Inlägg från: bakabakalitenkaka |Visa alla inlägg
  • bakabakalitenkaka
    MiaAnnette skrev 2009-01-21 22:05:22 följande:
     Min förkylning är på bättringsväg gott folk! Fick 8½ h sömn i ett sträck inatt!!! Samt att jag drack färskpressad apelsinjucie, en blåbärs smoothie & en macka full med hackad vitlök! Vilket av dem som var det rätta "receptet" vet jag inte! Kanske blandningen...
    Skönt att höra. Det var ingen dålig blandning det där inte, hihi. Mackan var ju......speciell
    ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • bakabakalitenkaka
    MiaAnnette skrev 2009-01-26 15:34:13 följande:
    Hellou göörls! Hemma ifrån Tallinn och det har precis slutat gunga i huvudet... 17 h till havs med ett gäng skrikande Estländare gjorde sitt.. tur man sov som i dvala! Hur har er helg varit då? Läste om vissa av er som var på tjejkväll, trevligt! Nu får vi ta och planera in nästa tur! Kanske hyra en buss och dra till Ullared!
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ULLARED
    När åker vi???
  • bakabakalitenkaka
    Tankar som snurrar centrifug i mitt huvud just nu:

*Jippie, jag ska bli moster
    *Shit, kyrkan är ju as-stor, vad löjligt det blir med "bara" 20 gäster
    *Hur ska jag hinna tappa en storlek till bröllopet
    *Gud vad skönt det är när danne nattar colin
    *ska jag verkligen köpa en till vagn, att ha i luleå, men ändå
    *när blir nästa tjejträff
    *varför får man inte mer pengar när man är mammaledig?
    *åh jag vill köpa tyger
    *Undrar om semlan har nått rätt ät-temperatur än
    *blä, orkar inte plocka mer leksaker ikväll
    *hmm, soffan har fått mitt röv-mönster, jag kanske borde sitta i fåtöljen mer
    *å nej jag måste hänga tvätten
    *nu har jag ont i ryggen, jag sitter i soffan o surfar
  • bakabakalitenkaka
    TJEJER
    När ska vi åka till Jofotex?? Jag skulle helst åka en vardag UTAN barn. Vad säger ni? Jag har varken bil eller körkort att erbjuda, men lägger såklart en slant till bensin o fika på vägen. kan vi inte prel.boka ett datum??

• bakabakalitenkaka
    Kerplunk skrev 2009-01-28 22:29:06 följande:
    Jag är så dålig på att skriva här. Läser det mesta men glömmer att skriva. Allt är bra med oss iallafall. Idag var vi på bvc och Lovis fick vacc. Och jag trodde hon skulle ha passerat 10 kg nu. Men icke då. 9,7 kg tung och 77 cm lång. Och på lördag fyller hon 1 år. Helt galet att tiden gick så jäkla fort. Hela släkten kommer hit i helgen och ska bo lite varstans. 7 pers + en bebis som ska ha sovplats = KAOSHoppas vi ses på fika eller nåt nästa vecka!
    Vi passar på att önska Lovis grattis på födelsedagen redan nu, vi åker till lule imorgon..
     Hipp Hipp HURRA på din 1års dag Lovis
    Många kramar från Colin
  • bakabakalitenkaka
    joasia skrev 2009-01-29 17:21:35 följande:
    pa tal om fika - ska vi nte fika nagonting nasta vecka? vi aker till norge nasta fredag och det vore ju harligt att fa en ordentlig dos av fikabrod innan dess
    Jo vi hänger gärna med på en fika nästa vecka
    Anna 3 skrev 2009-01-29 12:48:56 följande:
    Hej alla i tråden! Det här låter som en tråd för mig - jag älskar att fika och prata bort en stund vilket man ju kan göra på dagtid när man har små barn! Jag följer en annan trevlig tråd sedan vår dotter föddes, hon är 1,5 nu, men där har de flesta börjat jobba igen och fikorna har kommit av sig Vår son föddes för drygt tre veckor sedan och jag har börjat fundera på vem jag ska fika med här framöver när han har blivit lite större och vi vill ut och röra på oss... Har kikat runt på FL och idag hittade jag er! Hoppas vi kan hänga på någon av era fikor lite längre fram! Var brukar ni förresten hålla till mest, något favoritfik?!
    Välkommen, hoppas vi kan träffas på en fika snart
  • bakabakalitenkaka

Inga bebisar i den här tråden längre, alla är på väg att bli små barn istället

Jag och Colin har varit uppe i lule några dagar nu. Det var jättekul att åka HEMhem, men nu när vi är hemma igen så är det allt bra skönt det med
    Colin har kommit på en ny lek som vi inte tycker om. Han tar allt han hittar (det får inte vara mjukt) och slänger i golvet. Kras!! Det är helt galet, alla hans leksaker ligger över hela lägenheten. Suck. Hur får man honom att leka en annan lek????????

• bakabakalitenkaka
    oofje skrev 2009-02-03 11:00:43 följande:
    MiaAnnette skrev 2009-02-02 12:51:28 följande: Har de något telepatiskt avtal att nu ska vi jävlas med föräldrarna och stöka till det hemma? Lilltjejen har också börjat med det. Kökslådor, bokhyllan... ingenting är save längre.Kan inte låta bli att länka till en film på henne:
    " target="_blank">

räckte det inte med EN sked sötnosar är dom fast dom ska stöka hela tiden
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)