jag iaf inte blöda så mkt hemma nästa gång.

• Minnie7

Tack UP. Mailade henne och hon ringde upp. Ville bara kolla av lite ang blödningen.

• Minnie7

UP: jag mätte också min styrka hos sjukgymnasten. Både vaginalt och analt. Vaginalt inga utslag alls, analt precis godkänt.

Bra att det kändes bra trots allt.
    Kan tyvärr inget om de andra sjukhusens läkare.

• Minnie7

Känner mig också tjock och svullen inne i slidan och att något är i öppningen. Antar att det är stygnen som skaver. Har inte heller ont utom när jag ska sätta mig ner.
    Ska på återbesök nu till Eva pga blödningskomplikationen och det känns bra. Trots att känns det bättre än före op och då har det ju bara gått två veckor än.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder