Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Mot rumpan ska det stå...
Mot rumpan ska det stå...
Japp- det var nog mensen. Drog igång precis... Skönt- då vet jag det iaf även om jag har så j-vla mensvärk. Tagit citodon nu istället för pronaxen (som jag annars gör vid mens) vågar inte det för magen...
Hej igen. På tal om mens- när tror ni man kan använda tampong igen? Efter två månader när man kan ha sex? På min info efter op står att man kan ha sex efter en månad men jag tänker följa din info GHP och vänta minst två månader. Ingen brådska där alls känner jag.
Jösses! Mensen dök ju som sagt upp idag något försenad. Nyss när jag ställde mig upp kände jag hur något bara forsade ur mig och upptäckte jättekoagel som kom ut. Och nu blöder jag rikligt, bara droppar/ rinner när jag sitter på toa. Är naturligtvis orolig att stygnen gått upp... Men det kan kanske vara mensen också även om jag aldrig tidigare upplevt sådana koagler?!? Måste ringa imorgon och fråga. Jag har inte mer ont iaf.
Herre gud... Vad jag blöder! Tappar räkningen på antalet bindor. Måste gå upp var 10:e minut på toa och byta och då kommer en massa koagler samtidigt. Är så orolig att det är komplikationer till op men något säger mig att det kommer från livmodern... Frågan är bara varför och hur det påverkar op?!? Jag ringer direkt imorgon. Kan ju inte vara uppe alls...
Åh nej... Ca 2 cm tråd hänger ut ur slidan . Så ledsen...
Jag har ringt och blir uppringd 8.45. Blöder fortfarande och har koagler.
Tyvärr jobbade inte Eva utan jag pratade med en annan gynekolog. Han trodde också på mensen och skrev ut Cyklokapron. Tråden förklarade han med att jag var sydd där med tråd som skulle lösas upp efter 2-4 v. Trodde inte blödningen berodde på att jag gått upp även om jag kan ha gjort det ändå.
Bad om en telefontid till Eva så jag iaf får prata med henne nästa vecka.
Är så gräsligt att föda koagler!!!!! Samt att jag nästan svimmar när jag är uppe. Räknat till ca 2 dl blodförlust/ timma vilket blir 1400 ml nu... Inte konstigt man är yr...
Bra lillStine- stå på dig!!!
Hur länge sedan var det du födde nu igen?
Ja- vi får hoppas på det bästa här. Mensen var jag ju beredd på men inte syndafloden! Eller tråden som släppt heller för den delen. Var ju min stora fasa då de släppte för tidigt efter förlossningen (släppte efter en vecka då).