• Du MÅSTE ange en signatur

Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?

Jag passar på att bocka och buga iom att detta är min första trådstart på FL.

Så till själva frågan, vad spelar ni nu och varför?

Själv så kör jag FinalFantasyTactics2 i PSP'n. Ett jädrans grindande och levlande blir det. Attans vilket svårt spel, och då anser jag mig vara strategiguru och skrivbordsgeneral på heltid.

PS3an, där kör jag och frun Monsters och Super Stardust, bägge två från Sonys nedladdningstjänst. Antagligen är det dessa två spel vi kommer att sitta och mala under 2009 också.

PC, gamla goa Civilization4 med tillhörande expansioner. Spelens spel. Kommer att spela Civ18 när jag sitter på ålderdomshemmet. Det blir aldrig omodernt eller tråkigt.

Som spelsällskap håller jag mig till hunden eller frun. Spelar dock aldrig mot kompisar då jag är en så förbannat dålig förlorare och börjar skrika och slåss (pinsam på riktigt).

• Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?
  • Rabarbapuppa

NHL 08 (vad är skillnaden mot 09 förutom att man kan välja bort skill stick?) samt GTA IV. Blir även en hel del Forza Motorsport 2.

/Puppa

• RB79

wow
    ska ha upp gubben till 80 sen så lägger jag det på is
    har juspelat sedan betan så man får väll lägga det på hyllan ett tag

och diablo2 lod eller nyss börjat igen lvl19 gubbe =)

• bodegapeppe

unreal tournament 2004, jag har spelat serien sen 98 som då hette unreal. Med lite avbrott för cs och olika quake varianter samt command and conquer serien.

Speltiden varierar med antalet barnsjukdomar och galna sambos.

Sen flera år spelar jag bara online på olika öppna spelservrar pga glädjen att få mäta mig med riktiga människor :P

• Robbanish
    Rabarbapuppa skrev 2009-03-19 21:37:22 följande:
    NHL 08 (vad är skillnaden mot 09 förutom att man kan välja bort skill stick?) samt GTA IV. Blir även en hel del Forza Motorsport 2. /Puppa
    Den skillnad som jag har märkt är att det har blivit betydligt svårare att göra mål. känns som att alla spelarna blivit "smartare" och lär/lärt sig nya sätt att anfalla/försvara.
  • Naix

Förr så var det WoW, nu med barn och allt blir det enbart DoD.

• Kupala

World of Warcraft med frugan
    CS 1.6 med frugan
    och
    Ultima Online (själv)

• Kupala
    Naix skrev 2009-03-24 12:16:31 följande:
    Förr så var det WoW, nu med barn och allt blir det enbart DoD.
    Som i Day of Defeat?
  • puttekula

Började med WoW för nåt år sedan och det tar ju lite tid med Raids o annat Riktigt kul, har aldrig varit någon superRPgubbe men fastnade för Diablo när det kom och sen har det fortsatt.

• Naix
    Kupala skrev 2009-03-25 06:59:51 följande:
    Som i Day of Defeat?
    Japp, Day of Defeat :)
  • Bungo

För mig blir det just nu SWTOR och BF 3 på PC, något annat hinns inte med.

Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?