Inlägg från: bakabakalitenkaka |Visa alla inlägg
  • bakabakalitenkaka

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

millasmilla skrev 2009-01-12 15:56:49 följande:
    Hej hej...Såg denna tråd av en händelseJag är en 32 årig tjej som bor i Johanneshov med min dotter Maya 11 månader och min sambo Mattias...Hoppar gärna in i denna tråd och babblar litekram
    Välkommen hit, klart den trevligaste tråden på FL
    Jag har en son som fyllde 1 år i december och en sambo som är lite över 30
    ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • bakabakalitenkaka
    Teresia78 skrev 2009-01-12 19:49:42 följande:
    Välkommen millasmilla! Alltså, ang. fredagens drinkar och middag, som ni vet så är vi fortfarande rejält sjuka så jag undrar om vi inte ska skjuta på det till nästa vecka så att jag inte smittar ner er med influensan?? Känns så HIMLA trist eftersom jag sett så mycket fram emot det, men den här influensan är verkligen så hemsk så den önskar jag inte ens min värsta fiende........   Vad säger ni tjejer??
    Jag vill inte bli sjuk Visst kan vi väl ta det nästa vecka, bara inte måndag eller tisdag helst..
  • bakabakalitenkaka

Jag har varit på Panduro och hämtat nya katalogen. Woho, tar fram röda markeringspennan och redo att beställa
    Sen har jag knäpat hemma vid symaskinen, lyckades med bedriften att göra en egen haklapp. Den blev inte sååå fin i kantbanden, men den fyller sin funktion

• bakabakalitenkaka
    MiaAnnette skrev 2009-01-17 19:18:17 följande:
    Tyst igen! ! Idag har vi varit till skansen akvariet! Emmis skrek och var jätte glad, älskade Piff & Puff! Klappade en orm.. Nu kryper hon runt och jagar hundarna men de vill inte bli klappade just nu...Vad gör ni andra då?
    jag slavar vid symaskinen Imorgon (om jag hinner) ska jag sy en tröja till Colin
  • bakabakalitenkaka
    MiaAnnette skrev 2009-01-17 20:15:23 följande:
    Ja kollade precis in i din blogg! Va fin den lilla väskan/påsen blev! Jag blev riktigt sy-sugen! Tror jag ska ta och beställa lite tyger ikväll till tunikor om jag hittar något jag vill ha!
    Tack
    Å jag vill också beställa tyger, men nu har vi spartider, vi ska tydligen gifta oss i sommar
  • bakabakalitenkaka
    MiaAnnette skrev 2009-01-17 20:33:19 följande:
    Oj risk för SPAM! Meen... Lilja: Vad är adressen till sidan ni har om bröllopet?
    johannadaniel.weddingannouncer.com
    Kerplunk skrev 2009-01-17 21:18:23 följande:
    Halloj! Lilja: Kollade in din blogg jag med, och den där lilla neccesären är ju så söt! Va duktig du är på att sy! Jag är sugen på att börja jag med. Men har inte ens en symaskin. Idag har vi vart i Blecktornsparken och tittat på djuren, gungat och åkt rutschkana.

Åh tack, vad glad jag blir

Ikea har en enkel och billig symaskin. Om man vill sy men inte betala hutlöst mycket för en maskin. Eller så kan du fynda på blocket kanske

• bakabakalitenkaka
    Teresia78 skrev 2009-01-18 10:13:39 följande:
    Åh, nu är vi äntligen helt friska och oj, oj, oj så fikasugna vi är också! Vem vill hänga på?? Fika på Tis em kanske?? Tänkte också göra ett nytt försök med barnfria middagen ute, är det någon som kan/vill nästa (torsdag eller) fredag??
    Restaurangtips   Bara Vi, Skånegatan
    http://www.baras.se/

(vi hänger såklart med på både fika, och barnfri middag på fredag)
  • bakabakalitenkaka
    Playing the angel skrev 2009-01-21 13:20:27 följande:
    Nej säg inte så . Jag som nu satte mitt hopp till hostmedicinen . Det gick jättebra hos läkaren, Isak var inte skraj alls för honom och han var jättemysig så bra betyg från min sida. Nu var inte Isak särskilt rosslig just när vi var där, men naturligtvis började det så fort vi gått därifrån igen, men han borde ju hört något ändå när han lyssnade på lungorna om det hade varit något. Hostmedicinen är ju slemlösande också så vi får väl se..
    vilken medicin fick ni? Colin har haft hosta i 5 veckor och det enda vi fick var slemlösande, eller "ge honom en kopp te, det brukar lugna halsen": hallå pappskalle, ska jag ge te=koffein till mitt barn? Nääääää!! Usch jag blir alltid så besviken på Vårdcentralen...
  • bakabakalitenkaka
    Cmon baby skrev 2009-01-21 13:46:03 följande:
    Hallo igen.Usch, stackars barn med deras hostattacker. Det värsta som finns är ju att se sina små vara sjuka o inte kunna göra nåt.Här har vi en hård mage som inte vill ge med sig. Charlie lider verkligen när han bajsar och det kommer ut stora stenar. Så har det varit i 1 månad, med undantag för tänderna som gjorde att han var jättelös nån vecka, men sen var det dags igen. Trodde det verkligen skulle gå över så vi har provat allt under en tid: Katrinplommon, gett hela burkar efter måltid, messmör, riktigt mogna bananer. Mycket päron men inget har hjälpt. Han dricker dessutom vatten nu, nåt han aldrig gjorde förut.Nån som varit i samma sits? Jag köpte Laktulos igår men måste ha ordination från läkare för att kunna ge tydligen. Jenn: Hur går det med Simon och maten?
    jag brukar ge babymassage och det funkar varje gång. Kan du "vattenhjulet" och "solfjädern" ?
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)