• Du MÅSTE ange en signatur

Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?

Jag passar på att bocka och buga iom att detta är min första trådstart på FL.

Så till själva frågan, vad spelar ni nu och varför?

Själv så kör jag FinalFantasyTactics2 i PSP'n. Ett jädrans grindande och levlande blir det. Attans vilket svårt spel, och då anser jag mig vara strategiguru och skrivbordsgeneral på heltid.

PS3an, där kör jag och frun Monsters och Super Stardust, bägge två från Sonys nedladdningstjänst. Antagligen är det dessa två spel vi kommer att sitta och mala under 2009 också.

PC, gamla goa Civilization4 med tillhörande expansioner. Spelens spel. Kommer att spela Civ18 när jag sitter på ålderdomshemmet. Det blir aldrig omodernt eller tråkigt.

Som spelsällskap håller jag mig till hunden eller frun. Spelar dock aldrig mot kompisar då jag är en så förbannat dålig förlorare och börjar skrika och slåss (pinsam på riktigt).

• Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?
  • MajkelV

Äntligen hittade jag den här tråden!

Spelar Travian ett online MMOG. Sätt er in i det och det blir sjukt beroendeframkallande.

Wii, där spelar jag WII-Fit, TopSpin3 och Guitar Hero.

Xbox project gotham racing

Ps2 singstar!!!!

PC spelar jag Football Manager!

• Iphone rockar

Ja för mig blir det WoW och call of duty - modern warfare.

Grymt bra spel

• Bara Klågge

För mig brukar det mest bli klassiker som tetris och Mah-jong på nätet. På www.jesper.nu hittar man många gamla klassiker som spaceinvaders, pac man, asteroids, m fl.
    Vet inte om man kan kalla det ett spel, men Xperteleven spelar jag också och tycker det är grymt roligt.

• Helikopterr

Är tillbaka med COD4 spelar också Company of heroes mycket just nu.

• SläppHästarnaFria

Sitter och spelar Super Smash Brothers - Brawl till Wii med min son på 5 år. =) Kul som bara den, speciellt när man märker att sonens insatser faktiskt gör skillnad när han sitter bredvid helt förtrollad och slåss mot alla foes och hjälper till. Vi spelar på Easy för tillfället och har kommit fram till den minst sagt onde filuren Tabuu i det stora soloäventyret och vi lär nog sitta med honom ett tag till framöver också. ,)

Gillar att dom har gjort andraplayern näst intill imun mot saker en femåring kan ha lite svårt med, andraplayern kan exempelvis inte falla ner i hål och dö på köpet utan teleporteras till förstaplayern och det samma gäller om man själv går på lite för fort och den andre hamnar på efterkälken, vilket vanligtvis också innebär en säker död när man väl hamnar för långt ur bilden. På så vis kan sonen vara med och spela på en helt annat nivå än annars möjlig. Även kul att se honom bli bättre och bättre på spelet och speciellt när han då och då får in riktigt snyggt tajmade attacker och räddar nackhåren på farsan. ^__^

Idag spelade vi från klockan 16:10 till läggdags vid 21:30.

Annars så spelas det en hel del Boom Blox till samma konsol och där har han faktiskt oftast övertaget, riktigt vass faktiskt. ^^ Verkligen ett genialt spel för vuxna och barn som håller väldigt länge. Finns även massor av koncept som man kan spela utöver att just välta stora staplar av klossar markerade med poäng för att just vinna poängen man lyckas välta ner med hjälp av bland annat bollar, bowlingklot, bomder och så vidare, utan det finns massa annat också. Exempelvis skjutbanor med samma poängsystem (poängen står på klossarna) och stora slott som varje spelare innehar av klossar som man då som motståndare ska förstöra för varandra, and so on.
    Beroendeframkallande så det bara skriker om det!

Damn vad jag blir sugen på att skaffa ett 360 och lira Fallout 3 när jag bara blickar titeln i tråden här. >__

• Thargor

Tjena på er alla!

Sitter just nu med LOTRO där jag tillsammans med två andra personer har startat ett helsvenskt kinship. Vi är just nu 11 medlemmar men ökar i stadig takt.

Sitter även och väntar på nästa stora MMO i Star Wars träsket SWTOR (Star Wars The Old Republic), vet inte riktigt när det kommer ut men här kan du kolla efter uppdateringar nyheter och annat smått och gott. Utvecklare Bioware och Lucasarts såklart.

Hej hopp....

• AndersKa

PS3.

Kör fortfarande på GTA4 och även MGS4. Längtar till Street Fighter 4 (många fyror) och God of War 3!

• Schnitzel

Nu har jag slutat spela bomberman och kör numera Fifa09 på xboxlive. Ska även försöka sätta mig in i Nhl09 oxå, men det får bli en annan dag, Ice Climber på NES står före på tur.

• Adoniram

Gears of war 2. Co-op med frugan. xbox360

Guitarhero 2, 3 & worldtour. Co-op med frugan. xbox360

Div. Wii-spel med frugan.

Fable 2 ensam.

Div gamla civ/bygspel på pc (civilization 4, roman empire etc) ensam.

Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?