• Du MÅSTE ange en signatur

Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?

Jag passar på att bocka och buga iom att detta är min första trådstart på FL.

Så till själva frågan, vad spelar ni nu och varför?

Själv så kör jag FinalFantasyTactics2 i PSP'n. Ett jädrans grindande och levlande blir det. Attans vilket svårt spel, och då anser jag mig vara strategiguru och skrivbordsgeneral på heltid.

PS3an, där kör jag och frun Monsters och Super Stardust, bägge två från Sonys nedladdningstjänst. Antagligen är det dessa två spel vi kommer att sitta och mala under 2009 också.

PC, gamla goa Civilization4 med tillhörande expansioner. Spelens spel. Kommer att spela Civ18 när jag sitter på ålderdomshemmet. Det blir aldrig omodernt eller tråkigt.

Som spelsällskap håller jag mig till hunden eller frun. Spelar dock aldrig mot kompisar då jag är en så förbannat dålig förlorare och börjar skrika och slåss (pinsam på riktigt).

• Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?
  • Teleport here

Nu spelar jag dessa spel som jag nyligen fick hem.

X360:
    Skate 2 (en förnyad etta, just vad jag behövde)
    Prince of Persia (mycket enkelt spel och något vackrare än flera)
    Pro Evolution Soccer 2009 (im becoming a legend)
    Mirrors Edge snurrar nångång ibland i läsaren också.

Tänkte spela igenom Assasins Creed igen och satsa på att klara 100% denna gång.

Thargor:
    Ja, Star Wars Of The Old Republic verkar bli något riktigt tungt. Den ska jag ha

• Staketpiss

left4dead på pc, fasen vad roligt det är online!

• TeddyRobert

Just nu blir det bara "Rome Total War - Barbarian Invasion" på PC:n

Och sitter fortfarande med xbox, där går FIFA och Splinter Cell varma.

• Cyberdansken

Spelar en mod till Cod 4 MW som heter Heat of Battle. Vill du testa så lägg till mig i Xfire och häng på.
    Mitt Xfire nick är mmlazarus
    Mera om modden finns på www.heatofbattle.net

• Tyler Durden

Fia med knuff med min son och fru, pga av att det är roligt att umgås och sonen lär sig räkna.

• Helikopterr

Staketpiss skrev 2009-01-30 14:22:51 följande:

left4dead på pc, fasen vad roligt det är online!
    Left4dead är otroligt kul spel, och beroendeframkallande.
  • htailog

Jag spelar en del cs:cz.. händer att jag spelar Zoo Tycoon complete edition och Rollercoaster Tycoon 3 också ibland..

men håller på och bygga en dator nu, så när den är klar så har jag tänkt att spela spel som bl.a Call of Duty 4-5, Crysis, osv.

får ju passa på nu innan den 30 Juli då vårat andra barn kommer.. =D antar att det inte kommer bli så mycket spelande då.

• PapaDoie

Warhammer online, med en trevlig tysl snubbe. :)

• Ångan

Ps3, just nu hänger jag ute på HOME, annars är det Guitar Hero, uncharted, COD4, FIFA och framför allt GT5p som gäller.
    Har även ett gäng andra spel som jag dammar av ibland, bla fight night 3, transformers, NFS pro street och assasins creed.

Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?