• Du MÅSTE ange en signatur

Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?

Jag passar på att bocka och buga iom att detta är min första trådstart på FL.

Så till själva frågan, vad spelar ni nu och varför?

Själv så kör jag FinalFantasyTactics2 i PSP'n. Ett jädrans grindande och levlande blir det. Attans vilket svårt spel, och då anser jag mig vara strategiguru och skrivbordsgeneral på heltid.

PS3an, där kör jag och frun Monsters och Super Stardust, bägge två från Sonys nedladdningstjänst. Antagligen är det dessa två spel vi kommer att sitta och mala under 2009 också.

PC, gamla goa Civilization4 med tillhörande expansioner. Spelens spel. Kommer att spela Civ18 när jag sitter på ålderdomshemmet. Det blir aldrig omodernt eller tråkigt.

Som spelsällskap håller jag mig till hunden eller frun. Spelar dock aldrig mot kompisar då jag är en så förbannat dålig förlorare och börjar skrika och slåss (pinsam på riktigt).

• Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?
  • chummy

Blir väl mest worldofwarcraft här utom när jag är på jobbet då är spelet i mitt ds dragonquest 4.

• VW Mannen

Just nu lirar jag Tomb Raider - Underworld men längtar tills Starcraft II släpps...

• Fågelholk

Har fler spel än jag hinner spela igenom på 360n efter att jag flashade och började bränna. För tillfället rullar följande spel med (o)jämna mellanrum:

Lord of the rings conquest
    Prince of Persia
    Pure
    GTA 4
    GOW2
    Assassin's creed

Sen har jag ~10 brända, halvklarade spel som jag inte orkat fortsätta på.

• riversswe

Just nu spelar jag World of Goo till Nintendo Wii, för det är ett underbart roligt fysikbaserat puzzelspel som varmt kan rekommenderas.

Och i veckan har jag spelat igenom Halo Wars och GTA IV: The Lost and Damned - för recensionsyfte på jobbet.

• smedn85

Har snappat upp Warhammer Online igen.. annars lirar jag CoD4 och förmodligen Empire: Total war när det släpps nästa månad.

• Maddog

Gief en vanlig spelkonsoll.....

börjar faktiskt bli trött på PC lirande nu... men tyvärr så tillåter inte ekonomin det just nu.

men det jag lirar på PC är jue

WoW - men det har jag lässnat lite på så frugan har tagit över det =)

Spore - Började jag lira för ett par dagar sedan , verkar jävligt kul =)

men det jag verkligen vill ha e jue MGS4 men då krävs det jue ett ps3 dock =/

• X1C

Jag spelar Wii Mario kart med grabben ibland =D

• Daniboy
    Svar på #32
    adda mig så kan vi köra cod 5 largedaniel heter jag
  • KalleKn

Lirar TribalWars på värld 5 tillsammans med sonen (13).

• Robbanish

Här liras det oftast NHL 09, självklart på Live (XBOX360).
    Annars är det mycket Rainbow Six: Vegas 2 och även en del GTA IV.

Oftas är det ju på live som det liras men även en del med polarna.

Införskaffade en ROSA handkontroll enbart för att försöka lura in sambon i spelträsket men det har väll gått sisådär.

Adda gärna Robbanich på Xbox live om ni är sugna på lite NHL09 eller Vegas 2

Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?