• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • djungelgeorge

frenys1 skrev 2009-01-05 13:00:32 följande:

Hur mår/beter sig era gravida flickvänner?
    Nu är det frid och fröjd på torpet (v38). Tidigare har det varit lite svårt att veta hur man skulle förhålla sig. Skämten har jag varit tvungen att förfina en hel del för att de inte ska anses grova och hänsynslösa. Fingertoppskänslan har jag jobbat fram nu, jag r mycket bättre på att läsa hur hon mår.

Vi har fungerat jättebra som par, vi har verkligen tagit oss igenom detta tillsammans. Om hon lackade ur så var det oftas på någon annan än mig (oftast hunden). Men vi män är nog skapta så vi blir mer toleranta och serviceminded när våra kvinnor bär våra barn, så känner jag iaf.
  • sheriiffen

Hoppsan, så kan det gå.....

djungelgeorge´s inlägg är mitt verk... Hon hade tydligen loggat in på sitt konto.

• sheriiffen

Får jag lov att presentera min sambo Johanna AKA djungelgeorge =)

• CarlQ

Fick precis reda på jobbet idag. En kompis väntade barn 24 januari men den kom 31 December kl.21,45. Dålig taiming. Vet ej vad det blev.

• TobbeKillen

Så nu är jag också på denna tråden...så hur lever livet med alla här....här är det kallt som sjutton....

• mirakulix83

3barnspappan: Då har man nått vänta på sen om det blir vare.

sheriiffen: Så får det inte gå till ju. Hehe Nä jag bara skoja det är lugnt.

CarlQ: Oj då är bebisen lite tidig ute. Nästan en hel månad.

TobbeKillen: Välkommen in i värmen.

• DenLyckligaPappan

Nu har hon äntligen kommit.
    Den 6 Januari kl 0835 kom hon.
    Hon ska heta Nellie.
    Vägde 3440 och var 50 cm lång.
    Allt gick jätte bra.
    Min fru gick 5 dagar över tiden.
    Vi är nu hemma.

• Staketpiss

Ett stort grattis DenLyckligaPappan

• mirakulix83

DenLyckligaPappan: Grattis Hipp hipp hurra

• Storkisse

Hej alla pappor o blivande pappor.. Nu har min lilla dotter slupit cpcp, kateter i armvecket och kuvösen. Så nu har hon fått en liten himlasäng.. Det är skönt med framsteg, det va en jobbig början för den lilla stackaren..

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2