Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Cissan skrev 2014-05-23 21:51:09 följande:
Minnie, vilka op är det du har gjort? Hade du endast ett främre slidväggsframfall från början....kikade på dina inlägg från början o tycker du eller rättare sagt att dina problem liknar mina....så intressant att höra vad du gjort o om du är bra idag?
Gjorde en perinealkroppsrekonstruktion med bakre plastik, dvs laga skadad mellangård pg. förlossning, i april 2012. Kompletterade med en TVT i oktober samma år. Har aldrig haft problem att bajsa utan mina problem/ symtom var att underlivet kändes vidöppet, som om något skulle ramla ut, det buktade och tryckte hela tiden, urininkontinens och oförmåga att knipa. Har blivit mkt bättre men vissa problem kvarstår. Förutom att jag fick ansträngningsinkontinens har jag även en mild form av trängningsinkontinens och ibland kissar jag på mig en skvätt. Fortfarande hänger urinröret för långt ner och känns konstigt. Inget som kan åtgärdas, troligtvis bindväv eller annat som slets sönder vid förlossningen och man kan inte sy upp ett urinrör. Har sällan tyngdkänsla längre och mestadels känslan att jag sitter ihop som jag ska. Mkt stor förbättring med op men kommer aldrig bli helt bra tyvärr.