• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Hmm,minns inte riktigt hur länge allt var svullet men angående mynningen så var det lite trixit med sex de första gångerna men nu är det inga problem.
    Men det tog ett bra tag innan snippan kändes ok. Ungefär ett år tror jag...

• Minnie7

Stinsen- tror Eva skrev i en forskningsrapport att mellangården måste vara minst 1.5 cm för att det ska vara ok. Och allas mellangård minskar i princip efter en vaginal förlossning vilket tillhör det normala. Men mindre än 1.5 ska den inte vara. Nu var det länge sedan men innan min op hade jag 0.7 mm och avslitna muskelfästen. Efter op 1.5 cm tror jag det var. Alltså kunde det gärna varit lite till men inte alltid det går att fixa tjockare tyvärr. Ska se om jag hittar artikeln.

• Minnie7

Hittade bara en artikel från dagens medicin och det var inte den jag syftade på innan. Återkommer...

• Minnie7

Samma här. Tre gynekologer tittade på mig men ingen hittade något anmärkningsvärt. Då remiss till Eva Uustal i Linköping som konstaterade min förlossningsskada på 5 minuter. Skrämmande...

• Minnie7

Hade samma trängningar Stinsen... Blev bättre med tiden men usch så jobbigt

Det hon menar med att patienten förnekar inkontinens är just att du inte läcker urin eller avföring. Hon har inte specificerat vilket.

Du läcker inte urin när du hostar eller annat?

Jag behöver också ha en toa nära när jag behöver bajsa men inte för att jag skulle göra ner mig utan för att om jag inte går just då så kan jag inte bajsa på ett tag... Knepigt det där... Men så länge jag går när behov uppstår funkar det fint.

Låter knepigt när hon började prata om inkontinensop med dig. Det är ju verkligen inte en sådan du gjort. Kanske menar hon att det skulle påverka i långa loppet??

En jobbarkompis ska ha barn nu i sommar. Hon väljer att bli snittad. I hennes ursprungsland får man välja och eftersom hon är läkare fixade hon det här också. Förnuftig kvinna. Vi har diskuterat det förut och hon skulle aldrig föda vaginalt sa hon med tanke på alla komplikationer. Suck... Varför visste jag inte om detta tidigare?!?

• Minnie7

Ok, så sammanfattningsvis tycker de att du har en bra uppbyggd mellangård och egentligen inga framfall varken bak eller fram utan att livmodern kommit ner fast ingen katastrof. Dessutom att du beskriver mer problem än de egentligen ser. Skönt att hon lyssnade på dig!

• Minnie7

HK- med ingen katastrof syftar jag på att inte framfallet hängde utanför. Då brukar det stå ord som uttalat eller påtagligt. Tror också att slidväggarna rättar till sig vid en upphängning. Låter ju helt logiskt.

• Minnie7

Innan kunde jag nästan aldrig känna min livmodertapp men nu är den bara ett par cm in. Blä...

• Minnie7
    Cox Orange skrev 2014-03-17 20:42:33 följande:
    Då var det som vi trodde då, att allt är heeelt normaaalt och vad gör du här, liksom.
    Jag tror Minnie7 var ironisk...

Har fått mig en dunderförkylning och kissar på mig hela tiden när jag hostar/nyser.
    Kan det bli bättre när de fixar mellangården eller skall man satsa på en TVT direkt? Någon som vet?
    Japp, lite ironisk är jag allt... Det är ungefär det som de skriver fast med finare ord...

Inkontinensen kan ju bli bättre när mellangården blir ok igen och musklerna finns där att knipa med men för mig gick det inte. Jag gjorde en TVT 6 månader senare.
Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder