• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Jorban- det ska tydligen inte vara bra om man krystar utan krystvärkar och det är kanske därför det blev som det blev... Helst ska liksom barnet tryckas ut av sig själv...

• Minnie7

Min förlossning var ju helt normal på pappret (förutom mkt blödning) och jag sprack "normalt". DET tycker jag är läskigt. På förlossningen har de ju alltså ingen aning om oss som får problem efteråt eftersom vi inte hamnar där statistiskt sett. Jag är ju i ett gynop register i ett helt annat landsting dessutom.

• Minnie7

HK- så tröttsamt... Varför, varför håller de på med samma historier om och om igen. De verkar tro på att om de säger att allt ser bra ut så kommer det kännas så också. Ibland hoppas jag de själva får hoppa runt i gynkarusellen. Men- så lågt ska man ju inte sjunka. Eller?!? Hoppas du får kontakt med verksamhetschefen nu. Du vet namnet antar jag- annars står det ju på deras hemsida. Även telefonnr brukar finnas med.

• Minnie7

Stinsen- ja, det är nog faktiskt så att det räknas som helt normalt efter en vaginalförlossning tyvärr... Tragiskt! Önskar man vetat det INNAN förlossningen. Nu är det liksom för sent...

• Minnie7

Suck HK. Känns ju sådär att träffa Katarina igen heller kan jag tycka eftersom hon, som du skrev, inte tyckte det behövdes en op förra gången heller kan inte Nina skicka något svar eller nåt att det behövs ytterligare en op? Dvs en upphöjning av livmodern? Vet att Eva i Linköping skrev till mitt landsting när jag sökte för inkontinensen bl.a. där hon rekommenderade en TVT op för mina besvär. Och eftersom jag gjort en plastikoperation i Linköping tidigare rekommenderade hon att även den operationen skulle utföras där (även om mitt landsting naturligtvis också gör TVT). Man kan inte få komma till Nina privat? Boka tid ändå? Och sedan få henne att kontakta Uppsala?

• Minnie7

Ah- trodde Katarina och katajon var samma person- typ hennes efternamn
    Låter som en bra plan. Kanske ska försöka få kontakt med Nina också?

• Minnie7

Gott svart kaffe- tror de hänvisar till Eva i Linköping eftersom hon, med några andra, är väldigt duktig på just förlossningsskador. Inte just framfall generellt utan skador, däribland framfall och muskelskador, som kan uppkomma till följd av förlossningsskador. Hon har forskat mkt om mellangärdens betydelse och är väl erkänt duktig bland sina kollegor och därför hänvisas många till henne. Vanliga framfallsop görs på de flesta sjukhus, med varierande resultat...

• Minnie7

Minnja- man kan op på vilket sjukhus som helst men det kan ju vara svårt att veta hur duktig just den gynekologen är. Framfallsop görs ju på många sjukhus. Man kan ju försöka kolla upp läkare och be att få just dem. Inte helt enkelt. Tror det gäller att få ett förtroende också för gynekologen.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder