Inlägg från: Storkisse |Visa alla inlägg
  • Storkisse

Blivande pappor 09 Del 2

Tack tack.. Hoppas att alla har haft en gott nytt år..

Nu har jag fått lite glada besked.. Det ser ut som att de ska försöka ta bort respiratorn imorgon o gå tillbaka till sipaps eller hur det nu stavas.. Den senast röntgen visade att det inte fanns kvar någon luft i lungsäcken så lungan har läkt ihop igen.. Snart är hon 4dygn gammal..

Ha det bra så länge grabbar..

• Storkisse

Nu är respiratorn borta o hon andas med egen maskin, fast hon har cpaps fortfarande men ingen syrgas..

• Storkisse

Cpap funkar som 3barnspappan sa att den buffar ner luft genom näsan, detta är för att barnet saknar ett ämne som minskar ytspänningen i aviolerna för om det inte är detta övertryck som cpapen skapar så drar dessa ihop sig o då blir det jobbigt att dra in andetag så att de väcklar ut sig igen.

Igår så fick hon ligga på mitt bröst i 1,5h då hon fick äta o gosa, idag så fick vi ta av cpcpen o tvätta av henne. Det va jätte mysigt det med. O Ikväll fick hon ligga på mammans bröst o sen så fick hon även ligga på mitt, hon va utan cpcpen i 1h o allt gick jätte bra..

mirakulix det känns jätte bra att hon andas själv nu.. Hur går det för er nu då?

• Storkisse

Jo vi va nere på stan o köpte lite kläder, stl 44 är rätt så små kläder..

• Storkisse

Hej alla pappor o blivande pappor.. Nu har min lilla dotter slupit cpcp, kateter i armvecket och kuvösen. Så nu har hon fått en liten himlasäng.. Det är skönt med framsteg, det va en jobbig början för den lilla stackaren..

• Storkisse

Tjena gubbar.. Jag har 6,5km till BB Det tar ca 15min från jag går ut hemma tills jag är inne på BB.. På Torsdag får min flicka komma hem i hemsjukvård.. Det är lite läskigt hon är v 35+0 då..

• Storkisse

Nu har vi varit hemma i 2dygn. Det är ju lite att stå i nu.. Men allt har gått bra.. Vi var ute på våran första promenad med barnvagn.. Nu måste jag serva vidare.. Ha det bra gubbar..

• Storkisse

Jag är 30 o pappa fyller 70 i sommar.. En gammal klasskompis farsa va 70 när han va 12-13

• Storkisse

Vi har också BF idag men hon är snart 2månader..

• Storkisse

tjena grabbar. Idag har jag spelat rugby, 7manna. Vi arangerar världens största 7manna innomhus turnering. sen att det är den ända spelar kanske lite roll, hehe. Tyvärr så gick det inte så bra. 3matcher o 3 förluster, vi slog nästan de som vann gruppen sista matchen. Det sänds live imorgon om någon vill se. mellan 8-16. http://www.filmochtvgymnasiet.se/rugby/#

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2