Inlägg från: bakabakalitenkaka |Visa alla inlägg
  • bakabakalitenkaka

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Jg har fått ett nytt jobb. Jag ville inte ha nytt jobb. Inte bättre betalt, inga förmåner, jag vill inte ha detta jobb!
    Jag har blivit husmor här i hushållet. Jag diskar, tvättar, städar, gör mat, plockar undan efter mat, städar upp efter troll som ätit mat, bakar, hänger tvätt, möter mannen med ett leende vid dörren när han kommer hem, nattar troll som behöver sova, byter en miljarders bajsblöjor utan att grina illa, leker lekar och läser böcker med litet troll som stojjar... osv osv osv.
    Mannen: väcker oss alla när han ska gå till jobbet, försvinner som en fis och kommer tillbaka efter ett gäng timmar, hungrig och trött. Maten serveras efter en stund sen sitter han i soffan och smälter maten. leker lite med troll och säger sedan godnatt när husmor nattar troll. Samtalar lite med husmor när hon nattat troll. Sitter vid datorn när husmor måste lägga sig för natten (för hon vill ju hinna sova lite grann innan trollet vaknar). Puss och god natt.

Jag vill inte ha nytt jobb!!!
    Vad var det för fel på mamma/pappa delar lika??

Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

Nån som använder Pampers som vill ha en rabattcheck? 30:- rabatt gäller vid köp av ett valfritt ekonomipaket pampers easy up blöjor

Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

Om det är nån utav er mammor som syr, som har tänkt beställa tyger, hojta gärna till så kanske vi kan beställa tillsammans o dela på frakten

Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka
    Påminner, och kanske fler som vill haka på?

Tjejer
    Hoppas ni inte är upptagna lördagen 21 februari, då tänkte jag öppna mitt hem för er och bjuda er på vin, mat, sällskapsspel, vin, snacks, No Kids Allowed 

Jag måste bara få iväg man och barn, så än så länge är det preliminärt, men tror att det ska gå vägen

Ja, vi kommer!
    Janet
    Joanna
    Linda
    Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

För er som kan och vill komma på lördag
    Ni är varmt välkomna hem till mig vid 17.30 tiden, kom tidigare om ni vill
    Jag funderar lite på vad jag ska bjuda på. Är det någon som har nån allergi eller tycker nåt är äckelpäckel?

Har alla min adress? Om inte, inboxa mig så får du den såklart

Vi ses på lördag
    Kram

Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

Vi skulle gärna hänga med på fika, men mina grabbar är i Leksand och kommer hem på onsdag och har då med sig mina svärföräldrar, så jag misstänker att vi kommer umgås med dom några dagar. Men nästa gång hänger vi absolut med, promise

Välkommen Chipotle

Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

Mina grabbs har varit i Leksand sen i lördags, dom kommer hem imorgon.
    Det har varit sååååå skönt att vara hemma själv. Har suttit vid mina symaskiner typ heeeeela tiden, hihi. Ja jag har sovit i sängen såklart

Jag börjar också jobba i april, 8e. Har ingen som helst lust att gå tillbaka till mitt jobb, nån som vill byta? Ska bara jobba 60% ett tag iofs så jag får lite tid med Colin ändå.

Nån som tycker 11e eller 18e april funkar bra att åka till Jofotex?

Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka
    Svar på #426
    oofje skrev 2009-03-05 22:21:00 följande:
    Hoppas texten inte försvinner nu.Vi är i allafall hemkomna från Hollandresan och är fikasugna. Någon som vill träffas imorgon eller nästa vecka?Grattis i efterskott, Emmis!
    Åh vad skoj att du med har blogg nu så kan vi få se vad du skapar i framtiden
    Men jag kan inte kommentera hos dig...
    Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka
    Svar på #428
    oofje skrev 2009-03-05 22:39:24 följande:
    Inte? Hm, är det någon inställning som jag måste ändra på?
    Nej det tror jag inte, jag verkar inte kunna kommentera alls idag. Imorgon är det fredag, låt oss hoppas att det går bättre då
    Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

Vi hänger gärna med på fika, och jag hakar absolut med på barnfritt
    Just nu är Colin lite förkyld så jag vill inte lova att vi kan komma en viss dag, men jag hoppas han frisknar till snart. (måndag, tisdag kan vi inte)

Om en månad börjar jag jobba. Urk bläää!!

Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

Hoho, tjejer när åker vi till Jofotex? Kan vi inte spika ett datum snart, så det inte rinner ut i sanden ? www .j o f o t e x. se

En lista iallafall på vilka som vill följa med:
    Johanna (kan nästan när som helst förutom sista helgen i mars

Colin 07.12.21
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)